Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nolottaa kysellä papereita kassalla

Vierailija
01.02.2023 |

Olen aloittanut työt kassalla, ja en pääse millään yli siitä, että kerta kaikkiaan hävettää kysellä papereita ja kieltää alkoholin ja tupakan ostaminen 30-vuotiailta, joilla olisi laillinen oikeus kyseisiä tuotteita ostaa.

Ja en minä edes osaa sanoa ulkonäön perusteella, että onko joku alle 30-vuotias vai ei. Nolottaa vieläkin, kun olen kysellyt papereita 40-vuotiailta, kun olen niin surkea arvioimaan jonkun ikää ulkonäön perusteella.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole mitään noloa , sen kun kyselet kun pitää varmistaa ettei mene alaikäisille.

Vierailija
2/34 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltää siis 30-vuotiaalta alkoholin ja tupakan ostaminen sillä perusteella, että tällä ei ollut papereita mukana.

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei, et ole ainoa :)

Olen pienikokoinen ja nuorekas, papereita kysytään usen. 

Ainahan se huvittaa, kun olen 45-vuotias.

Vierailija
4/34 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo 40-vuotias, mutta papereita kysellään aika useinkin edelleen. Otan sen kyllä ihan kohteliaisuutena nykyään, turha sinun on sitä hävetä, kun meitä ihmisiä on niin monen näköisiä ja aina voi suhtautua tilanteeseen huumorilla.

Ehkä voisit jutella asiasta vaikka jonkun kokeneemman kollegan kanssa, sillä sattuu tuota heillekin. Saattaisi helpottaa oloasi.

Vierailija
5/34 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kassatyöntekijöiden vika ole että Suomi on tällainen holhousvaltio. Ja jos jollain ei ole henkkaria mukana niin ei ole todellakaan sinun vikasi sekään. Normaalisti aikuisilla on ajokortti tai henkilökortti mukana.

Vierailija
6/34 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyn paperit jos vähääkään on asiakkaassa poikamaisuutta/tyttömäisyyttä eikä nolota yhtään jotkut 30+vuotiaat ilahtuu jotkut jopa vähän suuttuu mutta suurin osa näyttää henkkarit ilman mitään draamaa,nuorimmat näyttää yleensä ilman kysymistä joten ei tarvii edes vaivautua kysymään.

Vierailija
7/34 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kassa ei suostunut myymään vappusimaa 39-vuotiaana, kun paperit olivat kotona. Ottihan se päähän, mutta ymmärrän, että säännöt ovat säännöt. Jos et ole varma, että asiakas on yli 30 vuotta, sinulla on oikeus tai oikeastaan velvollisuus olla myymättä hänelle. Aina voit kohteliaasti pahoitella, ettet voi säännöille mitään.

Vierailija
8/34 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siitä seuraa jossei ole kysynyt ja näytti omasta mielestä vanhemmalta eikä ollutkaan. Kuka niitä seuraa kyseleekö vai ei.

Vierailija
9/34 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vaikeaa on pitää se ajokortti lompakossa? Kysyn vain.

Vierailija
10/34 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se kassatyöntekijöiden vika ole että Suomi on tällainen holhousvaltio. Ja jos jollain ei ole henkkaria mukana niin ei ole todellakaan sinun vikasi sekään. Normaalisti aikuisilla on ajokortti tai henkilökortti mukana.

Ihan normaalia on kyllä sekin, että ei ole. Jos on vaikka lähtenyt lenkille ja poikkeaa sinne kauppaan ihan ex-tempore. Mutta menee kyllä ohi keskustelun aiheen.

Vierailija
11/34 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ainakin ovat mielissään, jos näyttävät nuoremmilta kuin ovat.

Vierailija
12/34 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös mua nolottaisi, mutta luulisi että ihmiset oppivat hommaamaan ne paperit mukaansa. Niitä tarvitaan nykypäivänä ties missä. Kun meille tuli vakiotavaksi pyytää asiakkaalta henkilöpaperit ennen asian hoitoa, siitä tuli vähitellen luonteva juttu. Opettele joku tehorepliikki tuohon tilanteeseen. "Ohjeemme ovat näin ja paperit on aina hyvä pitää mukana."

Vierailija
13/34 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siitä seuraa jossei ole kysynyt ja näytti omasta mielestä vanhemmalta eikä ollutkaan. Kuka niitä seuraa kyseleekö vai ei.

Itse asiassa sitä papereiden kysymistä seurataan, joku kassatyöntekijä osaa varmasti kertoa miten.

Tuossa eräänä päivänä jäi edessäni olleen miesasiakkaan yksi olut kassalle kun myyjä kysyi papereita. Ulkonäön perusteella arvioin että ikää oli 35+, partakin oli valtava.

Missään tapauksessa ei alle 30 v.

Vierailija
14/34 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt? Jos pomo vittuilee, niin sano, että asiakas näytti sinusta yli "kolmekymmiseltä".

Vierailija
15/34 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekaan ei myyty simaa 32-vuotiaana kun oli henkkarit kotona.

Kerran olin äitini ja tyttäreni kanssa kaupassa. Äitini maksoi ostokset. Olin pakkaamassa niin minulta kysyttiin henkkarit kun äiti yritti maksaa ostoksia. Mitä jos olisin ollut vaikka 16 niin eikö äitini olisi saanut ostaa olutta??

Huvitti kyllä muutenkin.. Olen 35 v..

Vierailija
16/34 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä niin naurettava sääntö. Onneksi en alkoholia enkä tupakkaa käytä, niin ei tarvitse ostakaan. Minusta on täysin älytöntä vertailla mitenkään 18-vuotiaan ja 30-vuotiaan ulkonäköä. Täytyy olla pahasti silmissä vikaa, jos ei näitä erota.

Vierailija
17/34 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestäkää sinne eduskuntaan vähän lisää niitä hyysäreitä, niin saadaan tällaisia päättömiä sääntöjä enemmän.

Vierailija
18/34 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa sitä papereiden kysymistä seurataan, joku kassatyöntekijä osaa varmasti kertoa miten.

Tuossa eräänä päivänä jäi edessäni olleen miesasiakkaan yksi olut kassalle kun myyjä kysyi papereita. Ulkonäön perusteella arvioin että ikää oli 35+, partakin oli valtava.

Missään tapauksessa ei alle 30 v.

Tuohon täytyy sanoa, että jos miehellä on parta, niin iän arviointi on muuten todella vaikeaa.

Vierailija
19/34 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkaa kassa tenttaamaan papereita turhan päiten, niin kyllä silloin jää muutkin ostokset siihen ja menen johonkin järkevämpään kauppaan.

Onneksi tämä on hyvin harvinaista, mutta pari vuotta sitten jäi parin sadan euron arvosta tavaraa hihnalle kun ei voinut muka yhtä siideriä myydä.

Vierailija
20/34 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei harmita kun on kysytty papruja. Ilahdun paremminkin. Kyllä ne paperit olisi hyvä olla mukana aina. Mitä jos lenkkipolulla tuupertuu ja viedään tajuttomana sairaalaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi