Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaas miten on, sähköposti asiaa...

Vierailija
20.12.2010 |

kaverini sähköpostista on tullut monta viestiä. Yleensä alkaa niin että moi, mitä kuuluu yms.

Sen jälkeen on tyyliin että, tiedätkö mitä mä näin tänään... katso toi linkki niin näet.

En ole niitä avannut sillä kaverini itse ei ole niitä lähettänyt.

Onko nyt niin että kaverini sähköpostiin on joku hakkeroinut ja nuo linkit on kenties viiruksia?

Pitääkö mun olla nyt huolissani että sitä kautta on virus tullut? Olisiko minun syytä vaihtaa salasana?

Kaverin olisi ilmeisesti syytä vaihtaa?

Neuvoja kiitos!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanonut, ettei ole hänen lähettämiään?

Vai mistä tiedät?

Kaverin salasana vaihtoon, ei sinun ole pakko (mutta vaihda vaan). Älä avaa linkkejä.

Vierailija
2/2 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄhettäjä-osoitteeksihan voi laittaa ihan mitä hyvänsä, ei sen ole pakko olla se oikean lähettäjän oikea osoite. Monet roskapostittajat varastaa tai ostaa listoja sähköpostiosoitteista, joita ne käyttävät "lähettäjä"-kentässä mutta ei niillä silti ole mitään oikeaa pääsyä näihin sähköposteihin tai osoitteisiin. Tuskin sun kaveri on missään vaarassa. Ja tuskin säkään, jollet nyt sit ole availlut niitä linkkejä. Mut viestit kannattaa poistaa mieluusti jollain web-mailiohjelmalla, sellaisella, jolla vietiä ei haeta edes esikatseluun. Ja sen jälkeen kannattaa se virusskanneri ajaa läpi kertaalleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla