Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäälyhdyistä kysyttävää

Vierailija
22.12.2010 |

Eli kumminpäin se laitetaan kun on valmis? Ja mistä tiedän että on valmis?

Rikonko sen pinnan ja kokeilen, että reunat on noin 5cm paksuja? Vai mitä

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta öljykynttilät ja lasipurkin sisällä lyhtykynttilät on ok!

Vierailija
2/5 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kumminpäin se laitetaan kun on valmis? Ja mistä tiedän että on valmis?

Rikonko sen pinnan ja kokeilen, että reunat on noin 5cm paksuja? Vai mitä

itse en ole ikinä jäädyttänyt 5cm paksuisiksi jäälyhdyn reunoja, hieman ohuempikin riittää. Kun kaadat jäälyhdyn, niin siellä ämpärin pohjan puolella jää on usein ohuempaa tai voi olla ihan jäätymätöntäkin, siitä on helppo tehdä se reikä josta kynttilä laitetaan lyhdyn sisälle.

Itsekin olen tehnyt "maitopurkkitiiliä", 12-16 purkista saa näyttävän lyhdyn "muuraamalla". Eli minä teen lyhdyn niin päin että asettelen purkit vaakatasoon lomittain (toka kerros ekan päälle kulmittain jne). Vedellä jäädyttelen tiilet yhteen.

Jotkut käyttävät myös rengaskakkuvuokaa, itse en ole testannut kun saa nätisti tehtyä noita muitakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei astia halkea.

Voit laittaa lyhdyn kummin päin vaan, meillä yleensä kapeampi pää ylhäällä, näyttää mielestäni kauniimmalta. Toiset tekevät reijän molempiin päihin ja nostavat lyhdyn palavan kynttilän päälle ja toiset vain siihen kapeampaan päähän ja pujottavat kynttilän sitten siitä sisään.

Vierailija
4/5 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitopurkkipalikoita 5-6 kpl umpijäähän ja rinkiin pystyyn. On helpompi ja musta nätimpikin :)

Vierailija
5/5 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko laittaa sellaisen pienehkö ulkosoihdun vai sulaako palikat?

maitopurkkipalikoita 5-6 kpl umpijäähän ja rinkiin pystyyn. On helpompi ja musta nätimpikin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi