Ennakko-oireita ennen synnytystä
Minkälaisia on ollut? Olen rv 38 ja minulla on ollut nyt viikon verran kovia vihlaisuja alapääsää..ihan kuin puukolla suhis sisältä päin ulos välillä..lonkat myös tuntuu lähtevän paikoiltaan, varsinkin jos nojaan toiselle jalalle enemmän. Yöllä on kovia selkäkipuja, välillä myös maha toddella kipeä..panadol on kyllä niihin auttanut et olisko vielä sit kuitenkaan supistuksia? Suolisto tuntuu olevan tosi mutkalla, kauheita kramppeja.
Miten nopsaan on synnytys yleensä käynnistynyt jos tuollaisia oireita? Limatulppa ei ole vielä tullut, ainakaan minun tietääkseni. Välillä on pyyhkiessä todella kirkasta limaa hiukan paperissa, mutta ei mitään klönttejä. ??
Kommentit (7)
mä jo ajattelin, että kohta tulis lähtö. On mullakin ollut selkäkipuja, varmaan koko raskauden ajan..nyt vaan säteilee jo tuonne yläselkään saakka. Kivuttomia suppareita tullut jo rv 15 lähtien, päivittäin, joskus useampia tunnissa, nyt on ollut 3vko kipeitä. Nyt viikon ajan vaan ollut koko ajan jomottavaa kipua molemmin puolin, ei lähde pois ennenkuin otan lääkkeen? Mitähän tuo sit on?
Mitkä sitten ovat niitä ennakoivia oireita?
Jos nuo eivät ole kuin tavallisia loppuraskauteen kuuluvia särkyjä. Minkälaisia oireita sinulla on ollut muutamaa päivää aikaisemmin synnytyksen käynnistymistä?
Ja yleensä kai synnytys käynnistyy 1 - 12 pv limatulpan irtoamisesta. Jos supistukset tuntuvat kipeiltä, on hyvin mahdollista, että kohdunsuulla tapahtuu hidasta kypsymistä koko ajan. Monestihan äidin näkökulmasta synnytys käynnistyy ikään kuin vaiheittain, minulla esimerkiksi. Sitten kun supistukset alkavat säännöllisiksi eivätkä enää lopahdakaan, voi olla, että osa työstä on ikään kyuin tehty jo ja kohdunsuu avoinna jopa useita senttejä. Voimia, varmasti tekis jo mieli päästä synnyttämään, kun sulla on noita vaivoja. Itse olen neljättäni odottamassa viikolla 40 ja NIIN valmis. :)
On joo todella tukalaa jo kipujen kanssa..sais tulla vaavi jo maailmaan. Maha on ihan järkyn kokoinen, sf mitta huitelee jo 37 tienoilla. Kamalaa, sekin pelottaa jos menee yli, miten iso lapsi on. Painoarviota en ole saanut. Mutta mitä toi suuri sf mitta enteilee, onko se aina merkki isosta lapsesta?
Sokerit mulla on normaalit. Tosin nyt loppuraskaudesta olen syönyt ja juonut makeita ruokia / limsoja ja mehuja..kauhea himo vaan koko ajan..mut eiks niin ettei sokeri aiheuta suurta kokoa jos sokeriarvot normaalit? Painoa minulla on tullut 13kg.
Minkälaisia on ollut? Olen rv 38 ja minulla on ollut nyt viikon verran kovia vihlaisuja alapääsää..ihan kuin puukolla suhis sisältä päin ulos välillä..lonkat myös tuntuu lähtevän paikoiltaan, varsinkin jos nojaan toiselle jalalle enemmän. Yöllä on kovia selkäkipuja, välillä myös maha toddella kipeä..panadol on kyllä niihin auttanut et olisko vielä sit kuitenkaan supistuksia? Suolisto tuntuu olevan tosi mutkalla, kauheita kramppeja.
Itsellä Torstaina laskettu.. Ja täälläkin ollaan oltu jo muutama hetki valmiita synnyttämään :D
Noh, en elättele mitään suuria toiveita, syntyy kun on valmis, mut äiti vaan haluisi kovasti jo esikoisvauvansa syliin :)
Nyt on muutamana iltana tullut jo tosi kivuliaita suppareita, mutta joka kerta kun uskaltautuu toivomaan, että nytkö se lähtö tulee, niin jopas ne supistukset loppuu kuin seinään :D
Se on kyllä tosi mieltä raastavaa, kun ei koskaan voi oikeatsi tietää koska se lähtö tulee, eikä mitään ennakkomerkkejä oikeastaan ole.. Käynnistyy kun käynnistyy...
Mulla oli ekassa raskaudessa pissanäyte plussalla yhden kerran, kun olin joulun aikaan mässännyt herkuilla ja mehulla, eikä edes mitään sokerisia. Muuten aina 4 raskaudessa normaali. Joten siis ajattelen, että kyllä voi ainakin mennä virtsaan. Toi lapsi painoi 3880, muut vähemmän.
On joo todella tukalaa jo kipujen kanssa..sais tulla vaavi jo maailmaan. Maha on ihan järkyn kokoinen, sf mitta huitelee jo 37 tienoilla. Kamalaa, sekin pelottaa jos menee yli, miten iso lapsi on. Painoarviota en ole saanut. Mutta mitä toi suuri sf mitta enteilee, onko se aina merkki isosta lapsesta?
Sokerit mulla on normaalit. Tosin nyt loppuraskaudesta olen syönyt ja juonut makeita ruokia / limsoja ja mehuja..kauhea himo vaan koko ajan..mut eiks niin ettei sokeri aiheuta suurta kokoa jos sokeriarvot normaalit? Painoa minulla on tullut 13kg.
Minulla taasne sf- mitta on ollut aina ihan käyrillä, ja lapset ovat olleet isoja, 4,4-4,9kg. Eikä sokereissa mitään häikkää, aina noita katsotaan, kun edelliset lapset kerran on isoja. Nyt menossa 37+4, sf 34 ja vatsa muuten mahtava. Kiloja on tullut 11.. (muissa raskauksissa reilusti enemmän), ja vauva "käsikopelolla" samaa kaliperia kuin nuo aikaisemmatkin. Eipä sitä vauvan kokoa pahemmin ole seurattu, kun aikaisemmat synnytykset ovat kuitenkin olleet helppoja.
Tuota mittaa voi kasvattaa vauvan asentn ja lapsiveden määräkin.
elimistö valmistautuu pikkuhiljaa, mutta se kuuluu asiaan. Valkovuoto lisääntyy ja saattaa muuttua juoksevammaksi loppua kohden, liitokset löysyy ja kipeutyy siksi.. veikkanpa että 4 viikon sisällä synnytät.
Minulla on menossa mones raskaus, kuvailemiasi selkäkipuja on ololut rv 22 lähtien, samoin lonkkakipuja ja kohtalaisen kipeitä supistuksia nyt muutaman päivän. tavallisia ennakoivia, kivuttomia sulistuksia on ollut joitain viikkoja. Vihlaisut ovat myös tuttuja, kohdun suu pikkuhilja toivottavasti valmistautuu tulevaan koitokseen, tai sitten vauva päällään pukkii alaspäin. Ikävältähä nse tuntuu... muttei se ennusta vielä mitään.
jaksamista ja kärsivällisyyttä sinulle viimeisiin viikkoihin, samoilla viikoilla mennään ;)