Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ihmiset saavat sisältöä elämäänsä?

Vierailija
15.12.2010 |

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
2/23 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävistä, harrastuksesta, työstä, vapaaehtoistyöstä, matkustelusta, hyvästä parisuhteesta, sukulaisista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisältö...

Vierailija
4/23 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisältö...

ja se varmaan johtuu siitä ettei mikään tunnu miltään, vaikea siis väittää elämän sisällöksi vaikka työtä tai harrastusta jos ne on yhdentekeviä oikeasti.

Vierailija
5/23 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis esim. työni on kyllä kiinnostavaa ja hauskaa mutta myös rasittavaa ja väsyttävää, eikä riittäisi tällaisenaan elämäni sisällöksi. Lapseni ovat rakkaita mutta arjessa aika pitkäveteisiä, eivätkä riittäisi yksinään nautinnollisen elämän sisällöksi. Harrastukseni tuovat elämään iloa mutteivät varmaan mitään kovin syvällistä sisältöä. Sukulaiset enimmäkseen ärsyttävät, mutta jollain mystisellä tavalla silti tuovat sitä sisältöä. Parisuhteeni samoin.

Elämäni tuntuu kokonaisuutena ihan sisältörikkaalta, vaikka mikään ei tunnu olevan ihan hirveän tyydyttävää itsessään. Elämäni on enemmän kuin osiensa summa.

Vierailija
6/23 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no, toisinaan tuntuu siltä, esimerkiksi nyt. Ajoittain tunnen itseni kovinkin tärkeäksi, uskon että työpaikallani arvostetaan työpanostani, että kotona arvostetaan panostani ja että mieheni pitää minua kauniina ja seksikkäänä. Sitten joku, yleensä mieheni, tipauttaa minut maanpinnalle ja muistuttaa, ettei mikään minun tekemäni olekaan minkään arvoista.

Vierailija
7/23 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken perusta on koti; mies, lapset ja ihana asunto.

Työkin tuo sisältöä, muttei ole sillä tavalla tärkeä.

Vierailija
8/23 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no, toisinaan tuntuu siltä, esimerkiksi nyt. Ajoittain tunnen itseni kovinkin tärkeäksi, uskon että työpaikallani arvostetaan työpanostani, että kotona arvostetaan panostani ja että mieheni pitää minua kauniina ja seksikkäänä. Sitten joku, yleensä mieheni, tipauttaa minut maanpinnalle ja muistuttaa, ettei mikään minun tekemäni olekaan minkään arvoista.

se ei saisi tulla siitä, arvostaako joku muu sinua, vaan siitä, että sinusta on kivaa tehdä, ajatella, tuntea ja olla näin. Viis siitä, mitä muut ajattelevat.

Minulle se elämän sisältö tulee omasta perheestä, työni luovuudesta, hyvistä kirjoista ja itseni kehittämisestä. Minusta on mukava löytää uusia ajatuksia ja tunteita.

Vierailija
9/23 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei saisi tulla siitä, arvostaako joku muu sinua, vaan siitä, että sinusta on kivaa tehdä, ajatella, tuntea ja olla näin. Viis siitä, mitä muut ajattelevat. Minulle se elämän sisältö tulee omasta perheestä, työni luovuudesta, hyvistä kirjoista ja itseni kehittämisestä. Minusta on mukava löytää uusia ajatuksia ja tunteita.

Mun elämässäni on paljon tällaisia asioita: minusta on kivaa lukea, joogata ja kokeilla erilaisia kädentaitoja. Tykkään laittaa hyvää ruokaa ja kokeilla uusia reseptejä, ja tehdä monenlaisia asioita lasteni ja ystävieni kanssa.

Silti en voi sille mitään, että minusta tuntuu pahalta, ettei mieheni arvosta osaamistani ja tekemistäni yhtään. Hänen mielestään työni on tyhjänpäiväistä ja turhaa askartelua, josta ei ole mitään hyötyä kellekään, riippumatta siitä paljonko saan kiitosta asiakkailtani, yhteistyökumppaneilta ja työyhteisöltäni. Harrastukseni ovat mieheni mielestä joutavanpäiväistä ajanhukkaa, joihin kuluttamani ajan voisin käyttää paremminkin (mihin, sitä hän ei ole kertonut), laittamani ruuat ovat korkeintaan keskinkertaisia ja sekin, miten olen lastemme kanssa ja miten heitä hoidan, on vääränlaista. En voi sille mitään, että näitä kommentteja kuullessani rupean miettimään itsekin, josko mies onkin oikeassa, ja kaikki tekemäni onkin merkityksetöntä ja arvotonta. Siitä taas seuraa tunne, että olen itsekin merkityksetön ja arvoton, koska toisin kuin väitetään, todellisuudessahan ihminen itsessään ei ole tärkeä ja arvokas, vaan teot ovat merkityksellisiä.

Vierailija
10/23 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti en voi sille mitään, että minusta tuntuu pahalta, ettei mieheni arvosta osaamistani ja tekemistäni yhtään. Hänen mielestään työni on tyhjänpäiväistä ja turhaa askartelua, josta ei ole mitään hyötyä kellekään, riippumatta siitä paljonko saan kiitosta asiakkailtani, yhteistyökumppaneilta ja työyhteisöltäni. Harrastukseni ovat mieheni mielestä joutavanpäiväistä ajanhukkaa, joihin kuluttamani ajan voisin käyttää paremminkin (mihin, sitä hän ei ole kertonut), laittamani ruuat ovat korkeintaan keskinkertaisia ja sekin, miten olen lastemme kanssa ja miten heitä hoidan, on vääränlaista. En voi sille mitään, että näitä kommentteja kuullessani rupean miettimään itsekin, josko mies onkin oikeassa, ja kaikki tekemäni onkin merkityksetöntä ja arvotonta. Siitä taas seuraa tunne, että olen itsekin merkityksetön ja arvoton, koska toisin kuin väitetään, todellisuudessahan ihminen itsessään ei ole tärkeä ja arvokas, vaan teot ovat merkityksellisiä.

on täysin miehessäsi ja siinä, että perustat omanarvontuntosi vain yhden ihmisen näkemyksiin.

Vierailija
11/23 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on kuvattu JUURI se mitä kotona saa aina kuulla, ei tosin kohdistu varsinaisesti minuun vaan on ihan yleistä toisten ihmisten ja kaiken mahdollisen arvostelemista ja vähättelemistä. Aika rasittavaa. En viihdy pitkään siellä, (olen opiskelija ja mulla on kaupungissa oma asunto, asun siis yksin).

Vierailija
12/23 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan sisältöä työstä perheestä, kaikesta virikkeellisestä toiminnasta, kuten kirjat, tv, liikunta, ihmissuhteet, käsillä tekeminen. Eli sellaisista asioista mistä nauttii ja saa hyvää mieltä.

Vierailija
13/23 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähättely omaan arvoonsa. Vaikutat hyvältä ja aktiiviselta naiselta.

Vierailija
14/23 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri ainakin siitä, että nälvii toisia, etsimällä etsii toisten tekimiä virheitä

ja sitten valittaa kun itsellä on niin rankkaa...

Säälittävä, mutta äärimmäisen rasittava tapaus!

millä alalla olet???

Vierailija
15/23 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei ole ystäviä, ei työpaikkaa, vain yksi sukulainen, ei ketään joka hoitaisi lastani että pääsisin mihinkään, ei siis harrastuksiakaan... ei mun elämää valaise mikään muu kuin lapsi, jos hän kuolisi, mulla ei olisi mitään syytä elää.

Vierailija
16/23 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieris vaan noi vuodet ja kuolis pois.

Vierailija
17/23 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko myöntää että myös tv antaa sisältöä elämään :)

Vierailija
18/23 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten valittaa kun itsellä on niin rankkaa...

Säälittävä, mutta äärimmäisen rasittava tapaus!

Vierailija
19/23 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni kanssa on ihanaa, se antaa sisältöä. Sitten tietysti lapsi ja työ.

Vierailija
20/23 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työstä, perheestä, parisuhteesta, vapaa-ajasta, harrastuksista, seuraamalla maailmantapahtumia ja lukemalla, järkkäämällä itse tapaamisia ystävien kanssa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi