Sähköpostini lähettää spam viestejä...mitä tehdä?
Kommentit (10)
Vedä verkkopiuha irti. Se on aika varma keino. Virustorjuntaohjelman ajaminen on myös suositeltavaa.
Mutta oletko varma, että se on sinun koneesi? Vai jonkun muun kone, joka lähettää sinun nimissäsi. Minun nimissäni ainakin lähetellään postia. Syynä oli ystäväni viruksen saastuttama kone, joka laittoi koko osoitetietokantansa jakoon. Niinpä omaan osoitteeseeni tulee n. 50 spämmiä päivässä ja omalla nimelläni lähetetään varmaan myös paljon.
kolmesta eri asiasta: koneesi lähettää spämmiä, joku muu lähettää nimissäsi spämmiä tai joku käyttää sähköpostitiliäsi spämmäämiseen.
* Ensimmäiseen auttaa koneen virustsekkaus tai pahimmassa tapauksessa uudelleenasennus. Tämä koskettaa lähinnä niitä koneita joilla on erillinen sähköpostiohjelma (Thudnerbird / Outlook / jne). Tämä ei juurikaan koske niitä käyttäjiä, jotka käyttävät sähköpostiaan internet-selaimella.
* Toiselle vaihtoehdolle et voi oikeastaan mitään.
* Kolmannessa vaihtoehdossa kirjaudut sähköpostiisi ja vaihdat salasanasi.
Mulla hotmaili teki tota. Lähetteli itestään maileja menemään. Vaihdoin salasanani ja sen jälkeen ei oo viestejä lähteny.
ja tee sillä skannaus auttaa moneen salasana-urkkijaan.
Mulla hotmaili teki tota. Lähetteli itestään maileja menemään. Vaihdoin salasanani ja sen jälkeen ei oo viestejä lähteny.
näin käy, kun syöttää hotmailin salasanansa jonnekin minne se ei kuulu.
Toki näin voi käydä joskus ilman itse tehtyä virhettäkin, jos salasanoja onnistutaan kaappaamaan palvelimilta.
Mitä tehdä silloin, kun sähköpostin salasana vaihdettu ja tietokoneella hyvä virusturva eikä muut käyttäjät lähetä viestejä? Puhelinkin vaihdettu edellisten roskaviestien lähettämisen jälkeen.
Leivo kakku ketutukseen ja iloitse.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tehdä silloin, kun sähköpostin salasana vaihdettu ja tietokoneella hyvä virusturva eikä muut käyttäjät lähetä viestejä? Puhelinkin vaihdettu edellisten roskaviestien lähettämisen jälkeen.
Ei auta kuin vaihtaa osoitetta. Sähköpostin lähettäjäkentässä ei ole mitään varmistusta, kuka tahansa voi laittaa siihen mitä tahansa oikeilla ohjelmilla, eli kuka tahansa voi lähettää postia mikä näyttää tulevan mistä tahansa osoitteesta.
Uuden osoitteen kanssa kannattaa olla tarkkana mihin sitä syöttää, ettei se joudu roskapostilistoille.
Mulla aiakin Sonera sulki väliaikaiseti koko liittymän, kun mun osoitteesta rupesi lähtemään roskapostia, itsehän siitä en toki tiennyt mitään.