Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Supistuksia tulee 6-14 minuutin välein,

Vierailija
21.12.2010 |

tai siis tullut nyt viimesen tunnin noilla hujakoilla. Alkoi tänään päivällä joskus kolmen jälkeen ja väli ollut koko päivän noin 20-60 minuuttia. Nyt tihentynyt, mutta en koe näitä mitenkään erityisen kivuliaiksi.. Joten missäs vaiheessa mun pitäs ottaa sairaalaan yhteyttä?

Esikoisesta alkoi säännölliset supistukset heti ja oltuani 2 tuntia kotona menin sairaalaan. Nyt oon ihan ulalla, että koska sinne pitää soittaa :D

Ja viikkoja tänään 41+3

Kiitos jos joku viittii vastata :)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla ap:lla ja kakkosella jo vauva sylissä :)

Vierailija
2/29 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljä lasta oon tehnyt ja meen kyl sit vasta ku jossain tuntuu. Mut en haluukaan olla siel sairaalas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoivat, että pitää tulla kun tulee säännöllisesti alle 10 min välein. Mulla tulee nyt noin 9 min välein, joten ajatteltiin tässä lähteä kuhan lastenvahdit saapuvat.

Eivät ole mitään kunnon kipeitä, mutta en viitti ottaa riskiä, kun viimeisin synnytys kesti kuitenkin vaan 3h.

Vierailija
4/29 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä matka sairaalaan? Voithan sä sinnitellä kotona niin että kurvaatte sairaalan pihaan tasan klo0:00, niin säästätte yhden vuorokausimaksun :)

Vierailija
5/29 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanoivat sairaalasta ettei kannata tulla, koska eivät kuulemma ole olleet oikeita supistuksia.

En kuitenkaan mielestäni pystynyt olemaan enää ilman kivunlievitystä (esim. käveleminen oli jo tosi vaikeaa), joten menin kielloista huolimatta, ja vauva oli neljän tunnin kuluttua sylissä.

Ei noista oikeasti vain voi tietää. Joskus voi pitkään jumittaa ja sitten edetä tosi nopeasti. Katsoisin sen mukaan, kuinka pitkä ajomatka sinulla on sairaalaan.

Vierailija
6/29 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei kovin kaukana. Mulla kans eka oli tosi nopea, syntyi noin 4 tuntia säännöllisten supistusten alkamisen jälkeen. Mutta silloin ne supistukset olivat TODELLA kipeitä. Ja olinkin jo 8cm auki kun sairaalaan päästiin. Kyllä nää nytkin tuntuu, mutta en koe niitä niin tuskaisiksi kuin ekalla kerralla, eikä nämä kestä mun mielestä kuin semmoset 45 sekuntia. No jos tässä vielä hetken odottas ja kattos miten tilanne kehittyy. Edelliset 5 supistusta tullut noin 6 minuutin välein.

-ap

Vierailija
7/29 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut alusta asti säännölliset (5 min välein) supistukset vain kakkosen synnytyksessä, ja silloin ehdin olla sairaalassa vain puoli tuntia.

Esikoisen kanssa supisteli 7-8 minuutin välein ja sairaalasta kiellettiin tulemaan. Menin kuitenkin ja 2 tunnin päästä vauva syntyi.

Kolmosesta taas supisteli vuorokauden epäsäännöllisesti, ja menin sairaalaan kun supparit tulivat 15 minuutin välein. Olisin varmasti voinut olla vielä kotonakin, mutta halusin varmistaa, että ehdin saada kivunlievitystä. Vauva syntyi sitten 5 tunnin päästä sairaalaan menosta.

Kaikkien kohdalla olen ollut sairaalaan mennessä noin 5 cm auki.

Vierailija
8/29 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko kivunlievitystä? Mä menisin; kyllä teidän "joulutonttu" tänä yönä syntyy

Vierailija
9/29 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tää on eka kerta ku synnytys lähtee itsestään käynnistymään, joten olen kans aika ulalla. Onneks asutaan kans tosi lähellä sairaalaa.

Kyllähän tämä jännittää, vaikka kolmas kerta onkin, ja neljäs lapsi, mutta onneks ei vielä NIIN kipeetä tee.

t. 2, jolla la olis vasta aattona:)

Vierailija
10/29 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, nyt olikin väli jo 10 minuuttia. Toivottavasti syntyis, kun en jaksais olla raskaana enää!

-ap

Vierailija
11/29 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten laittavat oksitosiinia.

Pääset varmasti synnyttämään!

Vierailija
12/29 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tää on eka kerta ku synnytys lähtee itsestään käynnistymään, joten olen kans aika ulalla. Onneks asutaan kans tosi lähellä sairaalaa. Kyllähän tämä jännittää, vaikka kolmas kerta onkin, ja neljäs lapsi, mutta onneks ei vielä NIIN kipeetä tee. t. 2, jolla la olis vasta aattona:)

Tää on ihan järkkyä :D

Olla ihan pihalla siis

-ap

Vierailija
13/29 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on takana 2 synnytystä ja jos olisin odottanut kivuliaita supistuksia, niin lapset olisi syntyneet eteiseen/autoon. (Ihan viimeiset 2-3supistusta ennen ponnistamista oli kunnolla kivuliaita)

Vierailija
14/29 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoivat vaan että jos tulee säännöllisesti alle 10 min välein tunnin verran...

t.2 jolla taitaa myötätunnosta ruveta tiukkenemaan kipu ja välit...

Vierailija
15/29 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tää sääntö sit tulee et pitäs olla kotona niin kauan ku kestää? Että sitten vasta sairaalaan kun on ihan pakko??

-ap

Vierailija
16/29 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap:lle tulevaan.

Jännittää!!!

2

Vierailija
17/29 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisesta lapsesta oli supistuksien välit epäsäännöllisiä, välillä 5min, sitten saattoikin olla 30min ja sitten taas 13min. Alussa tuntui vain pientä kiristymistä mahassa, sitten vähitellen tuntui painetta selässä. Ei ollut kipeä ollenkaan, mutta tunsin selvästi selänpuolella "tunteen" (en osaa paremmin selittää). Supistusten väli edelleen hyvin epäsäännöllinen.

Siitä se yht'äkkiä hyppäsikin niin että selvästi kipeitä supistuksia tuli 4min välein ja kiire tuli synnärille. Kun soitin, käskivät tulla makuuasennossa autossa ettei vaan lapsivedet mene niin herkästi. Kun päästiin perille, samantien synnytyssaliin, olin auki vain 4 cm mutta lapsivesi hulahti lattialle. Kätilö hoputti sänkyyn ja siitä lapsi syntyikin 10min kuluttua.

Eli laita tavarat kaikki valmiiksi, niin että pääsette parissa minuutissa autoon jos tulee kiire. Avaimet, takki, kengät ja sairaalakassi niin ettei mitään tarvi etsiä.

Vierailija
18/29 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jatkuu entisellään, soitan sairaalaan. Mulla on vauvan pää kiinnittinyt niin alas ku voi ulos tulematta kiinnittyä. Ja onneksi on kaikki tavarat valmiina! Katsotaan mitä tulee :)

Ja onnea matkaan myös 2:lle, mä tai siis me mennään naikkarille!

-ap

Vierailija
19/29 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

=)

Vierailija
20/29 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

soititko sairaalaan ? mitä tuumailivat?