Kummit! Jos kummilapsen synttärit on hyvin lähellä joulua...
niin annatteko erikseen synttäri- ja joululahjan? Vai vain toisen, kummanko? Vai isomman lahjan, joka on samalla kumpikin?
Kommentit (24)
yksi kummi käy synttäreillä, jotka pidettiin jo marraskuun lopussa.
2 kummia lähettää postissa sekä synttäri - että joululahjat.
1 lähettää vain joululahjan.
kaikki vaihtoehdot musta ok.
siis synttäreillä käyvä kummia antaa synttärilahjan silloin aj toimittaa sitten joululahjan. eli kolmelta kummilta saa erikseen lahjat ja yhdeltä saa vain joululahjan, joka ei ole arvoltaan synttäri+joululhaj.
ap on itse syntynyt marraskuulla ja mulla oli yhdet sellaiset kummit, jotka jo tuolloin kuukautta ennen joulua tokaisivat synttärilahjan antaessaan, että tämä on sit samalla joululahja. Toiset kummit laittoi aina molemmat lahjat.
Omista kummilapsista kahdella on synttärit joulun lähellä, toisella ennen, toisella heti tammikuun alussa ja olen kyllä pedanttisesti muistanut erikseen nuo synttärit ja joulut, muistissa tuo oma kokemus lapsuudesta.
Ja sitten omalla lapsella on synttärit tässä ennen joulua ja yksi kummeista ei pidä muuten yhteyttä, mutta tulee synttäreille kutsuttuna joka vuosi, tuo vain sen synttärilahjan, jouluna ei muista edes kortilla. Ehkä hän ajatteleen joulumuistamisen hukkuvan muiden joukkoon, en tiedä... Lapseni on nyt 7v ja uskoo vielä joulupukkiin, mutta kun tuo vaihe loppuu, olen varma, että ihmettelee ennen pitkää, miksi sisarukset saavat kummeiltaan joululahjan ja hän ei..
Mutta näillä mennään, enpä kehtaa ääneen ihmetelläkään..
ap