Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitomaksun tulisi määräytyä lapsen iän perusteella+tulojen tietty!

Vierailija
14.12.2010 |

Mitä nuorempi lapsi sitä korkeampi maksu. Toiset kun hoidattavat jopa vauvansa päiväkodissa, niin saisivat maksaa jo lähtökohtaisesti enemmän, koska hoitotyökin on vaativampaa kuin leikki-ikäisen.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se on lastensuojelutyötä niiden huonojen äitien lasten osalta.

Vierailija
2/28 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän se sitten porrastettaisiin. Eli kaikki alle 1,5 vuotiaat olisi korkeemmassa maksuluokassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on se hoitaja/lapsi-suhdekin pienempi eli hoito oikeasti maksaa enemmän.

Vierailija
4/28 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 3-vuotiaan hoito on kalliimpaa.

Vierailija
5/28 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi lasta päikyssä: juuri 2v. täyttänyt ja 5v.

2-vuotias riisuu ja pukee itse, syö itse, käy itsenäisesti potalla (ei ole ollut vaippoja puoleen vuoteen), käy päiväunille itse, tekee kaiken mitä pyydetään kiltisti ja ITSE. On iloinen ja ystävällinen kaikille lapsille.

5-vuotias osaa mitä vaan mutta ei tee. EI riisu, ei pue, ei syö ellei joku ole koko ajan jankkaamassa ja paasaamassa että "syö nyt", "Pue pue!" jne. On muiden 5-vuotiaiden "isojen jengissä", joka keksii kaikenlaista jäynää koko ajan. Lukittautuu vessaan, karjuvat toisilleen kuin leijonat eikä mikään oikein suju.

Kumman lapsen hoito siis on vaativampaa? Kummasta pitäisi maksaa enemmän? Miten se mitataan?

Vierailija
6/28 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän kuin yli 2-vuotiaat. Varmaan porrastus ikävuosittain olisi hyvä. Alle vuosikkaille sellainen maksu,että se uramammakin miettisi voisiko venyttää töihin menoa parilla kuukaudella... Ja tosiaan tulot paremmin huomioiva maksu. Tällä hetkellä täysi maksu on isotuloisille liian pieni ja toisaalta ei tarvita kummoistakaan palkkaa, jos on kaksi palkansaajaa, maksetaan jo täyttä maksua.

Vierailija
7/28 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v tyttö ja 5v poika.

Meillä kaksi lasta päikyssä: juuri 2v. täyttänyt ja 5v. 2-vuotias riisuu ja pukee itse, syö itse, käy itsenäisesti potalla (ei ole ollut vaippoja puoleen vuoteen), käy päiväunille itse, tekee kaiken mitä pyydetään kiltisti ja ITSE. On iloinen ja ystävällinen kaikille lapsille. 5-vuotias osaa mitä vaan mutta ei tee. EI riisu, ei pue, ei syö ellei joku ole koko ajan jankkaamassa ja paasaamassa että "syö nyt", "Pue pue!" jne. On muiden 5-vuotiaiden "isojen jengissä", joka keksii kaikenlaista jäynää koko ajan. Lukittautuu vessaan, karjuvat toisilleen kuin leijonat eikä mikään oikein suju. Kumman lapsen hoito siis on vaativampaa? Kummasta pitäisi maksaa enemmän? Miten se mitataan?

Vierailija
8/28 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen lapselleen laitos onkin parempi paikka kuin koti.

Vierailija
9/28 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja millähän perusteella?

Seiska on niitä lastensuojelutapauksia. Hänen lapselleen laitos onkin parempi paikka kuin koti.

Vierailija
10/28 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on poikkeuksia joukossa, teki niin tai näin. Tuohan olisi mahdoton toteuttaa tuollainen luonne/käytösanalyysi, mutta ilmeisesti et pitänyt ehdotuksesta edes ajatustasolla..? 5-vuotiaalle päiväkoti on nimenomaan sopiva paikka harjoitella taitoja, toisin kuin 2-vuotias, joka menisi vielä hyvin kotihoidossa. Eli pohjana tässä myös se mikä olisi lapsen kannalta parasta, ei pelkkä kustannustehokkuus.

2-vuotias riisuu ja pukee itse, syö itse, käy itsenäisesti potalla (ei ole ollut vaippoja puoleen vuoteen), käy päiväunille itse, tekee kaiken mitä pyydetään kiltisti ja ITSE. On iloinen ja ystävällinen kaikille lapsille.

5-vuotias osaa mitä vaan mutta ei tee. EI riisu, ei pue, ei syö ellei joku ole koko ajan jankkaamassa ja paasaamassa että "syö nyt", "Pue pue!" jne. On muiden 5-vuotiaiden "isojen jengissä", joka keksii kaikenlaista jäynää koko ajan. Lukittautuu vessaan, karjuvat toisilleen kuin leijonat eikä mikään oikein suju.

Kumman lapsen hoito siis on vaativampaa? Kummasta pitäisi maksaa enemmän? Miten se mitataan?

Vierailija
11/28 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kykenemättömät vanhemmat pitäisi viedä häiriintyneen jälkikasvunsa kanssa saunan taakse ja... eipähän tarvitsisi kenenkään maksaa enää mitään.

Vierailija
12/28 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida omaa kokemusta olla vielä juuri mistään :-) Annan siis anteeksi.

Kuten luit, kaikki ryhmän 5-vuotiaat käyttäytyvät suunnilleen samalla tavalla... Ehkäpä olemme kaikki kykenemättömiä vanhempia. Ja tuon 2-vuotiaan käytös vasta häiriintynyttä onkin.

Meillä kaksi lasta päikyssä: juuri 2v. täyttänyt ja 5v. 2-vuotias riisuu ja pukee itse, syö itse, käy itsenäisesti potalla (ei ole ollut vaippoja puoleen vuoteen), käy päiväunille itse, tekee kaiken mitä pyydetään kiltisti ja ITSE. On iloinen ja ystävällinen kaikille lapsille. 5-vuotias osaa mitä vaan mutta ei tee. EI riisu, ei pue, ei syö ellei joku ole koko ajan jankkaamassa ja paasaamassa että "syö nyt", "Pue pue!" jne. On muiden 5-vuotiaiden "isojen jengissä", joka keksii kaikenlaista jäynää koko ajan. Lukittautuu vessaan, karjuvat toisilleen kuin leijonat eikä mikään oikein suju. Kumman lapsen hoito siis on vaativampaa? Kummasta pitäisi maksaa enemmän? Miten se mitataan?

Kykenemättömät vanhemmat pitäisi viedä häiriintyneen jälkikasvunsa kanssa saunan taakse ja... eipähän tarvitsisi kenenkään maksaa enää mitään.

Vierailija
13/28 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodeissa alle 3-vuotiasta meneekin isompi maksu.

Vierailija
14/28 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät koskaan olleet tuollaisia - eikä todellakaan ollut normikäytöstä kummankaan päiväkodissa/eskarissa. Todellakaan.

Missä sinä heitä oikein säilöt?

Vierailija
15/28 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisia lapsia ovat. On se kumma, kun teidän lapsenne käyttäytyvät, kuin enkelit. Minä en sellaisia lapsia ole koskaan nähnyt.

Mammat aina pätee lapsillansa ja kuulkaat aivan samanlaisia on teidän lapset, kun muidenkin.

Kukaan lapsi ei käyttäydy moitteettomasti ja kyllä pojat joukolla keksii kaikennäköistä.

Yksikään teistä ei sitten pärjäisi poikaporukan kanssa.

T. Koulunkäyntiavustaja, joka varmasti on paljon lapsia nähnyt.

Eikä lasten tarvitse olla täydellisiä.

Vierailija
16/28 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät koskaan olleet tuollaisia - eikä todellakaan ollut normikäytöstä kummankaan päiväkodissa/eskarissa. Todellakaan.

Missä sinä heitä oikein säilöt?

täydellisine lapsineen ja elämä on täysin mustavalkoinen...

Vierailija
17/28 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaleilla ihmisillä on myös ihan tavallisia ihmisiä akselilla täydellinen - lastensuojelutapaus.

Ei tarvitse olla täydellinen poiketakseen radikaalisti tuosta luuserista.

Vierailija
18/28 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaleilla ihmisillä on myös ihan tavallisia ihmisiä akselilla täydellinen - lastensuojelutapaus.

Ei tarvitse olla täydellinen poiketakseen radikaalisti tuosta luuserista.

et taida itse olla ihan normaalilla järjellä varustettu.

Vierailija
19/28 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät koskaan olleet tuollaisia - eikä todellakaan ollut normikäytöstä kummankaan päiväkodissa/eskarissa. Todellakaan. Missä sinä heitä oikein säilöt?

ovatkin luonteeltaan rauhallisia, iloisia ja sopeutuvaisia, mitä en suinkaan pidä omana ansionani. Ei lapsen temperamenttia voi valita.

Vierailija
20/28 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei osaa a)kasvattaa lastaan ja b) osaa huolehtia tälle kunnollista hoitopaikkaa.

Tuo lapsi ei ole normaali, eikä lapsiryhmä ole normaali.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän