Apua, kerroin väsymyksestä ja ahdistuksesta neuvolassa, teinkö nyt väärin??
Täällä puhutaan lastensuojeluilmoista jne. niin nyt pelkään että mokasin kun kerroin omasta väsymyksestä, kireydestä jne. Sanoin että miehen kanssakin tulee herkästi riitaa. Huih! Ei varmaan olisi pitänyt avautua:(
Kommentit (9)
Auttoiko sulla masennuslääkkeet? Tekikö jotenkin "toimintakyvyttmäksi" vai pystyitkö lääkkeilläkin olemaan ihan hyvä (aktiivinen) äiti? Miten nopsaan auttoi?
Mä paremminkin sain toimintakykyä takaisin lääkkeiden myötä. Aiemmin ei juuri käyty lasten kanssa ulkona, nykyään käydään (paitsi nyt kun on ollut pakkasia liikaa). Ehkä kk sisällä huomasin selvän vaikutuksen. En enää räjähdellyt yhtä lailla enkä ollut koko ajan vihainen.
Mietin mitä sanoa jos neuvolassa ehdottavat lääkitystä.. vai pitäisikö vaan jatkossa kieltää että mikään vialla? Tiedä voiko siellä luottaa. Juuri tuota kireyttä ja äreyttä mullakin.
Jos tuntuu niin sanoisin että kokeile ihmeessä lääkitystä. Mulla sivuvaikutukset kesti lähinnä ekat kaksi viikkoa, sen jälkeen ei ole ollut mitään huonoa lääkkeestä. Et menetä siinä mitään jos kokeilet, näin mä ainakin funtsasin.
Lähinnä mietin sitä, uskaltaako neuvolan kautta enää puhua näistä ja miettiä sitä lääkitystäkin? Jos kovasti alkavat kyttäämään ja seuraamaan, noita ls-ilmoja yms.. Mikä tuntuisi aika järjettömältä.
niitä tehdä, jos äiti vain pitää huolen perushoivasta, eikä ole väkivaltainen tmv
eli pyritään tukemaan vanhemmuutta ja lapsen hyvinvointia. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Susta on siis parempi, että voit huonosti ja kaikki voi huonosti kuin se, että saisitte mahdollisesti tukea jaksamiseen?
Lastensuojelussa työskentelevänä (iso kaupunki) koen, että ne jotka sitä tukea eniten tarvitsisi eivät koe että heillä on mitään tuen tarvetta ja he haukkuvat lastensuojeluntukitoimet.
Ei meillä todellakaan ole resursseja yhteenkään ylimääräiseen perheeseen varsinkaan jos heillä on edes vähän avuntarvetta. Toisaalta tämä perheiden oppositio mahdollistaa hyvän ja riittävän tuen niille perheille jotka haluavat apua esim jaksamisen suhteen
Täällä puhutaan lastensuojeluilmoista jne. niin nyt pelkään että mokasin kun kerroin omasta väsymyksestä, kireydestä jne. Sanoin että miehen kanssakin tulee herkästi riitaa. Huih! Ei varmaan olisi pitänyt avautua:(
Itkin kun olen niin huono äiti ja huudan lapsille. Sitten soitin tk:seen ja sain masennuslääkkeet ja sen jälkeen olen neuvolassa sanonut aina että paremmin menee.