Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kirkkoon kuulumaton ryhtyä kummiksi kirkollisen kasteen yhteydessä?

Vierailija
22.12.2010 |

Serkkuni haluaisi kovasti kummiksi, mutta ei kuulu kirkkoon ja meidän perhe kuuluu. Ihan kirkolliset kastajaiset haluaisimme emmekä nimiäisiä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappi päättää, huoliiko uskonnottoman ylimääräiseksi leikkikummiksi. Kaksi kirkkoon kuuluvaa oikeaa kummia pitää kuitenkin olla.

Vierailija
2/6 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy omastasi.

T. pakana-kummi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meilläkin on lapsilla kummeja jotka eivät kuulu kirkkoon. kirkko ei siis heitä kummeiksi laske mutta me laskemme ihan samalla tavalla kuin kirkkoon kuuluvatkin. ristiäisissä voivat olla mukana ihan kuten muutkin.

Vierailija
4/6 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en edes muistanut koko asiaa ennen kuin jälkeen päin. Eihän tuo pappi mitään kysynyt.

Liekö virallista vai ei, ei muuta mitenkään kummien roolia meillä

Vierailija
5/6 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/6 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papista riippuen voi kyllä päästä eteen seisomaan ja mukaan kasteeseen mutta kummitodistusta ei saa eikä lasketa "virallisiin" kummeihin kirkossa. Sehän on asia erikseen miten itse sitten sovitte sen miten on lapsen elämässä mukana, sehän se tärkein kummin tehtävä (ainakin minun mielestä) on!

Ja tottakai järjestätte kastajaiset niinkuin itse haluatte! Käyhän tekstistäsikin ilmi että SERKKUSI haluaa kummiksi eikä että te haluatte hänet kummiksi..

Onko serkkusi muuten käynyt rippikoulun? Kirkkoonhan voi liittyä netissä vaikka vain siksi aikaa että kaste on ohi. Näin meillä tekee yksi tuleva kummisetä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän