Mkten karpit tai muuten super-hyper-terveellisesti elävät jouluna?
Kun joka paikka pursuaa kaikkea epäterveellistä ja suklaalaatikoita jaellaan tuttujen kesken jne.
Kommentit (6)
Ja sen kyllä huomaa sitten :/ Kai sitä nyt joskus voisi vähän relata
Mutta leivonnaiset pyrin leipomaan täysjyväjauhoista ja ja raakaruokosokerista.
noin sapuskoja ajatellen. Itse en tykkää suklaasta, joten ne on helppo passata. Luumukiisseli ja kermavaahto jne. ja muut ihanat karppileipomukset, ovat puolestaan ihania jälkkäriherkkuja.
Mun miehestä on kuoriutunut vuoden aikana loistava karppikokki ja hän kokeilee mielellään uusia reseptejä. Mulle on sitten langennut se nautiskelijan osa.
superhyper-terveelliseltä vaikuta... Mutta kaipa he voivat syödä sitä pekoniaan ja kananmuniaan joulunakin, saahan niitä kaupasta. Ja jos kylään menee, perinteisestihän jollain diettillä oleva vieras kyllä osaa nyrpistellä pöydässä "kun ei täällä ole mitään minulle sopivaa syötävää".
Anoppi ei käytä rasvaa eikä suolaa myöskään jouluruokiin
Ja sen kyllä huomaa sitten :/ Kai sitä nyt joskus voisi vähän relata
Tää on just tätä, että minkä itse kukin mieltää terveelliseksi. Minä miellän sen terveelliseksi, että voita ja sokeria saa käyttää.
Ja mielestäni syömme terveellisesi. Paljon luomua ja lisäaineetonta. Se ei tosiaankaan tarkoita mautonta ja täysin kaloritonta. Mutta se maistuu hyvälle, tuo normaalin kylläisyyden tunteen, antaa tarvittavat ravinteet ja saa jättää väliin lisäaineiden haitat. Olemme koko perhe normaalimitoissa, vaikkemme syö "light"-versioita ruuista (tai ehkä juuri sen takia).
Minusta monipuolisuus, kohtuullisuus ja aidot laadukkaat raaka-aineet ovat terveellisyyttä ja sehän ei joulun juhlimista haittaa yhtään. Päinvastoin :) Ihania makuelämyksiä on tiedossa joulunakin.
Meidän karppi (mies) kyllä tekee välillä poikkeuksia ja syö suklaata yms. Tykkää enemmän kyllä tummasta suklaasta (80%). Tekee suklaata ja muita karppiherkkuja itse, ei niinkään välitä pullasta tai pipareista. Joulupöydässä mahtaa syödä paljon kinkkua ja salaattia, tehdään myös karppilanttulaatikkoa. Mutta siis mun mies ei ainakaan näin juhlatilanteissa ole niin ankara karppi kuin muuten.