Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haha, nokkavia amispellejä alkoi sitten kuitenkin kiinnostaa opiskelu - 10v meitä muita myöhemmin :D

Vierailija
12.12.2010 |

Kyllä sitä silloin peruskoulun lopulla oltiin niin sitä mieltä, että "minä en ainakaan mene lukioon", "mä ainakin haluan ammatin ja töihin" tai pahimmassa tapauksessa mentiin suoraan töihin.

Noh, nyt 25-30-vuotiaana, kun me lukioon ja korkeakouluun menneet ollaan juuri siirrytty työelämään, nämä amispellet hakevat jonoissa yhteishaussa AMK-linjoille :D tai vasta pohtivat, että mitä haluavat isona tehdä.

No, parempi myöhään kuin ei silloinkaan.

Silloin aikanaan oltiin niin varmoja omasta valinnasta ja naureskeltiin, että mitä järkeä mennä lukioon....

Noh, rahaakaan eivät ole saaneet pienipalkkaisissa duuneissaan säästettyä, joten lopputuloksena, ovatkin meitä aikanaan asiat tajunneita melkoisen monta vuotta jäljessä elämässään :D

kihihihihihh hahahahaha lälläslää lää!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

50v kuluttua jäät eläkkeelle?

Vierailija
2/15 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaveri opiskeli AMK:ssa tradenomiksi ja oli niin ollakseen parempaa jakkupukuväkeä, vähätteli meitä amislaisia ja osaamistamme ym.

Päästiin sitten työelämään. Olen edennyt työssäni 10 vuodessa päällikkötasolle (palkka 3800e/kk), kaverini työskentelee edelleen 10 vuoden jälkeen tradenomikoulutuksella jonain kahvinkeittäjä-assarina ja siinä se ura taisi ollakin.

Et ei se koulutus aina...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaveri opiskeli AMK:ssa tradenomiksi ja oli niin ollakseen parempaa jakkupukuväkeä, vähätteli meitä amislaisia ja osaamistamme ym.

Päästiin sitten työelämään. Olen edennyt työssäni 10 vuodessa päällikkötasolle (palkka 3800e/kk), kaverini työskentelee edelleen 10 vuoden jälkeen tradenomikoulutuksella jonain kahvinkeittäjä-assarina ja siinä se ura taisi ollakin.

Et ei se koulutus aina...

Niin minä kyllä lällättelen AMK:laisillekin :D

Oma palkka oli muuten ilman päällikkötitteliä ja 10v kokemusta 200e sua huonompi jo ekassa valmistumisen jälkeisessä työpaikassa...

Vierailija
4/15 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoo paljon sanojastaan.

Tosin tiedostan, että olemme tavalla tai toisella tässä maksumiehinä, mutta itse en siitä piittaa, koska joiduin opiskelemaan aikoinani kakkosammatin terveydentilani takia. Siinä oli tuuria, vaikka opsikelijana tiukkaa olikin ;)

Vierailija
5/15 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jäänyt jostain katkeraksi?

Vierailija
6/15 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma palkka oli muuten ilman päällikkötitteliä ja 10v kokemusta 200e sua huonompi jo ekassa valmistumisen jälkeisessä työpaikassa...

Tottakai oli :-)!

Vierailija
7/15 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta kuulostat ikävältä ja pikkusieluiselta ihmiseltä.

Oletko jäänyt jostain katkeraksi?

tuohon päätelmään kovin kummoista keittiöpsykologia tarvita.

Vierailija
8/15 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siitä. Kukin elää kohdaltaan. Ei opiskelulla muutenkaan autuaiksi tulla.

Vierailija
9/15 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnut jääneen jonnekin yläastetasolle ihan siis korkeintaan. Huh huh!

Vierailija
10/15 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ihmiset kouluttautuvat uudelleen vanhempinakin. Mulla ei ole ollenkaan vaikeaa ymmärtää sitä, että toisten elämä on mennyt eri tavalla kuin mun, mutta ap:lle se näyttää tuottavan vaikeuksia.

Vierailija
11/15 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Onneksi kukaan meistä ei silloin 15-16 vuotiaana tajunnut kuinka mustavalkoisia oltiinkaan. Jotenkin vain alkoi tuntumaan että ap on sitä vieläkin.

Olisi surullista jos minun opiskelut olis tässä. Olen käynyt lukion, amiksen ja nyt valmistun amk:sta ja ikää se 30. Ja olen aika varma että tulevaisuudessa opiskelen vielä vähän lisää.

Vierailija
12/15 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toi sun kriteeri? Mitäs jos ei halua olla päällikkö tai muuten pomo/johtaja? Onko Suomen maassa päälliköt jotenkin parempia kuin toiset? Joku haluaa vain tehdä sitä mistä tykkää ilman sen kummempaa stressiä.

Mulla kaveri opiskeli AMK:ssa tradenomiksi ja oli niin ollakseen parempaa jakkupukuväkeä, vähätteli meitä amislaisia ja osaamistamme ym. Päästiin sitten työelämään. Olen edennyt työssäni 10 vuodessa päällikkötasolle (palkka 3800e/kk), kaverini työskentelee edelleen 10 vuoden jälkeen tradenomikoulutuksella jonain kahvinkeittäjä-assarina ja siinä se ura taisi ollakin. Et ei se koulutus aina...

Vierailija
13/15 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelee jossain vaiheessa uuden tutkinnon! En näe siis mitään ihmeellistä siinä, oli pohjakoulutus mikä tahansa.

Tuttavapiirissäni on muuten mm. DI, joka opiskelee tällä hetkellä AMK:ssa terveydenhoitajaksi :)

Vierailija
14/15 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vaihtaa alaa paljon myöhemminkin kuin 25-30-vuotiaana. Ja syitä on yhtä monta kuin on ihmistä. Eikö olisi vähän tylsää, jos kaikkien elämä menisi ihan samaa latua?

Vierailija
15/15 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos tulotasosta puhutaan, uskon, että esim. mieheni on elämänsä aikana ehtinyt tienata paljon enemmän kuin ap.

Aloitti ihan amispohjalta. Teki jo opiskeluaikanaan töitä viikonloput ja lomat. Vakituisen paikan sai heti valmistuttuaan.

Työpaikka koulutti erityistehtäviin ja palkka nousi.

Nyt työn sivussa opiskelee ja tiedossa on oman alan opettajan paikka ammattikorkeassa.

Työttömänä ei ole tarvinnut olla päivääkään ja peruskoulun jälkeen on ollut pois työlämästä vain armeija-ajan ja amisajan. Lainoja ei ole tarvinnut ottaa aikoinaan kun töitä riitti heittää keikkaa koko kouluajan oman alan töissä.

Osoittaa ihmisessä kykyä kasvaa ja muutosvalmiutta jos kykenee opiskelemaan muutakin kuin nuorena vain sen yhden ammatin. Itse asiassa nykyäänhän puhutaan elinikäisestä oppimisesta ja työnantajat ovat kiinnostuneempia sellaisista työntekijöistä, jotka haluavat kehittää itseään vanhempanakin.

Nämä, jotka opiskelee nuorina ja jämähtää paikalleen siihen asti, että pääsevät saikkuilemaan viimeiset 10 vuotta vakituisessa paikassa ennen eläkkeelle pääsyä, ei ole enää kovin suuressa huudossa. Ainakin siinä vaiheessa kun väkeä aletaan vähentämään vanhemmasta päästä. Ensimäisenä lähtee juuri nämä paikalleen jämähtäneet.