Meillä ei ole rahaa ostaa lapsille mitään jouluksi. Mitä voisi tehdä itse?
Meillä ei siis ole senttiäkään rahaa. Yksi viiden euron plussa seteli ja laskuja iso pino. Kaikki lapsilisät menee noihin laskuihin, ehkä hyvällä tuurilla saadaan jotain jouluruokia ostettua.
Mitä voisin tehdä ilman rahaa lapsille että joulu tuntuisi joululle?
Rahaa ei ole koska minulla piti alkaa työt tämän kuun alussa, mutta työn alotus siirtyikin, ainut tulo tässä kuussa on siis tuo lapsilisä...
Kommentit (38)
saada. Varsinkin kun ovat sen ikäisiä, että täysillä uskovat pukkiin ja ovat varmaan olleet kilttejä pitkän pitkän aikaa, kun sittenhän saa lahjoja...
Meillä on vaan poikien juttuja itsellä (2 poikaa), mutta jos jollakin on jäänyt tytöiltä jotain prisenssajuttua...
onko sinulla anonyymiä sähköpostiosoitetta (jos ei, niin luo), laita tänne niin otan sinuun yhteyttä ja lähetän tytöillesi pienet paketit.
Mulla itsellänikin saman ikäiset tytöt ja haluaisin muistaa sinun tyttäriäsi näin joulun aikaan!
Jos teilläpäin on kirppiksiä, sieltä voisi saada lähes ilmaiseksi helminauhoja, sopisivat prinsessaleikkeihin...
-Leipokaa
-kysy lapsilta mitä haluavat ruuaksi, usein lasten lempiruuat on halpoja (oma suosikki lapsuudessa uunilennni ja perunamuusi)
-Onko mahdollista käydä jossain kierrätyskeskuksessa, Emmauksella, Fidalla tms. jossa on välillä ilmaiskamaa? Ei välttämättä käyttöön sellaisenaan, mutta ehkä saisit tehtyä niistä jotain
-Voitko käydä jossain diakonissalla, pelastusarmeijalla tms. kertomassa tilanteen ja kysymässä saatko heiltä apua tai lapsille lahjoja?
-Miten näppärä olet käsistäsi ja onko sulla jtoain käsityö/askartelutarvikkeita valmiina? Voisitko itse tehdä jotain lahjoja, esim. leluja/maskotteja, vaatteita (tytölle hameen ompelee hetkessä)... Netistä löytyy paljon ohjeita!
Tsemppiä, toivottavasti saatte joulumielen :)
Jotka voisin ihan omalla kustannuksella lähettää.
Noita postymyynti lahjoja mietin, mutta ehtiikö ne enää perille ennen joulua?
ap
Jos työt olisi pitänyt aloittaa tämän kuun alussa, on sinulla ollut kolmisen viikkoa aikaa herätä. Olisit siis hyvinkin kerinnyt ostamaan lahjoja laskuun yms.
Anteeksi purkaus mutta sen verran sapettaa tämäkin kerjääminen.
Olen tässä kyllä pari viikkoa jo miettinyt ja panikoinut, siirtänyt laskujen eräpäiviä ja koittanut tonkia säästöjä...
ap
eikä tarkoitus ole kerjätä.
Ihana lukea tätä ketjua, kun olen itse kamppaillut saman asian kanssa tänä jouluna. Ensimmäistä kertaa kohtaan tilanteen, että rahaa ei yksinkertaisesti ole jouluun. Mies jäi työttömäksi ja kaikki rahat laitoimme uuden yrityksen aloittamiseen ja itse olen opiskelija, jolla on kaksi lasta....mistään ei siis tule minkäänlaista apua. Yritin soittaa myös siihen hyvän joulumielen keräykseen, mutta tuo etu on vain mahdollinen sosiaalitoimen asiakkaille. Ihmettelen todella, että jos perhe yllättäen joutuu maksuvaikeuksiin, ei mistään ole mahdollista saada tukea =(. Tuntui lämpiseltä nähdä, että ihmiset ovat kiinnostuneita auttamisesta. Minusta pitäisikin olla enemmän näitä vähemmän byrokraattisia tapoja lahjoittaa vaikka paketteja perheille, jotka kokevat, ettei ole varaa joululahjoihin
on mahtavaa lukea ihanista ihmisistä! Itsekin kuulun niihin, jotka saivat apua toisilta.
Mitä ap:lle ja tytöille kuuluu?
Oikein mukavaa ja rauhallista joulua ap:lle ja tytöille, ihanillle avun antajille sekä muille!
hyvää joulua teille kaikille. Mullakin harvoin tulee tippa linssiin! harmi ku en aikaisemmin tätä lukenut, olisin itsekkin voinut paketin teille laittaa! on se ihanaa ku ihmiset näin joulun aikaan, ja mullooinkin auttaa toisiaan! Toivottavasti saitte hyvän Joulun!
Niin paljon, kun täälläkin kaikenlaista idioottia pyörii, niin löytyy näköjään sitä empatiaakin. Ap:n puolesta olen tosi iloinen, jos ihmiset kerran oikeasti auttoivat. Jotenkin taas herää usko sellaiseen jouluntaikaan.
Kaikille teille suurisydämisille ihmisille ja tietenkin myös ap:lle ja tytöille Oikein ihananaista Joulua!
Posti toi perjantaina muutaman ihanan paketin tytöille. Saatiin myös uudenveroisia vaatteita paketteihin laitettavaksi ja minä ompelin barbeille vaatteita. Vielä kun askarrellaan yhdessä koristeita ja leivotaan jouluherkkuja niin saadaan kyllä kunnon joulu pienelläkin budjetilla. :)
Kiitos koko sydämestäni kaikille jotka tarjosivat apua! Muistan tämän varmasti kun meidän talous on paremmassa jamassa ja joku muu tarvitsee apua.
Rauhallista joulua kaikille!
ap
Bookplus kirjakaupasta voi tilata laskulla! Tänään tilattuna ehtii jouluksi!
Vaikka täällä kaiken maailman idiootit mielensäpahoittajat pyörii, niin täällä on näköjään myös suurella sydämellä varustettuja ihmisiä.
Oikein mukavaa joulua sekä ap:n perheelle, että niille, jotka lahjoivat pieniä tyttöjä
Jos osaat piirtää niin tuon ikäiset olisivat innosta soikeina jos saisivat hienot paperinuket ja niille asuja. Värikynät ja paperi + vähän pahvia tuskin maksavat 10 e enempää. (:
Ainakin meillä tykkäävät kovasti (5 ja 4 v. tytöt).