Onko muita jonka lapset jää yhteen jotka itsekin ainoita lapsia?
Yksinkertaisesti niin etten jaksa antaa huomiota kuin yhdelle pojalle joka aloitti tänä syksynä koulun.Olen pähkäilllyt ja miettinyt enkä usko haluavani enää koskaan toista lasta.Täytän ens vuonna jo 36v.
Kommentit (8)
Sille yhdelle voi kuulemma antaa kaiken ja enemmän.
halusin ehdottomasti omalle lapselleni sisaruksen. Onneksi sain. Enempää en halua. Olisi ihanaa kun olisi oma sisko, miksi ei velikin =)
Itse olen nuorimmainen neljästä veljeksestä ja olen iloien siitä, että on veljiä. Omia lapsia on myös neljä. Ero tuli ja nyt leskirouvan myötä tuli kolme ottolasta. Muistan kyllä pohtineeni sitä, kuinka voi aika riittää kaikille. Kaikki aika meni tosiaan lapsille, ensimmäisestä lapsesta lähtien. Elämää ei eletä lapsille eikä itselle, elämä vain eletään.
Laskelmointi optimaalisesta elämästä johtaa johonkin muuhun kuin optimaaliseen elämään. Elämä on joka tapauksessa sattumuksia täynnä. Se, että lapsia on enemmän kuin yksi tuo elämään vapauden. Ei ole pakko onnistua elämässä sen ainokaisen kanssa ja ainokaisen ei tarvitse olla se vanhempiensa "silmäterä".
Tällä en halua syyllistää teitä, jotka ensimmäisen olette saaneet melkein nelikymppisenä. Isäksi tulin reilut parikymppisenä, enkä tosiaan ollut silloin vielä aikuinen. Onneksi ei lapsikaan odottanut liikoja minulta ja häneltä salaa aikuistuin.
Silti, kannustan kyllä olemaan enemmän kuin yhden lapsen isä tai äiti. Mutta sehän ei ole kuitenkaan ole kokonaisuudessaan oma valinta. Sattumuksella on sijansa.
[ilman puumerkkiä]
jatkua perinteenä vaikka viisi sukupolvea.
niiltä, jotka ovat olleet onnellisia ainokaisia... ;)
Täällä lapsi saatu vanhalla iällä 38v eikä enää uskalla ryhtyä. Jja itselleni sisaret (2) ovat erittäin tärkeitä, joten surettaa jo nyt pienen ainokaisen puolesta :(
Jos vaan lapsella tulee serkkuja niin kaikki ok.
erilaisia eli itselläni on nuorempi veli ja hyvät välit.
Oman lapseni sain rapiat 30v. ja totesin, tämä riitti minulle.
Lapsi ihan tyytyväinen ja sopeutui hoitoon yllättävänhyvin, vaikka kotihoidossa olikin yli 3v.
Monesti moni ajattelee, että ne ainokaiset saavat kaiken haluamansa. Yleensä ne suurperheiden lapset taitavat kuitenkin saada kaiken helpommalla.
samoilla linjoilla olen