Just joo...pukille 80:- ja kuusikauppiaalle 70:-...
150 euroa mennyt eikö ole edes päästy ruokapöytään, lahjoista puhumattakaan!
Kommentit (20)
ei se ole tyhmä joka pyytää.. meillä pukki 0€ ja kuusi 0€
kuusi omasta metästä 0e mutta pukista varmaan menee 20-25e :)
palkkana suklaarasia tms. Tänä vuonna tulee partiolaisten pukki, 40e. Kuusi - muuten todella kaunis ja tasaoksainen - maksoi 25e. Että todellakin, ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.
pukilla ainakin aika huima tuntipalkka. No, asiantuntijatehtävissä, pyhänä. Maksaahan se.
kun me ei kuusta olla varastettu koskaan.
En ole koskaan tajunnut ostopukkeja! Meidän suvussa on pukkina aina vuorollaan joku suvun lapsettomista miespuolisista jäsenistä. Kiertää sitten suvun lapsiperheet jouluna, ellei vietetä joulua yhdessä koko suku.
Kivempi, kun pukki tuntee lapset ja osaa jutustella näiden kanssa. Ja koska ei ole kuin muutama perhe, jossa käy, niin ehtii olla vähän pidempään ja jakaa oikeasti kaikki lahjat.
Maksatteko te jollekin vieraalle ihmiselle että tulee esittämään pukkia kotiinne?
Minä en ketään tuntematonta tai puoli tuttua ottaisi.
Yleensä on mies tai joku muu sukulainen joka viettää meidän kanssamme joulua mennyt muka hakemaan puita tai sytyttänyt saunaa ja samalla sitten nopeasti käynyt lahjat tuomassa pukin asussa ja aikalailla ilmaista on.
En ole koskaan tajunnut ostopukkeja! Meidän suvussa on pukkina aina vuorollaan joku suvun lapsettomista miespuolisista jäsenistä. Kiertää sitten suvun lapsiperheet jouluna, ellei vietetä joulua yhdessä koko suku.
Kivempi, kun pukki tuntee lapset ja osaa jutustella näiden kanssa. Ja koska ei ole kuin muutama perhe, jossa käy, niin ehtii olla vähän pidempään ja jakaa oikeasti kaikki lahjat.
Maksatteko te jollekin vieraalle ihmiselle että tulee esittämään pukkia kotiinne? Minä en ketään tuntematonta tai puoli tuttua ottaisi. Yleensä on mies tai joku muu sukulainen joka viettää meidän kanssamme joulua mennyt muka hakemaan puita tai sytyttänyt saunaa ja samalla sitten nopeasti käynyt lahjat tuomassa pukin asussa ja aikalailla ilmaista on.
Itse tajusin tuon lapsena aika nopeasti, haluan nyt vähän pitkittää jännitystä omilla lapsillani.
Tosin 40 euroa meillä maksoi sekä pukki että kuusi.
kuusi maksoi 20 euroa. Yleensä kuusi haettu suvun metsästä mutta tänä vuonna oli lähikaupalla niin nätti ettei jaksettu vaivaa ajella ja tarpoa umpihangessa etsimässä. Aika on rahaa ja maksaa se auton polttoainekin.
Minusta ostopukki on hyvä etenkin isompia, "epäielväisiä" lapsia ajatellen. Jos on tuttu sukulainen naamioitunut niin kyllä se paljastuu...
Ja toisekseen on kiva että kaikki odottavat pukkia ja saavat osllistua, ei vain pukin roolissa.
Ja muistan elävästi sen joulun kun meillä kävi pukki joka ei ollut sukulainen ja jota ei tunnettu ollenkaan. En minäkään enää silloin pukkiin uskonut, mutta oli se silti jännää.
Ja pienessä kylässä aina joku tuntee jonkun, ei meillä siis vierasta ihmistä käy koskaan. Ja pohjosessa pukkikeikalla tekee ihan sievoiset joulurahat. Mukana saattaa olla jopa laulaba tonttukuoro.
toki vaivattomampi, jos täytyy umpihankeen syvälle metsään lähteä muuten. Mutta itse kaadettu joulukuusi on parempi, kun viikkoja talvipakkasessa joulua odotellut kuusi. Ei varise jne.
muovikuusi, ja "oho, pukilla oli kiire, ehti vain jättää lahjat eteiseen".
Meillä isovahemmille on 150 ja 200 km (eri suuntiin), miehen veljelle 400 km ja minun veljilleni 300 km ja 150 km. Serkut yms. vastaavien matkojen takana.
Joskus on ollut pukkina työkaveri, usein pukki vaaan jättää lahjat oven taakse. Ostopukkikaan ei olisi paha.
"naimattomia miespuolisia" pukiksi. Tai sitten suku asuu eri puolella maata. Tai haluaa antaa toisten viettää rauhassa joulua ilman pukkivelvotteita. Tai haluaa säilyttää pukin salaisuuden edes vähän pidempään kuten joku jo mainitsikin. Tai sitten vain on rahaa maksaa tästäkin asiasta.
Voiko tämän yrittää tajuta?
Tämä on niiiin vauvapalstaa tämä "mä en siis tajuuuu miten joku tekee tollai erilailla. Miksei se teee vaan niiinkuuin mä teen koska mä teen oikein?"
Pukki 30€, kuusi 25€
Pyhä yksinkertaisuus.
"naimattomia miespuolisia" pukiksi. Tai sitten suku asuu eri puolella maata. Tai haluaa antaa toisten viettää rauhassa joulua ilman pukkivelvotteita. Tai haluaa säilyttää pukin salaisuuden edes vähän pidempään kuten joku jo mainitsikin. Tai sitten vain on rahaa maksaa tästäkin asiasta.
Voiko tämän yrittää tajuta?
Tämä on niiiin vauvapalstaa tämä "mä en siis tajuuuu miten joku tekee tollai erilailla. Miksei se teee vaan niiinkuuin mä teen koska mä teen oikein?"
Pukki 30€, kuusi 25€
Pyhä yksinkertaisuus.
Mutta kun eihän kellään voi olla asiat erilailla kuin meillä, että kehtaavatkin laittaa rahaa pukkiin. Hyi hävetköön =)
tulee vuosien varrella halvaksikin. (Kissalla oli into kiivetä aitoon kuuseen ja se aina kaatui, niin ei voida oikeata pitää. Tulisi karmea neulasvesisotku.) Haen aina havunoksia maljakkoon, niin saadaan edes aito tuoksu.
Ja lapset ei enää usko pukkiin, mutta kun uskoivat, meillä on pukkina käynyt ukki, anopin mies, miehen kaveri, pari kertaa mökillä mies esitti pukkia (jätti lahjat portaille, vilkutti ikkunasta ja tieltä, ja lapsiin upposi täydestä), joskus pukki on käynyt aaton pulkkamäen tai hautausmaareissun aikana. Kerran on maksettu vieraalle pukille.
Kyllähän sitä rahaa saa uppoamaan vaikka kuinka.
Minä olin kaupassa töissä (aikaa useita vuosia) ja eräs asiakas tuli pyytämään, et voisinko minä tulla heille pukiksi! Aluksi kysymys hämmästytti minua kovasti, sillä olen nainen! Mutta, mikäpäs siinä, tuumasin minä ja olin pukkina heillä, asuinkin siinä lähistöllä. itselleni tuli hyvä mieli, että kelpasi ja lapsetkaan eivät tunnistaneet minua, vaikka he siinä kaupassa asioivat paljon, missä työskentelin. Joten, jos joku valittaa, ettei ole sukulaisia lähellä, niin kuka estää kysymästä ketä tahansa??? En minäkään ollut sen kummempi tuttu tuon kysyjän kanssa.
Esimerkiksi meillä ei ollut ketään tuttua, jonka olisimme saaneet jouluna pukiksi lapsille kun asuimme Helsingissä ja korkein hinta, jonka maksoin silloin "ostopukista" taisi olla n. 80 euroa. Ohhoh, mikä paska ja idiootti olinkaan!!!!
Lapset olivat haltioissaan ja pukki hoiti hommansa kokemuksella (mutta vanhemmat olivat täysiä idareita) ja oli pukki vanhemmillekin iloinen yllätys...sai aikuisväenkin nauramaan mahat kippurassa.
Meillä ei myöskän ollut Fallkullan kerrostaloalueella omaa metsää (helvetin köyhät idioottivanhemmat) ja halusimme oikean kuusen, josta piti maksaa silloin n. 50 euroa... tyhmempiä tyyppejä saa todenteolla etsiä!
Relatkaa nyt mammat ja lopettakaa se toisten arvostelu.