Hedelmäkakku lahjaksi, miten pakata kauniisti?
Ja toisekseen, miten säilytetään? Tarkoitus koristella pintaa tomusokerilla, missä vaiheessa tomusokeri siivilöidään päälle ettei se "haihdu" pois?
Olen viemässä kakkuja keskiviikkona, huomenna leivon loput, miten säilytän keskiviikkoon asti ja miten pakkaisin nätisti kakut?
Kiitos jos joku jaksaa neuvoa :)) Hyvää joulun odotusta itse kullekin!
Kommentit (8)
Kertakäyttölautanen ja kakkupaperi vai mitä?
ap
Kamalaa, jos mä saisin kakuan joululahjaksi, ihan huono lahjaidea.
Kun kakut on leivottu, säilytetään pakkaushetkeen asti joko jääkaapissa tai ihan huoneenlämmössä kuvun tai folion alla. Hedelmäkakku säilyy tosi kauan ja paranee vanhetessaan. Juuri ennen pakkausta tuprauta tomusokeria pintaan. Kaunein pakkaus tulee, kun laitat kakun alle (kertakäyttölautasen+) kakkupaperin ja sitten sellofaanista "säkki" ympärille, nätti nauha sulkijaksi.
jouluisen kk-lautasen ja kauniin kakkupaperin alle. Sitten sellofaania päällä,lahjanauhalla sidon. Ja kiharran sen nauhan. Nauhaan pujottelen esim.pienen huopatontun.
Kamalaa, jos mä saisin kakuan joululahjaksi, ihan huono lahjaidea.
Ei tarvitsisi itse leipoa. :) Onneksi ap ei varmaan juuri sinulle ole kakkujaan raijaamassakaan!! :D Tai jos sattuu niin huonosti niin voit lähettää sen tänne meille niin ei mene hukkaan! ;)
Ap onkin saanut ihan hyviä pakkausvinkkejä. Noin minäkin tekisin, eli kertakäyttölautaselle kakkupaperi, sellofaanista pussukka ja kaunis joulunauha ympärille ja vaikka jotain jouluista vielä nauhasta roikkumaan. :)
laittanut sellofaaniin ja kauniilla narulla kiinni. Naruun oon kiinnittänyt "tuoteselosteen", eli tehnyt kauniilla fontilla ainesluettelon mitä kakkuun on käytetty ja milloin valmistettu.
Niitä saa muutamalla eurollakin.
Kirpparilautanen olisi myös ihana saada jos jotenkin vaikka romanttinen?
Olen hankkinut lautasen, laittanut siihen kakun, koristellut ja laittanu sellofaania.
Siis iso pala sitä sellufaania. Lautanen päälle, nosta reunat kakun päälle, sido nauhalla.
Tomusokerin tai suklaakuorrutteen voi laittaa heti kun kakku on täysin jäähtynyt.
Eli jos huomenna leivot niin laita tomusokeri vaikka huomenna illalla tai tiistaina kun pakkaat kakkuja. Ei tartte jättää keskiviikkoon, sillon sulla on valmiit pakkaukset tehtynä.
Kyllä ne kuivakakut säilyy tomusina päiviä, kunhan ei kuuman kakun päälle laita: silloin sokeri sulaa.
Siihen voi kiinnittää joulukortinkin.