12v tyttö 6v pojan lapsenvahtina hetken
Voiko kypsä 12v tyttö jäädä yksin kotiin neljäksi tunniksi 6v pojan kanssa?
Kommentteja? Asiallisia, kiitos.
Kommentit (5)
Olen itse puhelimen päässä 20 min matkan päässä koko ajan. Harmillinen iltakokous, enkä saa lapsenvahtia mistään.
12v on oikein luotettava, joskin lapsi tietysti vielä itse vielä.
Muistelisin että olin itse saman ikäisenä useasti lapsenvahtina mutta ajat ovat tietysti muuttuneet.
Olen itse puhelimen päässä 20 min matkan päässä koko ajan. Harmillinen iltakokous, enkä saa lapsenvahtia mistään. 12v on oikein luotettava, joskin lapsi tietysti vielä itse vielä. Muistelisin että olin itse saman ikäisenä useasti lapsenvahtina mutta ajat ovat tietysti muuttuneet.
mutta niin on mun mielestä vanhemmatkin muuttuneet. lapset ovat jotenkin enemmän uusavuttomia ja heille pitäis kaikki silottaa valmiiksi eteen. ite kannustan omatoimisuuteen ja itsensä luottamiseen jo varhaisesta alkaen, ihan niinkuin mua itseäni on kasvatettu aikoinaan.
Totta soperrat. Omatoimisuuteen pitäisi kannustaa enemmän. Joskus sitä rupeaa epäilemään omaa maalaisjärkeään lukiessa varsinkin täällä av palstalla jyrkkiä kommentteja kasvatuksesta.
Taidan uskaltautua kokoukseen ja jättää lapset keskenään kera hyvän elokuvan ja pienen naposteltavan.
Kiitos vastauksista.
6 vuotias alkaa jo olemaan siinä iässä, missä mun esikoinen harjoitteli vähän aikaa kotonas olemista itsekseen, tietysti omasta halusta. (esim. kaupassa käynnin ajan ym.)
Itse olin 12 vuotiaana useinkin kahden nuoremman sisaruksen vahtina muutamia tunteja kerrallaan, koska vaihtoehtoja ei ollut ja olin kyllä tosi kypsä ikäisekseni. Eli tokihan se riippuu myös 12-vuotiaasta, mutta mä sanoisin että voi.