kuinka voimakasta oli
raskauspahoinvointisi asteikolla 1-10? Minkälaista? Miten selvisit siitä?
Kommentit (6)
mutta uusi yritys alkanut elokuun tuulimunan jälkeen ja silloin oli kyllä lähes koko ajan huono olo. Kiinnostaa muidenkin kokemukset, itselläni kun jonkun sortin pahoinvointi/oksennus kammo.
Kiitos vastauksesta!=)
Mulla ekassa ja tokassa 4
kolmannessa ja viimeisessä 9 (eli olis pitänyt välillä olla tiputuksessa, mutta selvisin kuitenkin ilman.)
En tiedä miten selvisin, aika huonosti. Olin sairaalassa tiputuksessa 6 kertaa useamman päivän ajan. En kyennyt käymään töissä ollenkaan, pyrin elämään niin normaalisti kuin mahdollista ja kävin mm. kävelylenkeillä vaikka oksentelin tienpenkkaan monta kertaa tunnin lenkin aikana.
Painoni nousi 1700 grammaa ja synnytin rv 41+2 terveen mutta pienen (2475 g, 51 cm) vauvan.
Toisessa raskaudessa antaisin pahoinvoinnin arvosanaksi 2. Oksensin muutaman kerran ensimmäisillä raskausviikoilla.
Nyt odotan kolmatta, ja olen pärjännyt aika hyvin. Viikkoja on 13 takanapäin, ja ihan alussa oli tosi rajua väsymystä ja pahaa oloa, mutta oksentelua ei ole ollut.
Asteikolle 1-10 ehkä 6, 7. Huono olo oli, mutta pystyin toimimaan kun välillä lepäsin, enkä koskaan oksentanut. Mutta vaikea sanoa, kun se oli kuitenkin omakohtainen kokemus, että "tää on ihan kauheeta!" :D En kuitenkaan epäile, etteikö monella muulla olisi ollut kamalampaakin. Tai sitten aika on kullannut/liannut muistoja...
Selvisin ajan kanssa ja lepäillen...
Taitaa olla siellä päällä justiinsa, kun kyselet? Tsemppiä ja hyvää vointia! :)