VK 34 raskaana,osaako joku auttaa
Olen nyt siis vkolla 34 raskaana. Olen voinut raskauden ajan hyvin. Nyt on alkanut supistelemaan sillä tavalla ikävästi jomottaenkin. Kovettumista ja harjoittelua on ollut,mutta nyt sellaista paineentuntua alapäässä ja peräsuolessa. Minun elämäni on fyysisesti toimealista pienen lapsen vuoksi(toinen lapseni). Onko jollakin kokemusta,pitäisikö huolestua vai onko muilla ollut näillä viikoilla tällaista.
Kommentit (5)
Tuntuu etenkin kävellessä ja erityisesti pitkän kävelylenkin tms. jälkeen. Alapäässä voi tuntua tylppää painetta, ikään kuin istuisi tylpän tolpan päällä hajareisin tai kuin sisuskalut yrittäisivät tunkea alakautta paineella ulos. Liitoskivut voivat tuntua myös ikävinä vihlaisuina, kuin sukkapuikolla tuikattaisiin, tai jatkuvana kipuna kävellessä tai nukkuessakin. Mutta ovat normaaleja, johtuvat lantion alueen löystymisestä, että vauva mahtuu syntymään. Hormonaalinen juttu, menee ohi sitten kun vauva syntyy ja hormonit normalisoituvat.
Jos sulla on toinen lapsi tulossa, niin kivuliaatkin supistukset ovat ihan normaaleja. Kannattaa kuitenkin sanoa asiasta neuvolassa, että osaavat tarvittaessa seurata. Mulla oli toista odottaessa sekä kivuttomia harjoitussuppareita että kivuliaampia suppareita melkein puolet raskaudesta, kohdunsuu aukeni, pehmeni ja lyheni jo noilla viikoilla, mutta vauva syntyi vasta viikolla 40. Kuulemma ihan normaalia toista tehdessä.
Eli lienee varsin normaalia. Mulle sanottiin, että jos lähtee pieni syntymään, antaa tulla vaan.
On hyvä kuulla muidenkin kokemuksia, vaikka tämä ei ensimmäinen raskauteni olekaan. Joudun tosiaankin rehkimään aika tavalla tämän toisen pienen pukemisen ja lumessa tarpomisen vuoksi. Nyt yht´äkkiä tämä olo on tällaista ähkimistä:) Tosiaankin voivat olla liitoskipuja ja se paine alapäässä on aika kova. Tuntuu tosiaan, että sisuskalut alkaa pyrkiä ulos. Onnellista odotusta muillekin.t.AP
myös toista odotan ja itellä ollu jo viikon verran aikamoisia nivus kipuja. onko semmoiset teille tuttuja?
Liitoskivut sattuu, vatsaa kiristää ja tuntuu välillä kuin vauva painaisi toosi alas..normaalina pidän.