Emmaljungan City Cross-vaunut, kellä on?
Kokemuksia? Miten hyvät ne ovat vastasyntyneellä? Pehmeä vai kova koppa kesävauvalle?
Mitä plussia, mitä miinuksia olette huomanneet niissä?
Ja mistähän saa halvimmalla? Käytetyt kelpaa toki myös jos on hyväkuntoiset!
Kommentit (32)
Hyvä idea tuo, että ostaisi ratasosan uutena ja kopan käytettynä! Tai sitten molemmat käytettynä jos löytyy hyväkuntoset.
Tietääkö joku vielä onko Emmaljungan Classic Sport-vaunut yhtä kevyet ja kätevät kuin nämä City Crossit? Onko paljon eroa?
Classic Sportissa on metallinen ostoskori ja isommat renkaat, se vaikuttaa hyvältä. Mutta miten näppärä on muuten? Crossissa on kankainen ostospussi ja pienemmät renkaat.
Otettiin sihen pehmeä koppa, siis vain se lämpöpussi. Esikoinen oli kesävauva ja rullattiin se pääliosa pois, sitten saimme talvivauva ja oli tosi kätevä ja kevätvauvallakin meni.
Itse en ottaisi sitä kovaa koppaa, on epäkäytännöllinen ja vie paljon tilaa.
Meillä on aiemmilla lapsilla ollut pehmeät kopat enkä ymmärrä miksi, minusta tuo kova koppa oli aivan ihana. Oli myös kiva kun pystyi vaihtamaan vaunujen väriä täysin ratasvaiheeseen siirtyessä, ihan kuin olisi saanut uudet rattaat :) Myin kopan pois heti kun käyttöikä oli ohi. Minustakin voi olla hyvä idea ostaa sellainen käytettynä.
Meillä on kovalla kopalla ja minä olen taas ollut siihen tosi tyytyväinen. Minusta se pehmeä koppa vaikutti kamalan ahtaalta verrattuna kovaan koppaan ja meillä esikoinen nukkui koppaosassa päikkäreitä varmaan johonkin 7-8 kk:n asti. Senkin jälkeen olisi vielä mahtunut mutta sitten tajusi, että täältähän voi yrittää kiivetä pois. Kova koppa on siis isompi, menee pidempään.
Toinen syntyy näillä näppäimillä ja vaunut ovat edelleen tosi hyvässä kunnossa vaikka esikoista on kuljetettu ratasosassa näihin päiviin asti.
Oli myös kiva kun pystyi vaihtamaan vaunujen väriä täysin ratasvaiheeseen siirtyessä, ihan kuin olisi saanut uudet rattaat :)
Anteeksi mutta en ymmärrä miten vaunujen väri vaihtuu? Kertoisitko tyhmälle?
Siis rattaissa on runko, istuin ja vauvan koppa. Rungossa ei ole kangasta ollenkaan...
Oli myös kiva kun pystyi vaihtamaan vaunujen väriä täysin ratasvaiheeseen siirtyessä, ihan kuin olisi saanut uudet rattaat :)
Siis rattaissa on runko, istuin ja vauvan koppa. Rungossa ei ole kangasta ollenkaan...
Kiitos nyt ymmärsin! Mukavaa, saa eriväriset :D
Vaunut olivat ihanan kevyet ja pienet. Meidän vauva oli kopassa niin kesällä kuin talvellakin ja erittäin hyvin toimi. Mä en taas oikein ymmärrä miten jonkun mielestä oli kätevämpää ostaa rattaisiin pehmeä kantokoppa kesävauvalle. Eikö se ole hiostava? Ratasosaan vaihdettaessa en sitten enä olekkaan niin suuri city crossien fani. Mutta kyllä ne ilman muuta hyvät ja toimivat rattaat ovat. Tyytyväinen olen valintaamme.
Ainut miinus on tavarakori joka saisi minnun mielestäni olla sitä classic mallin ritilää eikä tuo kankainen johon on vaikea tunkea kauppakassia.
Niin, ja itse myin kopan heti kun käyttö loppui joten ei jäänyt nurkkiin pyörimään ja joku sai lähes uuden kopan halvalla :)
Meillä on käytössä ja voin suositella. Pehmeä kantokassi on hyvä. Vauvan saa siirrettyä kantokassissa näppärästi sisälle jos nukahtaa lenkillä. Meillä on 8kk vanha poika, joka ei ainakaan viihdy makuultaan pitkän aikaa, joten nyt talvella pehmeä kantokassi (josta kova pohja poistettu) on hyvä koska pojan saa nostettua istuvampaan asentoon tarvittaessa ja pussi lämmittää lasta. Kun pohjakovike on poistettu, turvavyöt saa pujotettua läpi ja lapsen saa vöihin pussissakin. Meillä ainakin poika kääntyili jo 4kk ikäisenä vainuissa.
Mä en taas oikein ymmärrä miten jonkun mielestä oli kätevämpää ostaa rattaisiin pehmeä kantokoppa kesävauvalle. Eikö se ole hiostava? Ratasosaan vaihdettaessa en sitten enä olekkaan niin suuri city crossien fani. Mutta kyllä ne ilman muuta hyvät ja toimivat rattaat ovat.
Ei ole hiostava tuo pehmeä koppa. Tai varmaan on, jos se on joku fleece -viritelmä. Laadukas pehmeä koppa on sisältä esim. puuvillaa ja kaikkinen kovikkeineen ja tukineen se on kuin kova koppa. Kannenkin saa irti, joten kesävauvallekin riittää tilaa ja viileyttä. Meillä jouluvauva nukkui pehmeässä kopassa vielä kesäkuussakin, joten ei se ihan ahdas ole...
Pehmeän kopan etu on siinä, että siitä saa sen pohjalevyn pois ja turvavyöt sisään. Nukuttamista voi jatkaa turvallisesti, vaikka vauva osaisi jo kääntyillä ja vähän kiivetäkin. Lisäksi ilman pohjalevyä voi selkänojaa nostaa ja laskea. Eli vauva voi istuskella ja nukahdettua selkänojan voi laskea nukkuma-asentoon.
Lisäksi käyttöä löytyy myös seuraavana talvena, kun loputkin kovikkeet voi ottaa pois ja toimii lämpöpussina. Mielestäni älyttömän kätevä kapistus tuo pehmeä koppa
Sitten huomio kiinnittyi tuohon lauseeseen, että ratasvaiheessa et ollut enää tyytyväinen rattaisiin. Mielestäni ei ole silloin hyvä ratas, jos ei toimi ratasvaiheessa. Ne on niin kaalliit vehkeet, että kannatta kuitenkin investoida sellaisiin, jotka toimii. Vaunuaika on tosi lyhyt verrattuna siihen istumaratasvaiheeseen...
Otettiin sihen pehmeä koppa, siis vain se lämpöpussi. Esikoinen oli kesävauva ja rullattiin se pääliosa pois, sitten saimme talvivauva ja oli tosi kätevä ja kevätvauvallakin meni. Itse en ottaisi sitä kovaa koppaa, on epäkäytännöllinen ja vie paljon tilaa.
1-vuotiaskin mahtui pehmeeseen kassiin,hyvät vaunut on=)
Haluan vaunut missä on hyvä työntää ja istua myöskin ratasvaiheessa!
Meillä syysvauvalla City Crossit Quadrolift kantokopalla. Oli aivan mahtava yhdistelmä. Sopivan lämmin pieni pesä jossa tarkeni läpi talven. Kesävauvalle ottaisin kuitenkin kovan kopan, on kesällä ilmavampi ja vauva mahtuu siihen varmasti talvellakin. Guadrolift on nimittäin aika pieni.
Rattaat ovat tosi kevyet mutta kuitenkin tukevat, joustavat hyvin ja voi yhdelläkin kädellä käännellä. Mahtuvat autoon kuin autoon (no lähes kaikkiin ;) Ainut miinus on se, että istuinosa pitäisi mielestäni saada vielä yksi pykälä pystympään. Siis selkänojaa vielä jyrkemmäksi. Meillä on pienikoinen lapsi ja istuessa meinasi aina valua huonoon asentoon, varsinkin jos liukas haalari päällä.
Haluan vaunut missä on hyvä työntää ja istua myöskin ratasvaiheessa!
ei näitä city crosseja, mutta vähän vastaavat teutonian kärryt. Nekin on citycrossien tapaan vielä kuitenkin aika kookkaat kärryt.
Luulen, että ongelma on siinä, että kun lapsen paino alkaa olla jo lähempänä 10kg, niin rattaiden käsittely on jo vaikeampaa, kun ei ole kääntyviä etupyöriä. Aisaa pitää painaa ja kääntää ja 10kg lisäpainon kanssa se ei ole ihan kevyttä hommaa. Varsinkin jos on vielä joku ostoskori tai kauppakassi toisessa kädessä...
Jos ostaisin nyt rattaita, niin valitsisin sellaiset jossa kääntyvät ja lukittavat isot etupyörät. Helpottaisi kummasti elämää...
Meillä oli City Crossit pehmeällä kantokopalla. Olimme vaunuihin erittäin tyytyväisiä. Olivat erittäin ketterät ja kevyet työntää. Kaikki toiminnot pelasivat hyvin. Kahden vuoden käytön jälkeen olivat kuin uudet. Renkaista näki, että oli käytetty. Voin lämpimästi suositella! Ainoa miinus oli ulkonäkö, joka ei yllä monien keskieurooppalaisten vaunumerkkien malleille ;-)
Meillä kovalla kopalla ja mäkin olen city kopan ehdoton fani. Ratasosassakaan ei ole mitään vikaa, mutta ulkonäöllisesti se ei niin paljoa miellytä.
Meidän city crossit ovat olleet yli kolme vuotta päivittäisessä käytössä, ja edelleen mielestäni tosi hyvässä kunnossa. Ensimmäinen näkyvä käytön merkki tuli vasta tänä syksynä, kun esikoinen puri työntöaisan pehmusteesta palan pois...
Esikoinen oli lähes 8 kk, kun vaihdettiin kova koppa ratasosaan. Viime kesästä lähtien on taas ollut city koppa kuopuksella käytössä. Oli tosi kiva, kun vauvalle saatiin lähes uudenveroiset ja -väriset rattaat kovaan koppaan vaihtamalla. Koppa kun ei tosiaan yleensä vauvalla paljoa liikaannu tai kulu.
Kova koppa vie kyllä paljon tilaa, mutta on siitä hyvä, että se on vauvalle tilava. Kesällä viileä ja talvella sinne mahtuu riittävästi lämmikettä. Ihan pienellä vauvalla se on meillä toiminut matkasänkynäkin. Ratasosaa varten meillä on sitten erikseen lämpöpussi ja jalkapeite.
Aikanaan päädyttiin ostamaan city crossit, kun haluttiin keveät ja pienet mutta silti jämäkät vaunut. Ajatuksena oli se, että vaunujen kanssa pitää mahtua hyvin ratikkaan, mutta niillä pitää päästä kulkemaan sujuvasti myös mökillä huonommassa maastossa. Tässä tarkoituksessa ovat hyvin toimineet!
Miinusta heittoaisan puuttumisesta. Jos ostaisin nyt, harkitsisin myös ottavani vaunut kääntyvillä, pienillä etupyörillä. (Siis harkitsisin, en ole varma, kumpaan versioon lopulta päätyisin.)
yksi joka aikoo hankkia city kopan kesäkuun vauvalle. Ostin nuo city crossit käytettynä istuinosan kanssa (150€) ja nyt etsiskelen mieluista city koppaa. Meillä on neljä lasta ja aina ollut emmaljungat käytössä. Smart yhdistelmät oli koppa ja ratasosalla ja kopasta jo silloin tykkäsin tosi paljon. Sport classicit oli viimeksi ja myin ne pois kun siirryttiin noihin scoottereihin. City crosseissa näen erona vain tuon istuinosan kiinnitys systeemin mikä on se easy fix, kun sellasta ei ennen ole meillä ollut. Näissä on myös metallinen kori alla. En ole ostanut emmaljungia joissa kangaskori alla just sen takia kun sinne aina ostoksia laitan. Meillä ei ole koskaan tullut myöskään ongelmia tai vikoja noissa vaunuissa että olisi korjattavaksi pitänyt viedä. Itse siis suosittelen emmaljungia mihin merkkiin sitten päädytkin niissä.
Jos siis puhutaan "Emmaljunga-kieltä", niin onko kova koppa tuo city koppa ja pehmeä koppa quadrolift mistä puhutaan? Täsmentäkää hieman ku pitäis esikoiselle vaunut saada ja kaikki on niin uutta ja ihmeellistä! =)
Ottaisin vieläkin jos olis tarve, myin omani pois. Mun mielestä city koppa on hyvä, koska ei ole ahdas ja kuuma kesälläkään, talvella taas mahtuu hyvin lämmikettä, sitä suosittelen. Se kannattaa ostaa käytettynä esim. huuto.netistä, saa paljon halvemmalla kun uuden. Rattat itse voisin vaikka ostaa uutena, niitä kun tarvitaan paljon kauemman. Ja jalkapeite niihin varusteeksi.
Toki rattaitakin löytyy hyviä käytettyjä.