Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuusivarkaat

Vierailija
21.12.2010 |

Toivon ettei täällä ole niitä varkaita, jotka kuvittelee saavansa hakea toisten omistamasta metsästä itselleen kuusen!.

Se on väärin, sanotte mitä tahansa. Meidän metsään jos tulette varkaille, saatte koirat kimppuunne. Ne vain vartoi meidän aluetta.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirista ei ollut huolta kun heitin niille diapamin makkaran sisällä.

Vierailija
2/21 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahus kun käytiin jo kartanon mailla varkaissa, mutta jos sitten ensi jouluna ap;n pusikoihin.

Kuusivarkaus on ikivanha perinne. Ei köyhät tässä maassa maata omista joten siitä vaan porvarien kuusikon kimppuun.

Hah! Ap ota kiinni jos saat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meän metän reunalta oli joku yrittäny varastaa kuusen viime vuonna .. naapurin pappa oli menny haulikon kans vastaan .. eipä oo tänä vuonna näkyny :D

Vierailija
4/21 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, menettääkö joku porvari siinä jotain, ei minua haittaa paskan vertaa.

Vierailija
5/21 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/21 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain tavaraa. Minulta on usein lähtenyt kävelemään kamaa, mm. pyöriä (olen sitten sosialisoinut itselleni vastaavasti uuden pyörän), kamera, jokusen kerran on rahaakin lähtenyt. Enpä ole kuollut siihe, joku ilmeisesti on tarvinnut niitä sillä hetkellä enemmän. Materiaan on turha kiintyä.

Vierailija
7/21 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pikku proletaari täällä uhoaakaan... Söpöä!

Vierailija
8/21 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vie turhat näreet metsistä.

Vierailija
9/21 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinko ei olisi lainkaan niin suuri, jos kuusivarkaat osaisivat poistaa metsästä kuusen niin, että se otettaisi metsänhoidollisesti oikeasta paikasta. Ikävä kyllä kuusivarkaat harvoin ymmärtävät katsoa tuota asiaa.

Toinen harmin aihe on, kun omistaja on itse jo kesällä katsonut omasta metsästään itselleen hyvän joulukuuseen, ja sitten kun joulun alla menee sitä hakemaan, niin se onkin hävinnyt. Omalla maalla kun pitäisi olla oikeus kasvattaa itselleen joulukuusta ilman, että joku varas vie sen nenän edestä.

Mutta tiedetäänhän se, että kaikki eivät ymmärrä arvostaa toisen omaa. Autoja kolhitaan parkkipaikoilla ilman, että jätetään kolhitulle yhteystietoja. Pyörätelineestä varastetaan polkupyörä, kun ei viitsitäkään kävellä kotiin. Ja joulukuusi varastetaan toisen metsästä, kun ei ymmärretä, että se on oikeasti jonkun toisen oma.

Näistä mistään ei omistaja saisi pahastua, koska nuo ovat muka niin tavallisia ja yleisesti hyväksyttyjä "huonoja tapoja". Laittomuuksiahan ne oikeasti ovat, mutta totta kai syylliset vähättelevät, ettei menisi oma joulu pilalle.

Vierailija
10/21 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa suihkuttaa ne kuusit sikalan lietteellä, tulee mukava joulutuoksi kuusivarkaan kotiin kun kuusi alkaa sulamaan :)

Jos siis tietää, millä alueella potentiaaliset kuusivarkaat liikkuvat niin sinne vain suihkuttelemaan..

Vierailija
11/21 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta osaisimme ottaa kuusen oikeasta paikasta? Näin me tomppelit emme aiheuttaisi ylimääräistä mielipahaa. Kiitos!

Vierailija
12/21 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa suihkuttaa ne kuusit sikalan lietteellä, tulee mukava joulutuoksi kuusivarkaan kotiin kun kuusi alkaa sulamaan :)

Jos siis tietää, millä alueella potentiaaliset kuusivarkaat liikkuvat niin sinne vain suihkuttelemaan..

itse unohtaisin piikkilankaa sinne pusikkoon. Piikkeihin voisi hieroa jotain pilaantunutta lihaa jotta haava ei paranisikaan...:)

Vierailija
13/21 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta osaisimme ottaa kuusen oikeasta paikasta? Näin me tomppelit emme aiheuttaisi ylimääräistä mielipahaa. Kiitos!

varsinaisen taimikon seasta hankalampi maallikon valita metsänhoidollisesti, selkeästi vialliset tuskin kelpaa =)

Vierailija
14/21 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meidän metsästä käyt kuusen varastamassa, niin ole hyvä ja sahaa kuusi alhaalta niin että jätät vain pienen kannon, eikä metrin korkeudelta vaikka vain latvan haluaisitkin. Tiedän että saattaa olla työläämpää koska lunta on nyt aika paljon, mutta koita kestää. Sahaa myös vain yksi kuusi vaikka paluumatkalla löytäisitkin uuden hiukan nätimmän.

Vierailija
15/21 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jotenkin ajatellut niiden kuuluvan menneeseen aikaan. Että, ne joilla ei ole joka vuosi varaa ostaa kuusta, ostaisivat muovikuusen ja tyytyisivät kohtaloonsa. Onko kuusivarkailla omaatuntoa?

Vierailija
16/21 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusivarkailla on pitkä matka kävellä sieltä kotiin. Sinne jäi pakettiauto ja peräkärry.

Vierailija
17/21 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppias myy lapsen ompelemaa paitaa ja käärii siitä voitot itselleen - se on laillista. Näpistäjä ottaa ilmaiseksi ko. paidan -laitonta. Mutta kumpi on enemmän väärin?

Minä olen hoitanut teidän vanhuksianne naurettavalla palkalla jo 10 vuotta. TEIDÄN ÄITEJÄNNE JA ISIÄNNE. Miksi minä en saa siitä sellaista palkkaa että sillä elää eikä tarvitse käydä kuusivarkaissa?

Maailman ollessa epäoikeudenmukainen otan epäilemättä siitä palan itselleni. Ja annan tarvittaessa myös pois, minua heikommassa asemassa olevalle.

Vierailija
18/21 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hitsi, olen ihan otettu että oikeasti sain pyytämäni eli ne metsänhoidolliset faktat. Hienoa! Tehän olettekin mahtavaa sakkia! Tästä niin ilahtuneena lupaan etten tänä vuonna käykään metsässänne vaan kiltisti pulitan sen kakskyt egee tohon mäen päälle mistä saa kuusen ihan ostomeiningillä. Hyvää Joulua !!

Vierailija
19/21 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa tuolla onnettomalla argumentoinnilla itsellesi oikeutta varastaa toisen omaisuutta. Ei Pekan lyöminen oikeutu sillä, että Pirkko nalkutti.

Kauppias myy lapsen ompelemaa paitaa ja käärii siitä voitot itselleen - se on laillista. Näpistäjä ottaa ilmaiseksi ko. paidan -laitonta. Mutta kumpi on enemmän väärin?

Minä olen hoitanut teidän vanhuksianne naurettavalla palkalla jo 10 vuotta. TEIDÄN ÄITEJÄNNE JA ISIÄNNE. Miksi minä en saa siitä sellaista palkkaa että sillä elää eikä tarvitse käydä kuusivarkaissa?

Maailman ollessa epäoikeudenmukainen otan epäilemättä siitä palan itselleni. Ja annan tarvittaessa myös pois, minua heikommassa asemassa olevalle.

Vierailija
20/21 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahinko ei olisi lainkaan niin suuri, jos kuusivarkaat osaisivat poistaa metsästä kuusen niin, että se otettaisi metsänhoidollisesti oikeasta paikasta. Ikävä kyllä kuusivarkaat harvoin ymmärtävät katsoa tuota asiaa.

Toinen harmin aihe on, kun omistaja on itse jo kesällä katsonut omasta metsästään itselleen hyvän joulukuuseen, ja sitten kun joulun alla menee sitä hakemaan, niin se onkin hävinnyt. Omalla maalla kun pitäisi olla oikeus kasvattaa itselleen joulukuusta ilman, että joku varas vie sen nenän edestä.

Mutta tiedetäänhän se, että kaikki eivät ymmärrä arvostaa toisen omaa. Autoja kolhitaan parkkipaikoilla ilman, että jätetään kolhitulle yhteystietoja. Pyörätelineestä varastetaan polkupyörä, kun ei viitsitäkään kävellä kotiin. Ja joulukuusi varastetaan toisen metsästä, kun ei ymmärretä, että se on oikeasti jonkun toisen oma.

Näistä mistään ei omistaja saisi pahastua, koska nuo ovat muka niin tavallisia ja yleisesti hyväksyttyjä "huonoja tapoja". Laittomuuksiahan ne oikeasti ovat, mutta totta kai syylliset vähättelevät, ettei menisi oma joulu pilalle.

Meidän metsässä suositulla mökkialueella on kaunis kuusi jonka meinaan meille joulukuuseksi. Pitääkin käydä hakemassa piakkoin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän