Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saa sellaisen lausunnon

Vierailija
20.12.2010 |

lääkäriltä, että lapsta suositellaan päiväkotiin nopeasti? Mietin vaan kun jätin nyt hakemuksen ja aikomuksena on jäädä nyt työttömäksi. Toki haen töitä, mutta kaipaan henkisesti nyt pian lomaa lapsesta. Seinät alkaa kaatua päälle ja pelkään että masennun pahasti jos en saa muksua hoitoon...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on subjektiivinen päivähoito-oikeus. Ei siihen mitään lääkärinlausuntoa tarvita.

Itse tiedät tilanteenne parhaiten. Toki voit pohtia, riittääkö esim. kerhopaikka lomaksi lapsenhoidosta vai haluatko lapsesi kokopäivähoitoon.

Vierailija
2/9 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäriltä lausunto?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän sitä muuten voi saada.

Vierailija
4/9 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä tämän alueen kerhopaikkoja... alle 3v:n kanssa pitää olla aikuinen mukana... juu ja ajattelin sellaista komea päivää viikossa tai neljää puoli päivää viikossa. Vein lapun ja sanottiin että saattaa mennä kuukausia ja jos saan töitä niin sitten saa hoitopaikan 2vko kuluessa, mutta mistä päin kaupunkia sitä ei kukaan tiedä...

ap

Vierailija
5/9 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat siis itse jäädä kotiin ja lapsi päivähoitoon?

Vierailija
6/9 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko siis pitänyt laittaa tuohon hoitopaikka hakemukseen että haluan että lapsi aloittaa mahdollisemman pian hoidossa? Toki pääsen lapsen kuljettamaankin toiselle puolen kaupunkia jos tarve vaatii, mutta emme siis pääse lähi päiväkoteihin jos haluan lapsen mahdollisimman pian hoitoon.

Nyt olen siis hakenut paikkaa kun lapsi täyttää huhtikuussa 3v niin siitä eteen päin...

ap

Vierailija
7/9 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat, että lapsi aloittaa mahdollisimman pian, mutta hait paikkaa vasta huhtikuun alusta? Vähän hassua tosiaan. Soita ja muuta hakemusta. Selitä vaikka työnhausta, että sen vuoksi paikka pitää olla valmiina.

Vierailija
8/9 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vaan oikein tajunnut siinä kun se tän alueen päiväkodin johtaja sanoi, että nyt ei tälle alueelle ainakaan pääse vaan kaupunki sitten osoittaa paikan ihan mistä vaan eikä osannut sanoa että mistä päin kaupunki.

Ja en ole yksin lapsen kanssa, meillä on "hyvä" tukiverkko, ehkä liiankin hyvä, mutta silti tuntuu että olen lapsen kanssa 24/7. Enkä oikeasti pysty hakemaan töitäkään kovin aktiivisesti kun lapsi roikkuu käsipuolessa kiinni.

Olen ehkä hieman sekavassa mielentilassa kirjoittamaan, mutta lapsi roikkuu tällä hetkellä selässäni. Koen vaan olevani niin huono äiti kun pidän lasta kotona... se katselee vaan telkkaria enkä jaksa mitään hänen kanssaan tehdä... tai jaksan, joka päivä käydään jossain, mutta mutta...

ap

Vierailija
9/9 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ap. Onkohan sulla nyt tullu jotenkin vääristyny kuva itsestäs ja lapsenhoidosta. Ei se pieni lapsi tarvitse kuin perushoivaa, kunnon ruokaa ja sitä että olet läsnä. Ei sinun tarvitse olla mikään viihdyttäjä. JOs oikeasti käytte joka päivä jossin ja lapselle on silloin tällöin lapsiseuraa vaikka kerhossa tai muualla niin se piisaa. Ajattelisin asian niin, että sä olet vaan itse ollut nyt sen verran kauan kotona että kaipaat jo työelämään takaisin. Yhden lapsen kanssa kotona olo sattaa olla tylsää ja pidemmän päälle käy raskaaks. Kyllä sä voit sitä pk-paikkaa hakea ja samalla yrität etsiä sit työpaikkaa. Jos sulla on tarve vasta huhtikuulle niin eiköhän nyt sitä ennen jotain hommaa löydy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi