Onko kielitaidosta haittaa?
Kommentit (9)
Mutta harmittaa, että olen opiskellut ruotsia kuusi vuotta, enkä silti osaa sitä, vaikka arvosanani olivat aina koulussa ihan hyviä.
Mut ei kai kukaan pakkoruotsin vastustaja KIELITAITOA vastusta, sitä vaan että on pakko sitä kielitaitoa hankkia juuri ruotsista vaikka jonkun muunkin kielen kielitaidosta voisi olla ihmiselle yhtä paljon tai joskus enemmänkin hyötyä.
Opiskeluun käytettävissä oleva aika on rajallinen ja kaikki kielet mitä opiskellaan on potentiaalinen haitta siinä että sitä aikaa ei voi käyttää jonkin muun asian opiskeluun.
Harmittaisiko sinua, jos osaisit ruotsia?
etta osaan ruotsia. Mutta ei mulle ole siita mitaan hyotyakaan. Jos olisin opiskellut saman ajan ranskaa tai espanjaa, mulle olisi siita hyotya.
Yhtä paljon kuin jos osaisin Tanskaa.
kieltäydyn puhumasta ruotsia. Sielläpäin kaikki puhuvat erinomaisen hyvää englantia -käytän sitä!
En ole koskaan tarvinnut ruotsia koulusta päästyäni, monia muita kieliä olisin kyllä tarvinnut. Olisin siis halunnut lukea jotain oikeasti tarpeellista turhan kielen sijaan.
Tyypillinen pakkoruotsittajan kommentti. Nämä vähä-älyiset jopa TV:ssa laukovat näitä kommenttejaan: "En ole koskaan kuullut kenenkään valittavan siitä, että osaa jotain kieltä. Siksi pitää olla pakkoruotsi."
Ruotsi vie paikan toiselta kieleltä. Aina. Vaikka opiskelisi 10 kieltä, niin ruotsi on vienyt paikan joltain toiselta kieleltä. Se on se haitta.
etta osaan ruotsia. Mutta ei mulle ole siita mitaan hyotyakaan. Jos olisin opiskellut saman ajan ranskaa tai espanjaa, mulle olisi siita hyotya.
olispa ollut venäjä tai espanja sen sijaan