Millä/miten merkkaatte villasukat ym.?
Siis lapsen vaatteista kyse. Päiväkotiin kun pitäisi nimikoida kaikki vaatteet. Ulkovaatteisiin olen laittanut nimikointinauhat, sisävaatteisiin kirjoittanut tussilla.
Mutta ongelma on mm. villasukat. Pitääkö ruveta kirjailemaan langalla..? En kyllä viitteis..Onko kellään hyvää vinkkiä?
Kommentit (10)
suositteli, että kaikki merkataan, niin ei mene sekaisin. Olen niin kiltti, että tottelen:-)
ap
Ei se oo pelkästään sun tavaroiden säilyvyyden puolesta se merkkauspyyntö. Mä haen lapseni aina puoliltapäivin ja nään päivittäin, kuinka hoitajat joutuu päikkäreiden aikana järjestelemään lasten tavaroita uudelleen, poimii vääriä lapasia lokeroista ja etsii nimilappua, jota ei koskaan löydy, ja sit uloslähtökiireessä arvaillaan, kenen punaiset villasukat nämä olikaan, kun Venla-Kaarina väittää ettei ole hänen. Ois hoitajienkin työtaakan kannalta kätevämpää että kaikissa ois nimi.
Ap:n kysymykseen en ole keksinyt vastausta. Meillä tosin on tällä hetkellä käytössä sellaiset PoP-villasekoitesukat, joissa on valmiina nimenpaikka painettuna, siihen oon tussilla kirjoittanut. Edellisiin villasukkiin merkkasin paksulla tussilla nimikirjaimet varteen, mutta ei ne oikein tahtoneet erottua.
http://www.a-qui-s.co.uk/pages/enfants/packs.php
Toimitus oli nopea eikä postituskuluja ollut, tekevät siis vaatteeseen kiinni silitettäviä etikettejä, kestävät pesut ja kulutuksken paikoillaan. Voit itse suunnitella "tarran".
Joo, uskon kyllä että olis ollut ihan hyvä merkata. En mä oikein edes muista, miksi en tehnyt niin... Kyllähän koulussakin vielä suositellaan, että merkattais. En ole kyllä edelleenkään merkannut. Varmaan just siksi, ettei mitään oleellista ole kadonnut. Sitten varmaan harmittais niin paljon, että alkaisin merkkaamaan. No mutta, ehkä tän kolmosen kanssa sitten :-)
ja liimasin sukkiin. Todella hyvä keksintö kyseinen teippi! Tekstiilitussilla nimi lappuun niin ei lähde edes pesussa pois...
mä olen ommellut villasukkiin ja tumppuihin niitä nimikointilappuja. Kantsii ommella pitkittäin, niin ei langat katkeile kun lapsi pukee.
on kanssa ihan hyvä vaihtoehto, kuten myös tuo Leukotape, jonka joku jo mainitsikin. Saattaa joutua vaihtamaan teipit kerran talvessa, mutta jos laittaa teipin siten kiinni että venyttää sukkaa tai lapasta samalla, ei pukemisessa lähde niin helposti irti :)
Meillä on mummon tekemiä uniikkisukkia, eivätkä ole niin tusinatavaran näköisiä, että menisivät helposti sekaisin. Lapsi tunnistaa omansa, ja hoitajatkin oppii nopsaan tietämään kenen villasukat. ;)
Jos teette itse sukkia, niin tehkää tekovaiheessa vaikka lapsen nimen ekakirjain sukkaan tai voihan sen jälkikäteenkin neuloa/kirjailla päälle.
...mun täytyy tunnustaa, etten ole merkannut ikinä yhtäkään lasten vaatetta... no ehkä kumisaappaissa luki nimi. Mitään ei ikinä kadonnut. Lapset on nyt 12 ja 11 vuotiaat.