Onko muilla tällaista? - asiaa mummoista
Meillä on yksi lapsi, 2-v ja hän on sekä mun että miehen vanhemmille eka lapsenlapsi. Joulut ja synttäripäivät ja on silkkaa painajaista mummojen kilpavarustelun vuoksi. Jostain syystä mummot nimittäin ovat ryhtyneet kilpasille siitä kumpi ostaa enemmän, kalliimpia ja muodikkaampia lahjoja lapselle.
Niitä sitten työntävät lapsen käsiin ja eihän tuonikäinen niistä vielä hirveästi ymmärrä vaikka mummot kuinka paasaavat. Sitten molemmat vahtivat ensin juhlapäivänä ja sitten myös myöhemmin meillä käydessään onko heidän antamansa lelut esillä. Jos ei oo ja toisen mummon antama sattuu olemaan, alkaa kauhea syyttely ettemme anna lapsen leikkiä toisen mummon tuomilla leluilla.
2-vuotissynttärit päättyivät kauheaan parkuun kun mummot työnsivät omia pakettejaan lapsen käsiin ja repivät toisen tuomia pois, kun luulivat ettei toinen mummo näe.
Synttäreiden jälkeen juttelin asiallisesti oman äitini kanssa ja mies omansa mutta eipä näytä menneen kummallekaan jakeluun. Nyt näyttää siltä että lapsi saa molemmilta arviolta 20 pakettia jouluna! Tää on aivan järjetöntä!
Kommentit (8)
Tajuan kyllä, että tilanne on hankala teile ja lapsi ei saa tollaisesta nautintoa, mutta kilpavarustelevat mummot on jotenkin niin hupaisaa.
Pystyiskö nille mummillle asettamaan euromäärätoiveen, mitä ei saa ylittää ja samalla myös kappalemäärätoiveen. Noin pienihän meniee ihan sekaisin tollaisesta lahjamäärästä ja ilta menee itkupotkuraivariksi.
lahjapaperikasan keskellä lähinnä saksanpähkinäpussilla koska se rapisi niin kivasti ja varmaan tuntui mukavalta. Molemmat mummot tuputti lapselle omia lahjojaan niin että eivät malttaneet joulukahvipöydässä istua. ap
lahjamäärän, jota ei saa ylittää ja että loput annatte unicefille, jos liikaa tulee.
Mun äitini ymmärtää puhetta ja olenkin kieltänyt häntä ostamasta lapselle yhtään mitään (muuta kuin vaatteita yhdessä minun kanssa). Sana on mennyt perille, joten tämän mummon kanssa teemme hyötyostoksia lapselle.
Sen sijaan anopille viesti ei mene perille. Sieltä tulee ihan kamalaa krääsää. Mutta mitään kilpavarustelutilannetta ei tule, koska hän kuvittelee, että toinen mummo ei osta yhtään mitään. Sen, että meillä on vain yksi krääsäntoimittaja kestän vallan mainiosti. Joskus tällä mummolla lahjatkin ovat ihan nappiostoksia.
nuo ekat synttärit vaan tulee niin yllätyksenä. Ehkäpä mummot korjaavat oman lapsuuden tilannetta.
Mulla kävi ekan lapsen kanssa sama juttu, olen saanut lapsen lähelle 40 vuotiaana ja ravannut kavereiden lasten synttäreillä ja laittanut joulumuistamisia toista kymmentä vuotta. Niinpä oma lapsi sai ekana jouluna 20 lahjaa.
riskin siitä, että mummot loukkaantuvat ja kommentoisin tilanteen ollessa päällä jotain nasevaa. Mummot ovat kuitenkin tässä tilanteessa aikuisia, eikä heidän tulisi sortua lapselliseen käytökseen ja sinun-minun kädenvääntöön.
Saattaisin käydä nappaamassa lapsen pois tilanteesta, ja jättäisin mummot vertailemaan lahjojaan keskenään. Ei se lapsellekaan tee hyvää tuollainen riepottelu ja tyrkyttäminen. Jos ukit ja papat osaavat käyttäytyä asiallisesti, niin siirrä lapsi heidän leikitettäväkseen.
Anoppi kilpailee jopa kummien lahjojen kanssa. Oma äitini on vaan onnellinen jos pystyy jotenkin välttämään lahjan ostamisen. ;o)
taitaa olla ainoa joka auttaa näihin kilpavarustelumummoihin. Teidän lapsi, teidän säännöt. Meilläkin on ollut omia ongelmiamme mummojen kanssa, onneksi ei ainakaan vielä tätä keskinäistä kilpailua, se on todella törkeetä käytöstä aikuisilta ihmisiltä.
Tajuan kyllä, että tilanne on hankala teile ja lapsi ei saa tollaisesta nautintoa, mutta kilpavarustelevat mummot on jotenkin niin hupaisaa.
Pystyiskö nille mummillle asettamaan euromäärätoiveen, mitä ei saa ylittää ja samalla myös kappalemäärätoiveen. Noin pienihän meniee ihan sekaisin tollaisesta lahjamäärästä ja ilta menee itkupotkuraivariksi.