Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9 kk vauvalle tulee kasvoihin lievää ihottumaa kiivistä ja sitrushedelmistä.

Vierailija
21.12.2010 |

Pitääkö näitä tosiaan välttää nyt kokonaan, vaikka oireet ovat lievät? Mitä pahaa voi aiheutua, jos jatkaa niiden antamista?

Nimim. ei mitään aikaisempaa kokemusta lasten allergioista

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans kiivi yksi pahimmista kurkun turvottajista, mikä on harmi koska mausta tykkäisin kyllä. No, syön aina ennen kiivin syömistä allergialääkkeen :)

Vierailija
2/9 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan tuottaa helposti ryyhyä. Luulen, että vanhempana vauvasi niitä sietää kuitenkin, meillä on käynyt näin. Eli olen jättänyt toistaiseksi nämä pois, koska ko. tuotteet ei ole mitenkään elintärkeitä päivittäisessä ruokavaliossa, sit joidenkin kuukausien päästä kokeilee uudestaan ja vielä uudestaan..

Mitä pahaa aiheutuu.. No vauvalla on sitä ihottumaa sitten, tuskin sen pahempaa. Mutta tosiaan, nuo on niin helppoa välttää jonkun aikaa, miksi jatkaisit antamista ja antaisit ihottuman kroonistua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyy neljä moniallergista lasta. Tuon kiwin jättäisin hetkeksi pois ja kokeilisin uudestaan parin viikon päästä. Sitrushedelmät ovat tosi voimakkaita, joten ne voi tosi helposti aiheuttaa ihottumia ja muitakin oireita. Ehkä nekin jättäisin pois ja kokeilisin parin viikon päästä uudestaan. Mutta jos ei tuon kummempaa oiretta tule, niin antaisin esim. kerran viikossa, ettei liian usein saisi. Teillä kuitenkin sen verran pieni lapsi, että mä kokeilisin muita ruokia ensin ja sitten vasta noita.

Vierailija
4/9 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hetkeen antaa...

Vierailija
5/9 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minua kiinnostaa tämä aihe myös, koska mulla ei myöskään mitään kokemusta allergioista. Nyt kuitenkin vauvalle (6kk) tuli, ehkä, mangososeesta punaiset posket ja leuka. Semmoiset laikut. Voiko ruoka-aineallergia ilmentyä niin? Ei siis näppyä tai erityistä karheumaa..vain laikut, jotka lähtivä itsekseen sitten pois.

Vierailija
6/9 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat sen verran vahvoja, happamia että ainakin minulla iho punoittaa jos mehua poskelle roiskahtaa saati pienellä lapsella.

Vierailija
7/9 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi noin pienelle ainakaan kiiviä, se on tosi allergisoiva. Oliko kiivi luomua? Jos ei, sitä suuremmalla syyllä jätä tuohon kokeiluun. Kiivin kuori on niin ohut, että kasvinsuojamyrkyt menevät suoraan läpi ja nekin voivat jo aiheuttaa oireita. Itselläni tehotuotettu kiivi aiheuttaa hirveää kutinaa ja kirvelyä suun limakalvoilla.

Vierailija
8/9 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minua kiinnostaa tämä aihe myös, koska mulla ei myöskään mitään kokemusta allergioista. Nyt kuitenkin vauvalle (6kk) tuli, ehkä, mangososeesta punaiset posket ja leuka. Semmoiset laikut. Voiko ruoka-aineallergia ilmentyä niin? Ei siis näppyä tai erityistä karheumaa..vain laikut, jotka lähtivä itsekseen sitten pois.

Mango ei ole ihan ykkösallergisoiva, mutta kokeile vielä, sillein ettette ole ulkoilleet juuri.

Vierailija
9/9 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaippa-alue oli myös useimmiten punainen/rikki.

Syyksi epäilin vaikka mitä, mutta syyllinen olikin kananmuna, ihan vaikka jossain makaronilaatikossa yms.

Jos vaivaa menkää allergiatesteihin niin sieltähän se selviää, meillä helpotti heti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi