Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan käynyt junalla Venäjällä?

Vierailija
15.12.2010 |

Omalla autolla ei ehkä kannata mennä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskeeko tuo 72 tuntia ilman viisumia sitten sitä, jos menee sinne laivalla?

Vierailija
2/12 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 9 vpoika haluaa ehdottomasti matkustaa tuolla uudella Allegrolla Pietariin! Keväällä ajateltiin lähteä. Mikä olisi kohtuuhintainen ja hyvällä paikalla oleva hotelli?

Ja mitähän tuon ikäisen kanssa olisi kiva tehdä?

Olen itse käynyt v 2000 Pitarissa ja hieno kaupunkihan se on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti matkustin Sibeliuksella Helsingin ja Pietarin välisen matkan. Nyt kun tuli uusi nopeampi juna, voisin lähteä käymään itänaapurissa. Pietari on hieno kaupunki.

Vierailija
4/12 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskee vain ja ainoastaan laivaa. Samaa asiaa suunnitellaan junaan.

Vierailija
5/12 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti Venäjän matkoihin suuntautuneilla matkatoimistoilla on hyviä tarjouksia ja sopimuksia paikallisten hotellien kanssa.

9-vuotiaalle täällä voisi olla mielenkiintoista käydä esim. sirkuksessa.

Vierailija
6/12 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin joskus s-etukortilla matka, johon kuului juna, viisumi ja hotelli (Sokos Hotel). Oli hyvä paketti.

Kaupungilla riittää nähtävää.

Vierailija
7/12 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän tuli vielä se uusi Allegro-juna. Helsingistä Pietariin 3,5 tunnissa. Omalla autolla kestää paljon pidempään ja tullimuodollisuudet vievät oman aikansa.

Vierailija
8/12 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mukavaa Pietarissa voi tehdä? Onko turvallista mennä itekseen vai jollekin valmismatkalle?

Vierailija
9/12 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itse Pietarissa. Täällä on vaikka mitä kivaa ja nähtävyyksiin ei riitä muutama päivä. Helpoin tapa on hommata viisumi matkatoimiston kautta.

Helsingin ja Pietarin välillä kulkee myös laiva ja Pietarissa voi olla 72 tuntia ilman viisumia. Se edellyttää kuitenkin yöpymistä tietyissä hotelleissa ja pakollisen kaupunkikiertoajelun. Matkatoimistot tietävät tarkemmin.

Tervetuloa! :)

Vierailija
10/12 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä menin ja hyvin meni ja helppoa

Vierailija
11/12 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti suosittelen junaa! Olen kulkenut niillä vanhoilla junilla, ja niissä olis kyllä todella tunnelmaa. Harmi, että se on nyt poissa, mutta toki uudet junat ovat nopeampia.

Suosittelen matkaa Venäjälle muutoinkin. Ainakin vanhoissa junissa oli todella hyvää ja edullista ruokaa. Palvelu Pietasissa on nykyään hyvää, myös englantia osataan. Tunnelma on suuren kaupungin, ja suuruuttaa esittelevän maan tunnelma. Tekee hyvää piipahtaa naapurissa aina aika-ajoin. Helsinkiähän kutsutaan välillä Pietarin esikaupungiksi, ja kun olet käynyt kaupungissa, ymmärrät kyllä miksi.. :)

Pietarissa on paljon katsottavaa ja koettavaa, kuuluisin kohde lienee Eremitaasi ja sen valtavat taidekokoelmat. Myös balettia ja oopperaan suosittelen, sekä paikallisia "kansankeittiöitä", joista saa todella hyvää ruokaa halvalla.

Vierailija
12/12 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisumin voi hankkia esim. Lähialuematkoilta. Toimisto löytyy Helsingistä.