Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normi mennä kylässä ensimmäiseksi pesemään kätensä?

Vierailija
12.12.2010 |

Kun menet vierailulle, menetkö omatoimisesti suoraan pesemään kätesi? Vaikuttaako asiaan, onko sinulla tai vierailtavassa perheessä lapsia? Odotatko samaa muilta? Huomautatko /pyydätkö vieraitasi käsienpesulle?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voisin hyvin kuvitella sen hämmästyksen, jos pyytäisin meillä vierailevia ihmisiä ensiksi sisäänastuessa käsienpesulle. Varmaan koko kylä tietäisi seuraavana päivänä oudoista suomalaisista ja niiden tavoista. Ikinä kukaan eikä koskaan ole pyytänyt mua käsienpesulle kun olen kylään mennyt.

Vierailija
22/50 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa myös tykkää pestä kädet ennen kahvia/ruokaa, mutta suurin osa ei.

SUURIN OSA EI???

Uskomatonta! Itsekin omaan suuren tuttavajoukon ja kyläilen about ziljoona kertaa, mutta kyllä AINA kädet pestään ennen kahvia tai ruokailua. Sehän on jo hyvien tapojen mukaista, eikä todellakaan mitään ylihygienisyyttä. Tietäisittepä kuinka vähän bakteereja tavallinen saippuapesu poistaa, ensinnäkin jotta se olisi tehokas pitäisi käsiä saippuoida vähintään 5 minuuttia. Joten kyllä niitä bakteereja jää pesun jälkeenkin vielä vastustettaviksi ihan riittävästi. Pointti on se että ne suurimmat kuonat pestäis käsistä, varsinkin ennen vauvaperheeseen tuloa ja muutenkin. Kiva juttu kun tutte suoraan jostain marketista, jossa ootte työnnelly kärryjä, joita on ennen teitä työntänyt joku käsiinsä aivastellut ja niistellyt räkäinen äijä. Sitte menette tuttavan söpöä vauvaa nuuskuttelemaan ja kutittelemaan poskista ja antamaan tuttia suuhun. Hyi hitto menkää itseenne, älkääkä verhoilko perushygieenisyyttä ja hyviä käytöstapoja mihinkään allergiavaouhotukseen, ei ne teidän räkänokat sen terveempiä ole vaikka te olette laiskoja hygieenisyydessä.

ennen ruokaa, ja silti (tai siksi) oon tosi terve. Sairastelen äärimmäisen harvoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa myös tykkää pestä kädet ennen kahvia/ruokaa, mutta suurin osa ei.

SUURIN OSA EI???

Uskomatonta! Itsekin omaan suuren tuttavajoukon ja kyläilen about ziljoona kertaa, mutta kyllä AINA kädet pestään ennen kahvia tai ruokailua. Sehän on jo hyvien tapojen mukaista, eikä todellakaan mitään ylihygienisyyttä. Tietäisittepä kuinka vähän bakteereja tavallinen saippuapesu poistaa, ensinnäkin jotta se olisi tehokas pitäisi käsiä saippuoida vähintään 5 minuuttia. Joten kyllä niitä bakteereja jää pesun jälkeenkin vielä vastustettaviksi ihan riittävästi. Pointti on se että ne suurimmat kuonat pestäis käsistä, varsinkin ennen vauvaperheeseen tuloa ja muutenkin. Kiva juttu kun tutte suoraan jostain marketista, jossa ootte työnnelly kärryjä, joita on ennen teitä työntänyt joku käsiinsä aivastellut ja niistellyt räkäinen äijä. Sitte menette tuttavan söpöä vauvaa nuuskuttelemaan ja kutittelemaan poskista ja antamaan tuttia suuhun. Hyi hitto menkää itseenne, älkääkä verhoilko perushygieenisyyttä ja hyviä käytöstapoja mihinkään allergiavaouhotukseen, ei ne teidän räkänokat sen terveempiä ole vaikka te olette laiskoja hygieenisyydessä.

ja porukkaa työpaikan lounasravintolassa. Ei ole mitään käsienpesujonoa vessassa kummassakaan paikassa.

Joo, järki käteen. Tottakai pesen kädet kun tulen kaupasta, mutta jos menen suoraan omasta kodistani ystävän kotiin kahville, en todellakaan käy ensin käsipesulla.

Niinkuin joku aiemmin jo totesi, vain Suomessa on tälläistä vouhotusta.

Vierailija
24/50 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta monet tekevät niin. Itse teen niin kun menen taloon jossa on pieni vauva. Hyvin monet käyvät pesemässä kätensä ennen asettumista ruokapöytään. Kun meillä oli vauvoja sanoin asiasta (eniten tietysti esikoisen kohdalla), enää en niin tee.

Vierailija
25/50 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa ajatella, että kahvilusikkaan tarttuu pöpöjä ja sitten minä saan ne, kun laitan tiskin koneeseen. Meillä isoäideillä on kumihansikkaat kädessä, kun hoitavat vauvaa, että ei tulisi kaupasta tai bussista mitään pöpöjä. Kengät jätetään ulos, ei edes tuulikaappiin, koska en halua meille mitäänpöpöjä, kun kodissa on konttaava vauva.

Vierailija
26/50 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin joku aiemmin jo totesi, vain Suomessa on tälläistä vouhotusta.

koska vain Suomessa on tälläistä vouhotusta, että kengät otetaan pois kun tullaan sisälle, monessa maassa lampsitaan kengillä sisälläkin. Miksi aina pitää vetää tuo ihme suomikortti kehiin, joka maassa on omat tavat ei niitä kuulu verrata eikä niissä ole sen oikeampia tai väärempiä.

Ja sitä paitsi, moniin ruokaloihin on tullut käsidesi automaatit ruokalinjastojen alkuun, siitä on ihan tehty tutkimuskin, että sairauslomat väheni kun porukka alkoi pitää huolta käsihygieniasta. Ihan sama vaikkei Keniassa niin tehtäiskään, täällä tehdään ja se on hyväksi havaittu.

Vierailija
27/50 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pöpöt leviäisivät vähemmän.

Vierailija
28/50 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai taaperoita. Varsinkin jos liikkeellä on mahatautia, lentsua tms.

Odotan myös samaa omilta vierailtani ja jos eivät omatoimiseti mene, sanon asiasta suoraan että voisitko pestä kätesi, emme haluaisi mitään lentsuja.

Perheessämme on taapero.

Vierailija
29/50 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaan luota, vanhainkodista, sairaalasta lähdettäessä pesen varmasti käteni.

Pyydän omia vieraitani pesemään kätensä, jos tulevat vauvaa katsomaan.

Haluaisin kysyä: miten toimitte, jos joku vieras kuittaa käsienpesupyynnön, että ei mun kädet ole likaiset tms tyhmää.

Vierailija
30/50 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaan luota, vanhainkodista, sairaalasta lähdettäessä pesen varmasti käteni. Pyydän omia vieraitani pesemään kätensä, jos tulevat vauvaa katsomaan. Haluaisin kysyä: miten toimitte, jos joku vieras kuittaa käsienpesupyynnön, että ei mun kädet ole likaiset tms tyhmää.

peset kätesi jokatapauksessa, koska pöpöt leviää kaupan ovista kassoilta jne, vaikka eivät likaisilta tuntuisikaan.

Eli käsienpesulle menisi! Tai ei tulisi kylään jos olisi niin moukka että alkaisi siitä tappelemaan.

Vierailija
31/50 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaavaista toisia kohtaan : )

Vierailija
32/50 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pieniä lapsia tai ei,kylään mennessä ja myös kotiin tullessa menen ensin käsipesulle. Samoin jos menen kaupungilla syömään,niin joko käyn pesemässä kädet tai laitan käsidesiä ennen syömistä. Tämän tavan olen omaksunut jo lapsuudenkodista,ei ole siis mistään sikaflunssakohusta noussutta hysteriaa vaan normaalia hygieniasta huolehtimista.

Vierailija
33/50 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa sanoa vieraille, että menkää käsienpesulle.

Vierailija
34/50 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa sanoa vieraille, että menkää käsienpesulle.

joka flunssa viemään osastolle/päivystykseen. Infektioastma taaperolla enkä tosiaankaan halua yhtään tautia meille jos se voidaan estää pienellä teolla.

Vierailija
35/50 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"käsienpesuvouhotukselle". Eivät koskaan pese käsiään, koska ovat esim käyneet eilen saunassa. Tänään ovat vain käyneet parilla paikkakunnalla kaupassa ja automatkalla syömässä huoltoasemalla. Pitkin hampain saattavat myöntää, että käsienpesusta yleisesti, muita ihmisiä koskien, voi olla pikkuisen hyötyä, mutta omassa käytöksessä tämä ei näy.

Vierailija
36/50 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"käsienpesuvouhotukselle". Eivät koskaan pese käsiään, koska ovat esim käyneet eilen saunassa. Tänään ovat vain käyneet parilla paikkakunnalla kaupassa ja automatkalla syömässä huoltoasemalla. Pitkin hampain saattavat myöntää, että käsienpesusta yleisesti, muita ihmisiä koskien, voi olla pikkuisen hyötyä, mutta omassa käytöksessä tämä ei näy.

Itse olen huomannut samaa lapseni isovanhemmissa, olen heidän mielestään varmaan hirveä niuho kun vaadin pesemään kätensä. Mutta ovat oppineet mukisematta pesemään kätensä. (Ainakin minun läsnäollessani.)

Tiukasti vaan vaadit käsienpesulle kuitenkin!

Vierailija
37/50 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just oli 40 hengen hautajaisten muistotilaisuus, eikä vessojen ovilla ollut mitään käsienpesujonoja. Väki oli 25 - 90 v ikäisiä, suurin osa alle 40v eli luulisi, että käsienpesu olisi itsestäänselvyys. Nähtävästi näin ei ole.

Olin kesällä yli 300 hengen häissä, sielläkään ei pesty käsiä ennen ruokailua. Sanoin bestmanille, että tämä voisi hyvissä ajoin ennen ruokailun alkamista kuuluttaa, että olkaa hyvä, menkää pesemään kätenne, mutta se oli kuulemma naurettavaa.

Vierailija
38/50 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa ajatella, että kahvilusikkaan tarttuu pöpöjä ja sitten minä saan ne, kun laitan tiskin koneeseen. Meillä isoäideillä on kumihansikkaat kädessä, kun hoitavat vauvaa, että ei tulisi kaupasta tai bussista mitään pöpöjä. Kengät jätetään ulos, ei edes tuulikaappiin, koska en halua meille mitäänpöpöjä, kun kodissa on konttaava vauva.

Vierailija
39/50 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei suostu koskemaan meillä esim. vauvaan lainkaan, että ei vaan toisi pöpöjä. Anopilla on nykyisin mukana oma kuppi ja omat eväät, koska pelkää, että meiltä saa jonkun bakteerin, kun joutuu käsiä pesemään koko ajan. Eikä tietenkään ota lapsia hoitoon, koska sanoo, että voi vahingossa lapset löytää jostain nurkasta likaista pölyä.

Vierailija
40/50 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toivottavaa olisi,että muutkin älyisivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi