Uskovaiset ja raittiit: mitä sanotte, jos saatte liikelahjaksi esim pullon kossua
tai muuta väkevää alkoholijuomaa? Kiitättekö ihan pokkana ja esitättekö ilahtunutta, vai kommentoitteko jotain?
Kommentit (18)
tiedän olevani ns. hienostelija, kun mielestäni kossupullo on jotenkin mauton lahja.
Kossua emme käytä, joten sen antaisin eteenpäin.
Viinit ja liköörit samoin konjakki jäisivät kyllä oman perheen aikuisten käyttöön.
mä nimittäin kaadan ne vessasta alas.
ollut n 6 v juomatta ihan huvikseen, mutta toki kiittäisin kuten aina lahjan saadessani. Kossu taitaisi jäädä juomatta, antaisin sen kiertolahjana eteenpäin. Joku hyvä viini voisi maistua ruuan kanssa esim jouluna. Sukulaisetkin ilahtuisivat kun tarjoaisin hyvät ruokajuomat.
ja raittiille erikseen?
Jos uskova on raitis, niin eikö hän voisi vastata raittiina?
Tästäkin ketjusta on huomattu, että kaikki uskovaiset eivät ole juomatta alkoholia.
Olen monena vuonna saanut uskoon tulon jälkeen sukulaiselta alkoholia lahjaksi vaikka en edes juo,olen kiittänyt lahjasta ja kaatanut viemäriin.
Kossua en kyllä itselleni koskaan osta, mutta ehkä siitä voisi jotain tehdä. Boolia?
Mun mielestä viina maistuu pahalta. Pieni pöhnä tuntuu kivalta. Ei tämä absolutismi meillä uskovaisilla ole mikään Raamatun vaatimus vaan on jotenkin esim suomeen pesiytynyt vaatimus.
Kossua voi sekoittaa s-kaupasta saatavaan 0.7% siiderijuomaan. Tulee paljon laadukasta siideriä halvalla :).
Siis kossun osalta. En ole kuullut, että kukaan olisi sitä saanut. Mutta on meille tullut konjakkeja, absinttia, grappaa jne.
Tottakai otamme lahjat vastaan ja kiitämme ilman kommentointia. Tarjoamme kotona sitten vieraillemme tai laitetaan kiertoon:)
Jos taas joku tuttu antaisi niin voisin ottaa pienimuotoisena vit....una.
asiallaalta kossupullon:)
Saa kyllä konjakkiakin yms. Olemme siis kumpikin absolutisteja. Emme kuitenkaan uskovaisia.
Mies kiittää kauniisti ja jaamme konjakit suvulle ja kossun käytän yrttien uuttamiseen.
Siis kossun osalta. En ole kuullut, että kukaan olisi sitä saanut. Mutta on meille tullut konjakkeja, absinttia, grappaa jne. Tottakai otamme lahjat vastaan ja kiitämme ilman kommentointia. Tarjoamme kotona sitten vieraillemme tai laitetaan kiertoon:) Jos taas joku tuttu antaisi niin voisin ottaa pienimuotoisena vit....una.
joululahjaksi. Ei mitenkään tavatonta.
mutta en kuitenkaan sylje lasiin. Eli alkoholit tulee juotua jos niitä lahjaksi tulisi.
en ala kummemmin kehumaan lahjavalintaa. Annan eteenpäin sellaiselle, jonka tiedän olevan alkoholin kohtuukäyttäjä.
Kossua en kyllä itselleni koskaan osta, mutta ehkä siitä voisi jotain tehdä. Boolia?
Pomolle tai vastaavalle voisin sanoa, että kiitos, en käytä. Jos minulle annettaisiin pullo kouraan, tyhjentäisin sen kotona viemäriin. En halua laittaa kiertämään sellaista, minkä itse koen pahaksi asiaksi. Ehkä niin pitkälle en kuitenkaan menisi, kuin isäni, että työporukan joulujuhlassa kaatoi kaikkien nähden pullon sisällön viemäriin... :-D Puolustukseksi on sanottava, että pomolta typerää käytöstä antaa moinen lahja, kun koko porukka kuitenkin tiesi mikä isäni on miehiään. Eikö olisi voinut antaa vaikka suklaata tai glögipulloa?
kiitos, mutta en juo alkoholia.
Alkoholi, varsinkin kossu olis aika tökerö joululahja mun mielestä! Viinin ymmärtää vielä, mutta viinaa en!
ja laitan sit kotona pullon pois (näin on käynyt useamman kerran). Miksi turhaan toisen mieltä pahoittaa...
jos liikelahjana tulee. Tosin en kyllä koskaan ole saanut väkeviä lahjaksi (mitä väliä sillä prosenttimäärällä muuten on, aloitukseen viitaten) vaan lähinnä viinejä tai alkon glögejä. En erityisesti pokkuroi kiitollisuuttani tai muuten fiilistele, kun en niitä liikelahjakonvehtejakaan suurieleisesti ihastele.
Jos joltakulta todella läheiseltä tulisi pullo lahjaksi, niin varmaan kiittäisin ja varovasti kysyisin, että muistaako, ettei meillä käytetä alkoholia, ja selittäisin, etten sitä nyt v*ttuillakseni kerro, vaan ettei loukkaannu, jos lahjoitan eteenpäin..
Mielestäni alkoholijuoma on huono lahjavalinta, ellei ole varma lahjan saajan ja hänen perheensä suhteesta alkoholiin. Eräs tuntemani opettaja saa vuodesta toiseen lahjaksi viinipulloja, vaikka hän on raitistunut alkoholisti. Mieluummin kukkia tai lahjakortti, jotka molemmat sopivat hyvin niin naiselle kuin miehellekin!