Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

E-pillereiden lopettamisesta

15.12.2010 |

Lopetin vähän aikaa sitten pillerit syötyäni niitä melkein 10 vuotta, ensin Merciloneja ja lopuksi Yasminelleja. Ne aiheutti niin pahoja mielen heittelyitä ja pahoinvointia, että oli pakko lopettaa ja onhan niitä lapsiakin haaveissa, kunhan saa miehen lämmiteltyä ajatukselle. ;)

Niin kiinnostaisi siis tietää miten muilla on sujunut pillereiden lopetus ja miten kroppa on palautunut niistä?

Itsellä oli aikanaan todella epäsäännöllinen kierto ja hirveät päänsäryt koko ajan ja näihin ne pillerit silloin sitten sainkin. Onkohan siis edessä paluu entiseen? Ainakin päänsärky on kolkutellut jo useamman päivän tuolla jossain pääkopassa ja odottelee vaan sopivaa ajankohtaa iskeä kunnolla. Pahoinvointikin on oikeastaan vaan lisääntynyt, vaikka luulin sen johtuvan niistä pillereistä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ehdin syödä e-pillereitä n.10 vuotta(merkkeinä mm.trikvilar ja mercilon), kunnes otin viimeisen pillerin elokuun lopussa. Kuukautiset alkoivat neljän päivän päästä siitä, mutta ensimmäisiä "luomumenkkoja" odottelin kaksi kuukautta. Siitä seuraavat menkat tulivat normaalisti (28-29pvän kierto) ja tämän viikon lopulla on jännät paikat...toivottavasti menkkoja ei kuulu, sillä vauva on toiveissa :)

Vierailija
2/8 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina kerkisin syoda pillereita 15 vuotta (olen 35v). Ennen pillereita vuoto todella runsaasta ja menkat heitteli 18-32 kiertopaivia. Nyt pillereiden lopettamisen jalkeen menkat jatkoi niukkoina ja kierrot heti valittomasti mukavan saannollisina 27-28 paivaa, neljannella kierrolla sitten raskauduin (olisi voinut napata aiemminkin, mutta kaytettiin vahan aikaa kortsuja etta mun keho saisi rauhassa "palautua") :-)

Mulla ei lopettamisesta tullut mitaan oireita -ei siis mitaan. Ihan napparasti kavi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin pillereitä 9 vuotta (Harmonettia), ja lopetin tossa viime kesänä. Kuten ennen pillereitä, myös niiden jälkeen on ollu tooosi epäsäännölliset menkat. 35, 38 ja 75 on ollut kiertojen pituudet. Varsinkin toi vika sai mut sitten meneen lääkäriin ja hyvä olikin että menin. Kuulemma mulla ei tod. näk. ollenkaan tapahdu ovullaatioita, eli nyt sit jatkokokeisiin ja nappia poskeen niin katsotaan jos tilanne korjaantuis. Eli älä oottele kovin pitkään jos ei menkat siitä normalisoidu. En minäkään mielestäni vanha ole, 25v., mutta silti voi näin käydä ettei homma toimi.

Vierailija
4/8 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa käymään pitkäksi tämä odottelu. Nimittäin menkkojen odottelu, tänään menossa kp38! Luulin tunnistaneeni oviksen tuossa kp18 kohdalla, mutta ei kai se sitten ollutkaan sitä..? Vai voiko ovis tulla vaikkei menkkoja tulisikaan? Nyt siis niitä ensimmäisiä "luomu" menkkoja odottelen.

Hormoonit on kyllä todellakin sekaisin. Pillerit lopetettuani olen alkanut hikoilla kun pieni sika, tooooosi inhottavaa. Hiuksetkin rasvottuu hetkessä. Toivottavasti nää on ohimeneviä juttuja! Sen sijaan päänsäryt ja pahoinvointi on pysytelleet poissa, hyvä niin. Ja olen muutenkin ollut paljon iloisempi ja tasaisempi, ei enää niitä rasittavia mielen heittelyitä. Parhaana kaikista, mun halut on palanneet! Tekee mieli melkeimpä koko ajan! ;)

Vierailija
5/8 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kierto sekaisin hormonaalisen ehkäisyn lopettamisesta yli puoli vuotta. Mun tapauksessa kierto lyheni normaalista, mutta voi myös pidentyä. Veikkaan myös ettei ovulaatiota heti ollut.

Ekassa kierrossa oli myös tosi paha olo, sellaisia raskausoireita muistuttavia oireita, pahoinvointia, väsymystä, itkuisuutta, palelua, yms.

Sanoisin että ei kannata odottaa kovasti niiltä ekoilta kuukausilta. Jos hyvin käy niin helpolla selviää, mutta kaikenlaiset oireetkin ovat ihan normaaleja. Kyllä se keho siitä palautuu ennen pitkää. Ja jos alussa esim. tulee paha olo, niin se ei tarkoita että siitä tulee pysyvä tila, vaan liittyy siihen että keho totuttelee uuteen hormonitasapainoon.

Tsemppiä. Muistan että se kierron tasoittumisen odottelu oli tosi tuskallista aikaa. Koko ajan malttamattomana että saisi raskausuutisia, ja keho vaan kiukuttelee. Mutta lyhyitä ne muutaman kuukauden jaksot elämässä kuitenkin on, sitten jälkeenpäin katsottuna.

Vierailija
6/8 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sujunut pillereiden (mercilon) lopetus tosi hyvin, tai ainakin vaikuttaisi siltä! Olen syönyt pillereitä jonkin verran alle 10 vuotta. Lopetin lokakuussa 2010 ja siitä lähtien kierto on ollut 25-28 päivää. Mielialanvaihtelut ovat tasoittuneet, ei enää kiukuta joka asia. Muutenkin olo on jotenki rennompi, ja esim. seksihalut on selvästi lisääntyneet; haluttaa useammin ja pystyn jotenkin paremmin nauttimaankin seksistä.

Ainoa huono puoli on se, että e-pillerit helpottivat kuukautiskipuja ja niiden lopetuksen myötä kivut ovat palanneet.

Vierailija
7/8 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemusta cerazette pillereiden lopetuksesta, milloin alkoi menkat ja mites kierto on mennyt?

Itselläni käytössä cerazette ja menkkoja ei tule ollenkaan.. Loppuvuotena alkaa vauvan yritys niin vähän mietityttää milloin kantsis lopettaa pillerit et ehtis vähän päästä selvyyteen kierrosta :)

8/8 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin pillerit marraskuussa ja 18.11 tuli ensimmäiset menkat. Sen jälkeen ei ole tullut ja alkaa hermo hieman menemään tähän odotteluun.. Vauva ois tervetullut, mutta raskaustestit näyttää negaa. Mietin vain että miten kauan pitää odottaa luomuja ennen kuin käy lääkärissä? Ei jaksaisi mitenkään odottaa..