Huutonet: jos posti kadottaa kirjeen....
Myyjä sanoo lähettäneensä huutamani tuotteen kirjeenä eikä se koskaan tule minulle. Voiko myyjä vain pestä kätensä ja sanoa ettei vastaa postin kadottamista lähetyksistä? Siis ilman että edes yrittää selvittää missä se on?
Myyjä sai rahat, minä menetin rahat, enkä saanut mitään. Annanko negan?
Mielipiteitä kyselen...
Kommentit (52)
kirjattu kirje tai postiennakkokirje seurantakoodeineen on varma ratkaisu!
Tunnustan! Sain kerran kirjeen joka ei ollut minulle enkä
laiskana ihmisenä viitsinyt kiikuttaa postiin kun on niin kaukana. Heitin siis jätelootaan avaamatta. Tiedän että oli tyhmää jne. mutta niin vaan tein :)
Pöljä. Ei sinun olisi sitä tarvinnut Postiin asti viedä! Olisit vain jättänyt omaan laatikkoosi ja kirjoittanut päälle, että " väärin jaettu ".
Eli ihmettelin kerran, kun ei erästä lääkäriaseman kirjettä tullut, onneksi ei mistään "korvaamattomasta" jutusta ollut kyse, lähettivät uuden lääkärinlausunnon tilalle.
Meni muutama viikko, sain Itellan kuoressa tuon "alkuperäisen" kirjeen aika huonokuntoisena. Kirjekuoren sisällä luki, että kirje oli vaurioitunut koneellisessa lajittelussa ja olemme pahoillamme asiasta. Eli syynä viivästymiseen voi olla tuokin. Kirjeen sisältö oli vahingoittunut pahemman kerran.
laiskana ihmisenä viitsinyt kiikuttaa postiin kun on niin kaukana. Heitin siis jätelootaan avaamatta. Tiedän että oli tyhmää jne. mutta niin vaan tein :)Pöljä. Ei sinun olisi sitä tarvinnut Postiin asti viedä! Olisit vain jättänyt omaan laatikkoosi ja kirjoittanut päälle, että " väärin jaettu ".
Miksi ihmeessä jätettäissin omaan laatikkoon?
=DDD
laiskana ihmisenä viitsinyt kiikuttaa postiin kun on niin kaukana. Heitin siis jätelootaan avaamatta. Tiedän että oli tyhmää jne. mutta niin vaan tein :)Pöljä. Ei sinun olisi sitä tarvinnut Postiin asti viedä! Olisit vain jättänyt omaan laatikkoosi ja kirjoittanut päälle, että " väärin jaettu ".
että omaan laatikkoon voi jättää, teksti vaan näkyviin.
Mutta jossainhan sen kirjeen on oltava! Eikö muka postilla ole mitään velvollisuutta tutkia asiaa? Jos maksaa postimaksun, niin kyllähän sitä olettaa että posti sen perille kuljettaa, miksi siis ei saisi mennä asiasta "urputtamaan"??
Jos jotain arvokkaampaa ostaa niin kannattaa pyytää se pakettina.
yksi meni väärään toimipaikkaan löytyi sieltä lopuksi." kpl palautui kanadaan takaisin vaikka osoitetiedot olivat oikein.Posti on aika epävarma ja epäluotettava.Joku työntekijä voi jopa vetää välistä ;)
teksi: en vastaa postin kadottamista lähetyksistä.
Poistaako tuo mielestänne myyjän velvollisuuden tehdä katoamisilmoitus postiin?
-24
sen verran on huonoja henk. koht kokemuksia, laskuja jäänyt saapumatta ja yhtäkkiä sammunut esim internetyhteys kun laskut ei tulleet perille..ja sitten mun piti maksaa lisäksi 10e avausmaksu itse jotta sain netin taas toimimaan :-/ valitin tietty tuosta itellalle ja sain jopa arkin posttimerkkejä hyvitykseksi. 7e arvosta. Siellä päässä syytettiin kesäapulaisia tuosta huolimattomasta postinjaosta muttei se saisi olla mikään syy jättää kirjeitä jakamatta.. Kun valitin itellalle niin sieltä päästä jopa väitettiin ettei kotiosoitteeni edes ole missään rekisterissä vaan väittivät mökkiosoitettani kotiosoitteekseni. Oli siellä tiedot ihan sekaisin, eikä todellakaan gole minun syytäni.
Toinen juttu mitä tiedän Itellan jakelukeskuksesta, tosin on kolmisen vuotta vanhaa tietoa. Pk-seudun suuressa lajittelukeskuksessa suurin osa työntekijöistä ulkomaalaisia (mikä tietty fine juttu) mutta tiedän että osa noista työnntekijäistä käyttivät työaikanaan huumeita, joten voiko edes olettaa että hommat hoituu 100% hyvin niinkuin pitää. Tuolloin lähetin kyseissestä asiasta palautetta Itellalle kun sain asiasta kuulla, ja pyysin heitä vastaamaan palauteeseeni.. Edelleenkään ei ole mitään sieltä kuulunut :-/ Ja ihan omalla nimelläni palautteen lähetin.
niin ja ei siinä mitään jos työnantajat eivät tiedä työntekijöiden huumeiden käytöstä, mutta kun tuo henkilö, sillonen mieheni ja silloinen Itellan työntekijä, kertoi että he siellä pössyttelivät työajalla ja työnantajat tiesivät siitä..
en tietenkään uskonut että voisi olla mahdollista mutta kuulemma oli miehen esimies mukana touhussa. Ja kun kirjoitin tuosta Itellalle ja ehdotin työntekijöille huumetestejä, sieltä ei ole kolmeen vuoteen mitään kuulunut.
teksi: en vastaa postin kadottamista lähetyksistä.
Poistaako tuo mielestänne myyjän velvollisuuden tehdä katoamisilmoitus postiin?
myyjän pitää tehdä katoamisilmoitus, mutta myyjä ei korvaa ostajalle maksettua summaa takaisin. Tai näin minä tulkitsen tuon.
Ostos oli vain kymmenen euron luokkaa, joten tuskinpa lähden tästä sen enempää rähisemään. Suututtaa vain ettei myyjä vastaa sähköpostiini, jossa pyysin häntä tekemään postiin katoamisilmoituksen.
Annan palautteeksi negan, jääköön asia sitten siihen.
jos myyjä ei viavaudu edes viestiehin vastaamaan ja tekemään katoamisilmoitusta. Muuten antaisin varmaan neutraalin palautteen jos myyjä suostuisi yhteistyöhän.
Ostos oli vain kymmenen euron luokkaa, joten tuskinpa lähden tästä sen enempää rähisemään. Suututtaa vain ettei myyjä vastaa sähköpostiini, jossa pyysin häntä tekemään postiin katoamisilmoituksen.
Annan palautteeksi negan, jääköön asia sitten siihen.
Ihan hyvä. Noilla negoilla selviävät muille ostajille nämä myyjät, joilla lähetyksiä "hukkuu" tavallista enemmän.
Minulle on joskus käynyt niin, että myyjä käytti postituspussia, josta teksti kului pois. Onneksi hän oli vetänyt kirkkaan teipin pussin ympäri tukemaan lähetystä ja se sattui menemään osoitteen päälle. Teipin alla ollut kirjoitus säilyi luettavana. Kommentoin asiasta positiiviseen sävyyn ("Sinulta oli tosi hyvä idea laittaa suojateippi osoitteen päälle, kun se oli muualta kulunut pois.") ja sain vastaukseksi kiitoksen, kun mainitsin asiasta. Viestini selvitti, miksi kaikki muut myyjän lähetykset olivat kadonneet.
Et ole pelkästään tyhmä, olet KAHELI!
Tunnustan! Sain kerran kirjeen joka ei ollut minulle enkä laiskana ihmisenä viitsinyt kiikuttaa postiin kun on niin kaukana. Heitin siis jätelootaan avaamatta. Tiedän että oli tyhmää jne. mutta niin vaan tein :)
Pöljä. Ei sinun olisi sitä tarvinnut Postiin asti viedä! Olisit vain jättänyt omaan laatikkoosi ja kirjoittanut päälle, että " väärin jaettu ".
postilaatikkoon siis sinne minne laittaisit muutenkin lähetettävät postit.
ole nyt lähettänyt kolmen vuoden ajan noin sata kirjelähetystä päivässä eikä yksikään ole kadonnut.
postituspusseja ei tosiaan pidä käyttää sillä niistä katoaa osoitetiedot.Outoa että jotkut nettikaupat sellaisia käyttää, on toki halpoja mutta menee lisäksi helposti rikki.
kaksi kertaa on ollut tilanne jossa huutis-ostaja on ilmoittanut, ettei tavara ole tullut perille. Olen tehnyt katoamisilmoituksen ja siinä lukee että "kirje palautetaan minulle (lähettäjälle) jos se löytyy"
Olen lähettänyt viestin ostajalle, jossa ilmoitan että katoamisilmoitus on tehty. Molemmilla kerroilla on ostaja laittanut heti seuraavana päivänä viestin, että kirje löytyi ja se on hänellä.
Mietityttä että miksi se kirje onkin ostajalla kun ilmoituksessa lukee että palautetaan lähettäjälle. Onko kirje ollutkaan hukassa.