Meillä ei ole rahaa ostaa lapsille mitään jouluksi. Mitä voisi tehdä itse?
Meillä ei siis ole senttiäkään rahaa. Yksi viiden euron plussa seteli ja laskuja iso pino. Kaikki lapsilisät menee noihin laskuihin, ehkä hyvällä tuurilla saadaan jotain jouluruokia ostettua.
Mitä voisin tehdä ilman rahaa lapsille että joulu tuntuisi joululle?
Rahaa ei ole koska minulla piti alkaa työt tämän kuun alussa, mutta työn alotus siirtyikin, ainut tulo tässä kuussa on siis tuo lapsilisä...
Kommentit (38)
niin.. askartele vaikka jotku joulutontut. Ite eilen huvikseen tein punaisesta villalangasta tonttuja, ja lapset tuli koulusta ja olivat ihan innoissaan, IHANIA ÄITI, MITEN OSAAT! Riippuu tietenki minkä ikäsiä lapsia...
Meillä olisi käytettyjä leluja, hyväkuntoisia. Olin aikonut myydä jossain välissä kirpparilla, mutta voisin myös lahjoittaa ne.
Kaikkia ei vaan voi. Kahden lapsen lapsilisästä kun maksaa ne pakolliset niin ei montaa euroa jää.
Olen niin kateellinen ihmisille jotka pääsevät jouluna omien vanhempiensa luo valmiiseen pöytään...
ap
Meillä olisi käytettyjä leluja, hyväkuntoisia. Olin aikonut myydä jossain välissä kirpparilla, mutta voisin myös lahjoittaa ne.
jos asut Länsi-Vantaalla tai lähellä
ja ostaa lapsille jotkut yhdet kivat lahjat?
ps. meillä lahjat hommattu jo syksyllä
Meilläkin olisi hurjasti hyväkuntoisia leluja esim. Littlest Pet Shop, joilla vanhin ei enää leiki.
Lahjoittaisin mieluusti :)
Käytännössä me ei vaan päästä helsinkiin hakemaan.
ap
Jotain tavaroita kyllä ostammekin. Mutta itse olen penkonut omia kaappejani, ja sieltä jotain pakettiin. Lapset ovat alle kouluikäisiä, joten eivät vielä täysin ymmärrä asiaa. Itselleni lapset saavat jakaa paketin, jossa on kaapista paketoitu pyyhkeitä ja jotain vaatteita, joita lapset eivät ole nähneet kaapin perältä. Samoin kahvi- ja teepaketin. Pienempi lapsi saa isomman sisaruksen vanhoja leluja, jotka ovat olleet kaapissa piilossa pari vuotta, eli eskoinenkaan ei niitä enää muista. Minusta tämä on vain ekologista. Jos teiltäpäin löytyy kierrätyskeskus tms., niin sieltä saa jopa 5 sentillä hyviä joulukoristeita. Jokunen lelu tulee meille kummeilta ja jotain ostan toki itsekin. Jos osaat ommella, niin tee vaikka vanhoista vaatteista pitkä pehmokäärme, niistä lapset tykkäävät. Tai sydämen muotoinen koristetyyny. Oletko kysynyt Mll:n keräyksestä, myös pelastusarmeija avittaa jouluna.
Leipokaa yhdessä pullaa ja tuikkikaa niihin säilykekirsikkaa, rusinaa ja päälle tomusokerimössöä.
Itsetehdyt joulutähdet ei paljoa maksa.
tehkää pipareita.
Älä laita kaikkeen rahaa.
Askarrelkaa joulutonttuja ikkunoihin ja leivinpaperista lumihiutaleita. Kynttilöillä saa fiilistä!
Tee itse niitä laatikoita; porkkanalaatikkokin valmistuu kaapin aineista: keitä ja muussaa porkkanat, keitä riisipuuro.
Mausta puuro, lisää porkkanasose, pari kananmunaa ja paista.
Älä tuhlaa rahojasi näihin leipomisiin joita voit itse tehdä.
Tai pyydä vanhempiasi mukaan kauppaan maksumiehiksi? Kirjota ostoslista ajatuksella.
Siinä saa mukavasti joulumieltä.
Jätä viikonlopun herkut ostamatta ja röökit hankkimatta loppukuuksi.
Soita laskutun puhelinnumeroon ja kysy onnistuuko laskunpäiväyksen siirtäminen tammikuulle!
Hanki lahjaksi jotain halvempaa lahjaa: pörrösukkaa, suklaata, jotain kestosuosikkipelejä kuten pelikortteja tai mikaido (semmone tikkujen nostelu), huojuva torni yms.
Askartelurojua: piirtelyä, pistelyä, ompelua.
Monta pikkusta pakettia! Ja jos lapset on isompia niin muistuta tammikuun alennusmyynneistä: menette ostamaan palkkatilistäsi jotain kivaa.
olisi kans leluja ja makeisia. pääsettekö loviisaan hakemaan?
Röökiä en polta ja herkkuja ei paljon olla tällä budjetilla osteltu...
Ja laskujen eräpäiviä on siirrelty tammikuulle. Kaikkia ei kuitenkaan pysty, vaan osa on pakko maksaa nyt. Ei se tammikuussa tuleva palkka kuitenkaan kahden kuukauden rästilaskuihin riitä ja sitten ollaankin konkurssissa.
Kiitos leipomisvinkeistä, lasten kanssa yhdessä pipareita paistamalla pääsee varmasti tunnelmaan.
Ja ompelukin saattaa onnistua. :)
ap
ostaa lapsille yhdet lahjat jostakin nettikaupasta tilaamalla laskulle, esim. Ellos/Hobby Hall/Netanttila ja maksaa sitten tammikuussa?
jokin rooliasu voisi olla todella mieluinen lahja.
Jo pelkästään vanhoista lakanoista ja ikkunaverhoista voi saada aikaan prinsessapukuja. Myös prinssipuku on helppo tehdä. Ei siihen tarvita kuin viitta, kruunu ja miekka (superlonista tai jostain miekanmuotoinen pala, joka päällystetään ilmastointiteipillä metalliseksi).
Kysy lisää, jos tarvitset apuja
saisi toimeentulotukea jos tuloina vaan 200e, outo juttu jos et ole hakenut ja hyvällä säkällä saat sen joulumielilahjoituksen(70e lahjakortin ruokakauppaan) soita ja selitä tilanteesi, ihmisiä ne sossutkin on....
voit kutoa jotain pientä lahjaksi. Voi myös salaa leioa piparkakkuja, yksi isompi uniikki jokaiselle lapselle lahjaksi
Jos lapset kovin pieniä ei tarvitse kun yhden lahjan per nuppi, eli ostat halvalla jotain pientä, käy kirppareilla katsomassa.
Voisitko käydä diakonian puheilla, saisit ehkä muutman kympin ruokaan ja parin lahjaan? Jouluruoat ovat oikeastaan aika halpoja. Keitä joulupuuroa on hyvää ja halpaa.
Kun sulla on työpaikka tiedossa niin satsa tunnelmaan, kyllä te pärjäätte pari viikkoa, pääasia on että kaikilla on kivaa.
että tilaa ellokselta osamaksulla lahjat. Sitten keräät vaikka pulloja, että saat erän aina maksettua kerran kuussa pois,
soita ja kysy laksujen maksun eräpäivän siirtoa tai jotain...