Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummit! Jos kummilapsen synttärit on hyvin lähellä joulua...

Vierailija
19.12.2010 |

niin annatteko erikseen synttäri- ja joululahjan? Vai vain toisen, kummanko? Vai isomman lahjan, joka on samalla kumpikin?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin olen toiminut jo 15 vuotta ja toimin jatkossakin. Syntymäpäivänä saa hiukan isomman lahjan eli noin 50-60 euroa maksavan. Ja jouluna sitten pienemmän 20-30 euroa maksavan lahjan.

Vierailija
2/24 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta omalleni kelpaisi mainiosti että saisi esim. kahden autolelun sijasta vaikka tarpeelliset luistimet synttärilahjaksi.

Jouluna saamme niin paljon lahjoja, ettei millään pystyisi sanomaan, saiko yhtä monta kuin sisarus.

Ja siis jos tietäisin vanhempien hyväksyvän ja ehkä toivovankin jotain tiettyä, niin saattaisin itsekin ostaa kahden 20 euron lahjan sijasta yhden 40 euron (20 suunnilleen se, mitä pystyn yhteen kummilapseen kerrallaan käyttämään). Ja ehdottomasti tuo annettaisiin siis synttäreillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kait poikkeus sitten.

Lahjan arvo on 60-100€

nyt mietin kyllä pitäisikö muuttaa tapaa tai ainakin jutella vanhempien kanssa (lapsi nyt 4v).

Toisaalta itse haluaisin enemmän laatua, vähemmän krääsää, mutta onkohan tämä pienestä hyvältä tuntuva asia.

Vierailija
4/24 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä keltään ei vaadita yhtään lahjaa. Ei myöskään vertailla lahjojen arvoa eikä lasketa määrää. Käyttäydytään kuin aikuiset ihmiset.

Isommat lapset kuitenkin viettävät synttäreitään jo kavereiden kanssa ja tulee paljon pieniä lahjoja. Ei se, että kummilta ei tule synttärinä erikseen lahjaa, tarkoita, etteikö syntymäpäivä tule huomioiduksi ollenkaan.

Saati että lapsi nyt jouluna huomaisi, jos kummilta ei tulisi lahjaa. Pieni ei huomaa, isompi jo ymmärtää, jos selitetään, että saa isomman synttärinä. Paitsi että miksi sitä yleensä edes pitää selitellä.

Jos mulla olisi kummilapsi, jolla olisi joulun nurkilla synttärit, ostaisin kyllä eri lahjat. Kuvottaa vaan tuollainen määräily, että "vaadin aina eri lahjat lapselle..." Mikset voi itse sitten antaa lapselle enemmän lahjoja silloin, kun sukulaiset eivät lahjo, ja antaa vieraiden ihmisten tuoda lahjoja silloin kun haluavat?

Tää on just niin sitä lahja-automaattiajattelua.

Vierailija
5/24 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla lapsellamme on synttärit heti joulun jälkeen ja saa kaikilta kummeilta ja mummeilta yms. lahjat erikseen. Vai jäättävätkö sitten kesällä synttäreitä viettävän kummit lahjan ostamatta ja sanovat että saat sitten jouluna isomman?

Vierailija
6/24 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululahja menee vanhempien kautta pukin konttiin ja on jouluisessa paketissa.

Synttärilahja on synttärilahjapaketissa eli ei mitään jouluaiheita ja värejä. Mulla lahjan hinta on noin 15-30 euroa yleensä ja tuo siis tuplana. En mieti, oliko synttärilahja tai joululahja tänä vuonna kallis. Mulla on vain yksi kummilapsi, joten kulunki ei ole iso taloudessani.

Vierailija
7/24 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttärilahja isompi

Vierailija
8/24 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat pitävät kummeja vain lahja-automaatteina. Osa ei kutsu kummeja edes synttäreille, vaan lahjaa pidetään itsestäänselvyytenä. Itse olen tehnyt periaatepäätöksen, että en osta enää ainuttakaan lahjaa kummilapselle (tai kenellekään muullekaan) jos ei kutsuta synttäreille. Niinhän se ennenkin on aina ollut. Ei juhlia, ei lahjoja!

Vierailija
9/24 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa yhden lahjan.

Lapset saa kuitenkin omilta vanhemmiltaan/isovanhemmiltaan niin paljon lahjoja louluna niin annan mieluummin arvokkaamman synntäripäivänä.

Vierailija
10/24 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululahjaksi ehkä vähän pienempi, synttärilahjaksi isompi.

Vierailija
11/24 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee paikan päälle synttärijuhliin, niin vähän hassua olisi mennä tyhjin käsin. Jos ei pääse kyläilemään, ja vanhemmilla olisi jokin tyyriimpi lahjantarve lapsukaiselle, niin silloin toki voisi yhdistää ja ostaa sen yhden kalliimman lahjan jouluksi tai syntymäpäivä nimikkeen alle. Riippuu vähän haluaako, että lapsikin tietää, että juuri tämä lahja on kummilta. Joululahjat, kun yleensä annetaan anonyymisti eteenpäin.

Vierailija
12/24 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummilapsella 2 vk synttäripäivän ja joulun väliä.

Vierailija
13/24 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla synttärit melkein jouluna. Aina annan joulu- ja synttärilahjan erikseen kuten muillekin kummilapsille. Aina myös toisen synttärijuhlat perhe pitää pari päivää joulunpyhien jälkeen ja saan kutsun. Toiselle järjestämme aina meillä itse juhlat, kun omat vanhemmat eivät ole siinä kunnossa että voisivat järjestää juhlia.

Vierailija
14/24 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kummisysteemin saisi lakkauttaa Vanhemmat pitävät kummeja vain lahja-automaatteina. Osa ei kutsu kummeja edes synttäreille, vaan lahjaa pidetään itsestäänselvyytenä. Itse olen tehnyt periaatepäätöksen, että en osta enää ainuttakaan lahjaa kummilapselle (tai kenellekään muullekaan) jos ei kutsuta synttäreille. Niinhän se ennenkin on aina ollut. Ei juhlia, ei lahjoja!

Vierailija
15/24 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojalla on lähellä joulua synttärit, kummitytöllä myös.

Ihan samaan tyyliin ostan lahjat pojalle ja kummitytölle, kuin muulloinkin syntyneille.

Kummilapsille ostan aina noin 20€ arvoisen lahjan.

Mun veli on syntynyt lähellä joulua. Muistan, kuinka hän sai jonkin ihan pienen lahjan ja sitten vielä sanottiin hänelle että "kun joulu on lähellä, niin saat tällaisen pienen lahjan". Miksi se piti vielä sanoa?

Joulu on joulu ja synttärit on synttärit, ihan sama, milloin ne on!!

Vierailija
16/24 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat pitävät kummeja vain lahja-automaatteina. Osa ei kutsu kummeja edes synttäreille, vaan lahjaa pidetään itsestäänselvyytenä. Itse olen tehnyt periaatepäätöksen, että en osta enää ainuttakaan lahjaa kummilapselle (tai kenellekään muullekaan) jos ei kutsuta synttäreille. Niinhän se ennenkin on aina ollut. Ei juhlia, ei lahjoja!

Meidän kummit ostaa pojalle molemmat. Suurinpiirtein samanhintaisia ovat olleet. Ja ajatella me ei pidetä kekkereitä ennenkuin kesällä.

Vierailija
17/24 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan paketit. Synttäripäivä on kuitenkin lapselle ihan yhtä tärkeä päivä, kun joulu. Meillä yhdellä lapsista synttärit joulun alla ja saa erikseen synttäripaketin ja joulupaketit. Yksi kummilapsista syntynyt melkein jouluaattona.

Vierailija
18/24 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilliset lahjat tietenkin. Meillä lapsi on syntynyt jouluna ja synttäreitä juhlitaan normaalisti, samoin saa lahjat.

Raskausaikana moni jouluna syntynyt aikuinen tilitti minulle katkerana, miten lapsena oli kärsinyt synttäreiden ja joulun läheisyydestä kun synttärit sulautuivat jouluun.

Silloin päätin, että oma lapseni ei samasta asiasta kärsi: lupasin syntymättömälle vauvalle, että synttäreitä juhlitaan aina kunnolla, samalla tavalla kuin jos ne olisivat vaikka kesällä. Ilmoitin sekä isovanhemmille että kummeille ja muille läheisille, että meillä synttärit huomiodaan normaalisti joulusta huolimatta. Samoin kerroin, että toivon lapsen saavan aina erilliset lahjat. Kaikki ymmärsivät asian hienosti (toki perustelin miksi esitän vaatimuksia) ja homma on toiminut nyt toistakymmentä vuotta jo. Ja lapsen mielestä synttäreiden ja joulun läheisyys on hyvä juttu, nauttii pitkästä juhlaputketa (ensin kaverisynttärit, sitten varsinaisena juhlapäivänä sukulaissynttärit ja joulun juhlinta heti perään).

Eli ilman muuta erilliset lahjat, ihan samalla tavalla kuin jos synttärit olisivat muuna vuodenaikana.

Vierailija
19/24 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin sanoa,että ehdottomasti lahjat erikseen. Itsellä on synttärit viikko ennen joulua ja lapsena se tuntui tosi pahalta kun sai vain joko synttäri- tai joululahjan. Ei se sen lapsen vika ole että on syntynyt joulun aikaan. Kaverit/sisarukset saa kuitekin lahjat erikseen koska ovat syntyneet esim kesällä, niin miksi joulukuussa syntytnyttä lasta ei voisi lahjoa samalla tavalla kuin muitakin?

Vierailija
20/24 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat teki meille selväksi jo ennen lapsen syntymää, että joulu ja synttärilahja pitää ostaa erikseen. Välillä heillä on lapselle niin kalliita lahjatoiveita, että tuntuisi järkevältä yhdistää lahjat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme