Kyllä vauva voi olla liian lihava.
Muskarissa on yksi tosi lihava äiti. Tämä äidin 3 kk ikäinen tyttövauva on yhtä pullea kuin pitkäkin. Se vauva on ihan pallonmuotoinen.
Kommentit (7)
lapsen lihavuudesta vasta, kun lapsi on 3 vuotta.
Av-mammat nyt tietysti pitäisi jo vauvoja dieetillä, sairaita kun ovat.
No, ap, kerropa minulle mita minun pitaisi tehda?
Vauvani on juuri tuollainen kuin mainitsit- siis yhta pyorea kuin pitkakin. Siis oikea Shar-pei;-)
Ikaa tytolla on jo 3kk ja on taysimetyksella.
Mina on pitka ja hoikka (174cm ja 61kg). En nyt sitten tieda pitaisko mun tassa alkaa laihduttamaan , etta vauva hoikistuisi.
En olekaan tajunnut aikaisemmin, etta tassa olisi joku ongelma. Nyt kun selvastikin niin on , ja sinua hairitsee nama pulleat vauvat , niin annapa vahan vinkkia mita tehda?
Vauvalle personal traineri, maidoton ruokavalio, joka iltainen juoksulenkki???? Vai huudatanko kylmasti lasta nalassa?
:-D
--> tyypillisesti pullea vauva ja aivan normaalia
on terveempiä aikuisia, niin en hätäilis vauvan pulleudesta. Mun vauva oli jo syntyessään 55cm ja yli 4 kg, ja aika pullea oli vauva-ajan. Mutta 2 v jo oli ihan hoikka, eikä ole koskaan tarvinnut huolehtia puoleen tai toiseen. Syö kun on nälkä, ja jos ei ole, ei syö. Terve ruuan taju, nyt 10v normaali poika.
Ei tietenkään imetetty vauva voi olla liian lihava. Vauvoja vain on pulleita ja laiheliineja, ja missään tapauksessa ei tiedä millainen aikuinen vauvasta sukeutuu.
Meillä poika oli puolentoista vuoden ikään asti varsinainen Michelin-mies. Reisimakkaroita löytyi niin, että tuntemattomiakin nauratti ja pää oli ihan pyöreä. Nyt poika on 4v ja hyvin hoikka ja pitkä ja kiinteä jokapaikasta. Ikinä en ole kontrolloinut hänen syömistään määrän suhteen ja laihistuotteita ei meidän talosta löydy (kaikki ollaan hoikkia).
ja söi yölläkin 15 min välein. Vanhemmat olivat hätää kärsimässä. Korvikkeita meni enemmän kuin neuvolassa suositeltiin. En ymmärrä, että miksi eivät laimentaneet korvikkeita sitten?
Kasvoi sellaiseksi pullukaksi, että ihottumia joutui hoitamaan ihopoimuista. Ei liikkunut ensimmäisen vuoden aikana. Oli ja katseli ympäriinsä. Käden ojentaminen lelua kohtikin näytti suurelta ponnistukselta. Päälle vuotiaana nostettiin sitten pystyasentoon. Sitä ennen oli nostettuna istunut, mutta kontaamiseen ei tainnut jalat oikein taipua, kun oli sen verran makkaraa. Ja tämä on totta.
ma ajattelin etta sulla olisi asiasta jotain ihan oikeaa tietoakin...