Onko mielestäsi ok käyttää 2-vuotiaalle jäähyrangaistusta ja jos niin millaisissa tilanteissa?
Kommentit (15)
mutta tuskin jäähy toimisi hänen kohdallaan. Ei sovi noin pienelle.
Kun lapsi on lyönyt. Ollaan ensin kielletty ainakin pari kertaa, sitten jäähylle, jos ei ole tehonnut. En ymmärrä miksi noin ei voisi tehdä.
Kun lapsi on lyönyt. Ollaan ensin kielletty ainakin pari kertaa, sitten jäähylle, jos ei ole tehonnut. En ymmärrä miksi noin ei voisi tehdä.
jo useasti eikä silti usko. Ikään en ota kantaa kun 2-vuotiaitakin on monenlaisia.
jo useasti eikä silti usko. Ikään en ota kantaa kun 2-vuotiaitakin on monenlaisia.
selviää parilla minuutilla jäähypenkissä istumisella... :)
Olen tavannut erittäin fiksuja 2v, jotka jopa puhuvat niin paljon, että heitä voi saduttaa.
On joukossa myös 4v jotka vasta aloittavat lauseita vaikka heillä ei ole mitään ongelmaa.
Kun on oikein kehittynyt ja fiksu 2v niin kyllä henet voi laittaa jäähylle jos ei usko puhetta.
Monesti tulee sellainen olo kun tätäkin palstaa lukee. Pidätte niitä ihan vauvoina. Kyllä 2-vuotiaatkin ymmärtää jo aika paljon.
selviää parilla minuutilla jäähypenkissä istumisella... :)
No miten sä tekisit? Ihan totta, hyviä neuvoja otetaan vastaan.
Tarkoitatko että lapsikaan ei ymmärrä, miksi noin ei voisi tehdä, vai että lapsi ei ymmärrä, mikä pointti jutussa on?
Voin kyllä vakuuttaa sulle, että meidän lapsi ymmärtää ihan hyvin homman nimen.
2 vuotiaalle riittänyt kielto ja tilanteesta poisottaminen, emme ole tarvinneet jäähypenkkejä, silloinkaan.
selkeällä puheella...5-6 vuotiaan kanssa voisin jo jotenkin ymmärtää jäähyn, mutta silloinkin viimeisenä keinona.
selkeällä puheella...5-6 vuotiaan kanssa voisin jo jotenkin ymmärtää jäähyn, mutta silloinkin viimeisenä keinona.
Montako 2-vuotiasta sinä olet kasvattanut? Millaisia sun lapset on? Jos lapselle puhuu ja selittää asiaa, mutta läpsiminen jatkuu, musta jäähy on aika sama asia, kuin tilanteesta poisottaminen.
mä laitan välillä tytön (2.8v) jäähylle ja hän taatusti ymmärtää missä mennään. Mut tyttö onkin jo vähän isompi ja puhetta on tullut jo kauan sen verran et ihan varmasti on kärryillä asioista. Sen sijaan mun ei paljoo oo tarvinu 5-6vuotiaita laittaa jäähylle. Ne on uskonu pelkästään sillä et sanotaan et jäähypenkki odottaa jos käytös ei parane. Kaikenkaikkiaan meillä eniten sitä jäähypenkkiä "kaipaa" just toi reilu kaksvee.
Olen kasvattanut jo kolmea 2-vuotiasta (kahta vilkasta poikaa ja yhtä tyttöä).
Minä ymmärrän jäähyn esim. tiettyyn rankaisupaikkaan siirtämisenä(rappusille, omaan huoneeseen, sänkyyn, eteiseen, vaatekomeroon tms.).
En pidä ollenkaan ajatuksesta, että omassa kodissamme olisi tällainen rankaisupaikka, jonka lapsi kokee pahana tai pelottavana.
Mutta takaisin kaksi vuotiaaseen..Jos oma lapseni esim. yritti lyödä/heittää hiekkaa/purra/sylkäistä, niin tottakai otin välittömästi kiinni kädestä siinä tilanteessa ja sanoi tiukasti, ettei niin saa tehdä ja myös sen, kuinka VOI tehdä/leikkiä sovussa. Jos tapahtui uudelleen, nostin sivuun ja tein selväksi ehdon: Jos ei lopu, otan lapion pois tai lähdemme kotin tms.
Olen joka kerta myös toteuttanut uhkaukseni, jos öykkäröinti ei ole loppunut. Isommat ovat jo teinejä, mutta tietävät minun vieläkin pitävän kiinni lupauksistani niin hyvässä kuin pahassakin.
mihin 2v tarvitsisi jäähyrangaistusta.