Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko kummille maksaa lapenhoidosta? Kuinka paljon tunti?

Vierailija
21.12.2010 |

Tarvitsen joskus lapsenvahtia pariksi tunniksi ja kummi on ilmoittanut olevansa käytettävissä aina jos siltä tuntuu. Lapsi on 9kk kummi 19v. olen yh ja pienituloinen eikä ole maksaa paljoa. onko mielestänne ok jos joka kerta ei maksa? tai jos 2-3h hoitaa ja antaisin 20€?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen kummilastani vahtinut. Monesti ollut koko päivän meillä. Meillä kyllä menee yksi lapsi lisää siinä sivussa :)

Onko kummi kinunnut rahaa? Oudoltahan tuo kuulostaa että pitäisi kummille maksaa parista tunnista.

Vierailija
2/5 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antanut joskus 10€ joskus 20€ ja ruokaa olen aina varannut myös kummille. mutta nyt ei olisi yhtään ja tarvitsen lapselle katsojaa 3h kahtena päivänä. ketään muutakaan en saa järjestettyä. kummi olettaa tienaavansa taskurahaa näillä kerroilla (satuin kuulemaan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy kummilta jos hänelle käy tuo summa ? Sillähän asia selviää. Tai voit kysyä myös suostuisiko hoitamaan ilmaiseksi ? Puhumalla asia selvenee.

Meillä kummit eivät ole hoitaneet lapsiamme joten en osaa sanoa miten yleensä.

Vierailija
4/5 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku korvaus on paikallaan joka tapauksessa. Edes kahvipaketti tms.

Vierailija
5/5 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tuntuisi oudolta maksaa. Itse hoitaisin silloin tällöin ilman muuta kummilastani.

Sinänsä kummilla ei automaattista velvollisuutta ole hoitaa lasta, mutta jos kerran itsekin tarjoutuu, niin ei ystävien kesken musta tollaisesta rahasteta.

Syötävää toki varaisin. Jos lapsella on omat ruoat, niin kattoisin että kaapista löytyy kummillekin jotain hyvää ruokaa. JA jos usein hoitaa, voisin jollain pienellä jutulla muistaa, mutta ei se maksaminen jotenkin istu mun maailmankatsomukseeni. Itse kummina ei tulisi mieleenkään ottaa rahaa satunnaisesta muutaman tunnin hoidosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi