Onko 50e per nuppi muka liikaa rahaa joululahjaksi 16 ja 18 vuotiaille siskon lapsille
Kommentit (22)
ihmeissäni, jos he saisivat tädeiltään tai sediltään noin paljon joululahjaksi, paitsi ehkä silloin, jos kysymys on kummilapsesta. Rippilahjana, yo-lahjana tai 18-vuotislahjana tuollainen summa olisi meillä ymmärrettävänä, mutta tavallisena joululahjana älyttömän suuri.
Mainittakoon, että perheemme bruttotulot ovat yli 10000 euroa / kk, jos sillä on tässä jotain merkitystä.
Totta kai teinistä on kiva saada 50e, mutta terveellä maailmankatsomuksella varustettu nuori arvostaa muistamista ja pienempikin raha riittää.
Oikeasti ihmettelen näitä vastaajia, joita jokaiseen lahjaketjuun riittää ja jotka aina mittaavat lahjan arvon siihen käytetyssä rahassa. Itse annan ylpeänä vaikkapa 10 euron hintaisen lahjan, kun olen sen lahjan saajaa varten itse valinnut. Tänä joulun kummilapset ja sisarusten lapset saavat lahjoja, jotka ovat maksaneet 15-55 euroa. Lahjan olen valinnut lapsen mieltymyksen ja toiveet huomioon ottaen. Vain yksi saa meiltä lahjan rahana ja hänelle annamme 35e.
Ap; kysymykseen: anna ihmeessä, kun on varaa ja haluat.
Eihän silläkän saa juuri mitään nykyään kaupasta!
Varsinkin joulun jälkeen alesta sillä saa ihan merkkivaatettakin, jos sitä arvostaa. Sillä voi myös ostaa elokuvia, pelejä, kirjoja,meikkejä jne. Tuolla rahalla pääsee leffaankin jo monta kertaa!
Minä annan n. 25 euron arvoisia lahjoja tai saman rahana. Joku tuolla kommentoi, että eihän sillä rahalla mitään saa. No, esimerkiksi leffakäynnin herkkuineen. Tai sitten jos saa toiselta tädiltä myös sen 25 euroa, siitä tulee jo se 50 euroa, jolla saa jo laadukkaammankin vaatteen. Tai aina voi laittaa säästöön ja kerryttää johonkin isompaan. Meillä 50 euroa olis rippi- tai lakkiaislahja. 100 euroa tulee silloinkin lähinnä isovanhemmilta.
Me saimme juuri postissa lasten isotädiltä (lapseton, on läheinen, kuin kolmas mummo) 50 euroa koko perheelle. Ja olimme todella mielissään lahjasta, hankimme sillä lapsille jotain kivaa.
ollaan saatu niiltä vaikka mitä vaatteista huonekaluihin, omat lapset ovat nuorempia ja lisäksi ostavat aina aikamoiset joulu- ja synttärilahjat. Mies ei haluaisi antaa tai sitten haluaa antaa myös omien veljiensä lapsille, jotka huomattavastu nuorempia ja heidän perheiltään ei olla koskaan saatu mitään, ei edes joululahjoja tai jos ollaan saatu, on tyyliin 10 e per lapsi.
Hirvee tappelu täällä nyt päällä
Anna mitä annat, miksi kertoa miehelle, jos aloittaa mokomasta tappelun? Eihän se ole hänen asiansa mitä annat siskoSI lapsille omia rahojaSI. Siis jos mennään vielä järjellisissä rajoissa. Ite olen köyhä ja ajattelin antaa siskoni teinipojille kullekin 30 euroa. Mutta puhtaasti oman harkintani mukaan, mieheni ei ole edes kiinnostunut tietämään, minkä verran laitan.
Ei. Itse olen työtön yksinhuoltajan ja annoin lapsilleni 500€ tietokoneen. Kaikkea parasta vain lapsilleni. :-)
Itse ostan 80-100 euron arvoiset lahjat samassa tilanteessa. Minusta tuo on ihan minimi!
työttömälle. Tai muuten pienituloiselle. Emme me kyllä anna yhtään mitään vaikka varaa olisi.
Sehän on niin kiinni jokaisen tavoista ja rahatilanteesta. Kukin antaa mitä antaa, tai ei sitten mitään.
nyt kun olen opiskelija, annoin 25€ arvoiset lahjat, mutta kunhan valmistun, juuri 50€ on varmasti lahjan arvo sen jälkeen.
Meillä on tuollaisia summia ehkä saatu rippilahjaksi. Jouluna lapset saavat max 20€:n hintaista, kirjan, leffan tai musiikkia tms
1. mitkä ovat omat tulosi
2. kuinka monelle muulle ostat lahjan
3. kuinka läheisiä olette
4. millaisia lahjoja sinä oletetusti saat sisaresi perheeltä, jos sinä saat 2€ sukat, on vähän pröystäilyä antaa 50€/nuori rahaa
5. millaisia lahjoja on yleensä ollut tapana ostaa/antaa, jos tapana on kaikkien osapuolien hyvistä tuloista huolitta antaa parin euron lahjoja, on liikaa
Me ainakin sovimme siskoni kanssa, että ostetaan leffaliput kaikille. Eli sisko mun lapsille ja mä hänen, eli hinta n. 10€/kpl ja se meidän budjeteillemme ihan sopiva. Mieluummin ostamme sitten omille lapsillemme kalliimpaa.
Minun perheessäni ei ole tapana antaa sisarusten lapsille lahjoja lainkaan, mutta heitä onkin PALJON.
Sinkkuna hankin kummilapsille 50-100 euron joululahjoja, nyt perheellisenä 10-15 euroa täytyy riittää. Miehen suvussa annetaan erittäin halpoja lahjoja, kummilapsia on yhteensä 15, ja lisäksi on omiakin lapsia.
Jos erittäin hyvätuloinen olisin, niin laittaisin satasen per kummilapsi, mielelläni. Ehkä sisarusten lapsillekin jotain, ainakin läheisimmille. =)
ollaan saatu niiltä vaikka mitä vaatteista huonekaluihin, omat lapset ovat nuorempia ja lisäksi ostavat aina aikamoiset joulu- ja synttärilahjat. Mies ei haluaisi antaa tai sitten haluaa antaa myös omien veljiensä lapsille, jotka huomattavastu nuorempia ja heidän perheiltään ei olla koskaan saatu mitään, ei edes joululahjoja tai jos ollaan saatu, on tyyliin 10 e per lapsi.
Hirvee tappelu täällä nyt päällä
Eihän silläkän saa juuri mitään nykyään kaupasta!
Itse ostin just 17v kummipojalle joululahjaksi Peakin hupparin, joka maksoi 125e..
Eihän silläkän saa juuri mitään nykyään kaupasta! Itse ostin just 17v kummipojalle joululahjaksi Peakin hupparin, joka maksoi 125e..
Mutta usein korvataankin rakkautta tavaralla ja vain pilatut teinit haluavat noin kalliita juttuja!
itse olen isovanhemmiltani saanut parisen sataa euroa jouluna ja tuossa iässä se oli kyllä tarpeen ja kestikin sitten pidempään.
Kuitenkin sillä rahalla pääsi jo alennusmyynteihin shoppailemaan ja elokuviin ja muuta. Kuitenkin varmaan opiskelevat vielä niin ei sitä rahaa aina ole ja kuitenkin pitäisi oppia käyttämään sitä.
Ollaan kyllä siskon kanssa aina saatu tosi paljon minä auton ja sisko mopoauton kun tuli sen verran ikää.
En oikeastaan itse mietin sitä rahaa enää, minusta on ihana antaa lahjoja vaikken saman arvoista saisikaan takaisin päin. Koiran, avokin ja siskon lahjoihin meni yli 500euroa enkä mitään kadu. onpahan tarpeellista, sen tiedän ainakin.