Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jättääkö joku muukin joulun viettämättä?

Vierailija
14.12.2010 |

Lapsille olen hankkinut lahjat, samoin miesystävälle. Lisäksi laitan aattona muutaman tekstarin. Lapset on joulun isällänsä. Siinä mun joulu.

Siis tosi ihanaa. Ei mitään joulun "laittamista". Ei kiinnosta siis pätkääkään koko joulu.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei kovin paljon tykätä jouluruuista, poikkeuksena rosolli, jota menee paljon. Eli rosollin teemme itse, sitten ostamme valmiin minikinkun, ja vähän valmiita laatikoita. Muuten syömme jouluna normaalia kotiruokaa, ehkä tosin vähän jouluisimmilla resepteillä (punajuuri-vuohenjuustosalaattia ym).

Joulukuusi meille tulee, samoin joulupukki ja lahjat tietysti. Ja laitan joulukoristeet (vähän olen laittanut jo nyt).

Piparkakkutalo on tehty, samoin kerran pipareita, koska lapset rakastavat niiden koristelua. Pipareita yritämme tehdä vielä toisen kerran.

Ensi sunnuntaina aion tehdä perussiivouksen, ja sitten ei kun odotellaan joulua. Ja joulukukat käyn ostamassa, niitä täytyy aina olla!!

Vierailija
2/15 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seiskalle vastaus: tänä vuonna meitä ei huvita noudattaa perinteitä, ei tee mieli joululeivonnaisia ja jouluruokia meillä nyt ei yleensäkään rakasteta, anopilla on ne pakolliset syöty yleensä (ja väkisin on niitä tungettu mukaankin).

En tiedä mitä nauramista siinä on, jos kaikki ei halua joka vuosi noudattaa samaa kaavaa, mutta jos sait siitä iloa, niin ole hyvä vain ;)

Ehkä meitä huvittaa ensi vuonna viettää perinnejoulua kaikkine tilpehööreineen tai ehkä vietämme joulun vaikka rantalomalla pötkötellen, ei voi vielä tietää, oman mielen mukaan teemme silloinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat lahjoja läheisille ja muistat heitä. Sehän se on joulun idea! Jos olet yksin joulun, niin syö lempiruokiasi, kuuntele lempimusiikkia, lue kaikessa rauhassa hyvä kirja. Ihanaa joulua!

Vierailija
4/15 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Näin aion tehdäkin, viettää joulun makoillen ja laiskotellen.

Vierailija
5/15 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu niin vähän aikaa yhdessä, etten halua mukaan. Näin on ok.

Vierailija
6/15 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallaan...anopin pakollisten kuvioiden täyttämä joulu jätetään väliin, olemme joulun kotona oman perheen kesken. Jouluruokia ei tehdä (kukaan meistä ei edes pidä suurimmasta osasta "perinteisiä" joulupöperöitä).

Lapsille kuuluu jouluna joulukalenteri ja joululahjat, jouluvalojakin on laitettu piristämään pimeyttä. Mutta ei mitään joulukuusia, joulusiivousta tai keittiössä hikoilua pakollisten piparien ja joulukakkujen leivonnan parissa (kuka nekin muka syö?).

Rento ja mukava joulu ilman mitään turhaa häsellystä, stressiä tai ajelua ympäriinsä sukulaisten vuoksi.

Vierailija
7/15 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjat vielä suurelta osin ostamattakin, korttejakaan en ole vielä edes ajatellut, ja niin, lapset ovat mun luona ja heidän isäkin tulee, joten ei voi olla viettämättä.

Enkä kyllä haluaisikaan. Joulu on ihan ykkösjuhla!

Vierailija
8/15 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallaan...anopin pakollisten kuvioiden täyttämä joulu jätetään väliin, olemme joulun kotona oman perheen kesken. Jouluruokia ei tehdä (kukaan meistä ei edes pidä suurimmasta osasta "perinteisiä" joulupöperöitä). Lapsille kuuluu jouluna joulukalenteri ja joululahjat, jouluvalojakin on laitettu piristämään pimeyttä. Mutta ei mitään joulukuusia, joulusiivousta tai keittiössä hikoilua pakollisten piparien ja joulukakkujen leivonnan parissa (kuka nekin muka syö?). Rento ja mukava joulu ilman mitään turhaa häsellystä, stressiä tai ajelua ympäriinsä sukulaisten vuoksi.

pois lukien se että joudutaan käymään anopilla joulupv:nä koska hän on tällä hetkellä sairas niin pakko kai se on käydä piristämässä.

Vierailija
9/15 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouluihminen?

Vierailija
10/15 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kannalta ajateltuna! Edes joku minikuusi ja leipoisitte yhdessä pipareita. Onko isän luona suku ja "täysi joulumeininki"? Jos ei, niin kuulostaa aika ankealta lasten kannalta, sori vaan.

Vierailija
11/15 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallaan...anopin pakollisten kuvioiden täyttämä joulu jätetään väliin, olemme joulun kotona oman perheen kesken. Jouluruokia ei tehdä (kukaan meistä ei edes pidä suurimmasta osasta "perinteisiä" joulupöperöitä). Lapsille kuuluu jouluna joulukalenteri ja joululahjat, jouluvalojakin on laitettu piristämään pimeyttä. Mutta ei mitään joulukuusia, joulusiivousta tai keittiössä hikoilua pakollisten piparien ja joulukakkujen leivonnan parissa (kuka nekin muka syö?). Rento ja mukava joulu ilman mitään turhaa häsellystä, stressiä tai ajelua ympäriinsä sukulaisten vuoksi.

Tai laitatte joulun koska muutkin niin tekevät? MUAH!

Meilläkin on rento ja mukava joulu koska emme tee MITÄÄN sen takia kun muutkin vaan sen takia että haluamme.

Vierailija
12/15 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuonna, mutta kun lapset alkoivat kyselemään milloin se piparitalo tehdään jne. niin muutin mieleni. Voihan sitä sitten lusmuilla kun lapset ovat muuttaneet kotoa pois :D Nyt on jo koti koristeltu, siivottu, leivottu ja huomenna haemme kuusen isoäidin metsästä...

Vierailija
13/15 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aiemmin tykännyt joulusta, joskin liikaa vouhotusta siihen on mielestäni aina liittynyt.

Olen aina ollut ateisti, joten myös joulun uskonnollisuus on minua häirinnyt. Esim. sukujouluissa luetaan aina evankeliumi. Lisäksi sellainen väkinäinen hauskanpito ärsyttää: lauletaan yhteislauluja, miehet laittavat puvut ja kravatit ja naiset juhlamekot päivälliselle, myös lapsille juhlavaatteet. Koko joulupäivällinen on sellaista väkinäistä keskustelua, turhaa hienostelua. Aamukirkkoon ja haudoille on pakko mennä.

Ihanaa, ettei nyt mun tarvitse tehdä yhtään mitään.

Vierailija
14/15 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aika erikoista että lapsiperheessä yksi irtautuu moneksi päiväksi omiin oloihinsa. Ei syö jouluruokia, ei osta lahjoja, ei saa lahjoja, ei käy sukulaisten luona kylässä, ei toivota kellekään hyvää joulua tms... Muuten ihan ok mies mutta juhlapyhät skippaa täysin.

Vierailija
15/15 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko koko suku koolla vai osa, mutta kumminkin ihan perinteinen joulu lapsille on tiedossa.