paljonko rahaa suunnileen / lapsi lahjoihin?
ja minkäikäiset lapset? Mun lapset 7,15,16,18v ja ehkä noin 200-250e per lapsi menee.
Kommentit (14)
250€ näyttää menevän / lapsi. 6v ja 9v.
Lahjoja ostettavana n. 30 kpl ja joulusta tulee aina hyvin kallis. Omia lapsia 3 kpl. Muut lahjat menevät sukulaisille ja läheisten ystävien lapsille.
Mitä summia tuhlaatte lahjoihin. Onko lapsille pakko opettaa että saavat kalliita ja paljon lahjoja? Siinähän unohtuu lapselta itse joulun tarkoitus, minkä takia ja miksi sitä vietetään jne. Ei lahjat yksin tee joulua!
n. 250e yhteensä ja siinä on lahjat 7:lle muksulle joista 3 on omia.
niin se ei tarkoita sitä ( ainakaan meiän kohalla) että olisi älytön kasa niitä. ne lahjat ovat vain maksaneet enempi. eihän ne lahjat tosiaan yksin sitä joulua tee se on totta.mutta onhan se joulu antamisen aikaakin ja silloin on ihanaa antaa muutamat lahjat,nauttia yhdessä olosta ja tekemisistä ja syödä hyvin. meillä noihin lahjoihin kuuluu siis myös noi perhepelitkin.
emme kuulu kirkkoon eikä joulu ole meille kristillinen juhla. Tärkeintä joulussa on meillä se että lähin suku kerääntyy yhteen viettämään aikaa (omat vanhempani tulevat suomeen aina jouluksi). Itse tykkään hemmotella lapsia mieleisillä lahjoilla, eivätkä he perusta siitä onko lahjat kalliita vai ei.
Mitä summia tuhlaatte lahjoihin. Onko lapsille pakko opettaa että saavat kalliita ja paljon lahjoja? Siinähän unohtuu lapselta itse joulun tarkoitus, minkä takia ja miksi sitä vietetään jne. Ei lahjat yksin tee joulua!
niin se ei tarkoita sitä ( ainakaan meiän kohalla) että olisi älytön kasa niitä. ne lahjat ovat vain maksaneet enempi. eihän ne lahjat tosiaan yksin sitä joulua tee se on totta.mutta onhan se joulu antamisen aikaakin ja silloin on ihanaa antaa muutamat lahjat,nauttia yhdessä olosta ja tekemisistä ja syödä hyvin. meillä noihin lahjoihin kuuluu siis myös noi perhepelitkin.
mutta osa lahjoista on hankittu isovanhempien kanssa. Yhteensä on tainnut mennä n.700e.
Yksi lapsi, 9v.
Vauva: 10e
3v ja 6v: n.50e/lapsi
18v: n.100e
Kummilapset: n.30e/lapsi
esikoiselle n. 200e,
ja kuopukselle n. 400e.
meillä menee niin,että mitä enemmän ikää,sen vähemmän lahjoja:D
Lapset 11-23v neljä kipaletta. Lahjoihin mennyt noin 500e per nenu.
meni vähän vajaat 200 euroa per lapsi
40-50 euroa per lapsi.
Lapset 4kk, 3v ja 6v.