Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vastata korrektisti työhaastattelussa "kiellyttyyn" kysymykseen?

Vierailija
12.12.2010 |

niin, perheenlisäyksestähän ei saisi udella, mutta entä jos silti kysytään? Mitä vastata ilman että menettää mahdollisuuksiaan? Jos haastattelija on vain urpo, enkä sen takia tahdo menettää kivalta vaikuttavaa työpaikkaa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sitä voi vahinko sattua :)

Vierailija
2/17 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle tuo ei tuota ongelmia, kun oma lapsi menee syksyllä esikouluun eikä todellakaan ole mitään haluja hankkia lisää lapsia (olen 32).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentoida näihin".

Vierailija
4/17 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentoida näihin".

sitten jää työpaikka saamatta. Toinen keino välttää työllistymistä on uhata työnantajaa oikeuteen vetämisellä väärien kysymysten esittämisestä.

Vierailija
5/17 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos on suurperhe ja useamman vuoden kotihoitoputki suunnitteilla, niin kovin lapsivihamieliseen työpaikkaan ei varmaan itseään kannata tyrkyttää.

Mä sanoisin varmaan, että "ei nyt ainakaan seuraavaan vuoteen", "ei meillä nyt ole ihan ajankohtaisia suunitelmia" - jos ei yritys olisi päällä. Jos yritettäisiin, niin sanoisin, että "niin sitähän ei tiedä aina, suodaanko lisää vai ei, mutta onhan se mahdollista että..."

Meillä olisi satavarmaa, ettei enempää lapsia tule.

Vierailija
6/17 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ole perheenlisäys suunnitelmissa, vaikka olisin viimeisilläni raskaana ;).

Vierailija
7/17 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentoida näihin".

sitten jää työpaikka saamatta. Toinen keino välttää työllistymistä on uhata työnantajaa oikeuteen vetämisellä väärien kysymysten esittämisestä.

Olen vastannut vastaavalla tavalla tai jotenkin tyyliin "Eihän näitä saa haastattelussa kysyä". ja kaksi vakituista paikkaa olen saanut, eli aina kun olen sellaista hakenut...

Vierailija
8/17 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vastasin totuudenmukaisesti, että ei todellakaan tule enempää, neljä riittää. Kuinka ollakaan, vahinko sattui vähän vajaa vuoden sisään töiden aloittamisesta ja olinkin sitten täydet 3v kotona. Eikä todellakaan ollut tarkoitus enempää lapsia hankkia.

Vierailija
9/17 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että vastaa kysymykseen jotain kertoo siitä ettei tunne oikeuksiaan, mikä taas voi olla "tyhmän ihmisen" merkki haastattelijalle. Ja toisaalta jos vastaa nk. kiellettyyn kysymykseen, se voi kertoa siitä on "epätoivoinen" ja tekee kaikkensa jotta saa ko. työn, jos vertaa sellaiseen joka sanoo ettei vastaa kyseiseen kysymykseen koska sitä ei saisi kysyä, niin uskaltaa ottaa riskin ettei saa työpaikkaa =kertoo siitä että uskoo pääsevänsä muuallekin =ei ole epätoivonen on siis luultavasti hyvä ammatissaan ja tietää työllistyvänsä.

Vierailija
10/17 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että vastaa kysymykseen jotain kertoo siitä ettei tunne oikeuksiaan, mikä taas voi olla "tyhmän ihmisen" merkki haastattelijalle. Ja toisaalta jos vastaa nk. kiellettyyn kysymykseen, se voi kertoa siitä on "epätoivoinen" ja tekee kaikkensa jotta saa ko. työn, jos vertaa sellaiseen joka sanoo ettei vastaa kyseiseen kysymykseen koska sitä ei saisi kysyä, niin uskaltaa ottaa riskin ettei saa työpaikkaa =kertoo siitä että uskoo pääsevänsä muuallekin =ei ole epätoivonen on siis luultavasti hyvä ammatissaan ja tietää työllistyvänsä.

Ihmiset vaan on niin tietämättömiä oikeuksistaan.

Vierailija
11/17 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jotain tällaista pelkäänkin juuri taustalla olevan. Tahtoisin kovasti työn, ja uskon olevani siinä hyvä, mutta miten sitten tietää, että mitkä motiivit ovat taustalla. No, josko vastaisin jotain, että: perheasiani koen olevan yksityisiä, mutta mikäli sillä todella on suurta merkitystä työnsaannille, voin todeta ettei lisäystä ole suunnitelmissa.

Olisko jees?

Vierailija
12/17 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiaikoina on kuitenkin aika subjektiivinen määritelmä.

Vierailija
13/17 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten rypistänyt otsaani, miettinyt hetken ja vastannut, että enpä ole edes ajatellut asiaa, liittyykö tämä jotenkin tähän työtehtävään. Ja sain sen paikan, vaikka haastattelija hiukan kiemurtelikin sanoessaan, että ei liity.

Vierailija
14/17 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun pyydetään kertomaan itsestäni, niin kerron lyhyesti olevani naimisissa ja että perhe on perustettu ja nyt on sitten loppuelämän kestävän työuran aika tms. En nyt ihan noilla sanoilla, mutta tuolla ajatuksella. Silloin ei tarvitse kenenkään kysyä mitään, eikä haastattelija tiedä olenko minä perillä oikeuksistani vai en.

Aina tuon esille sen, että lapset on tehty ja on vähän isompia, eikä niiden takia tarvitse enää olla juurikaan pois töistä. Ja ne kaksi kertaa kun olen töitä hakenut, olen myös paikan saanut.

Vierailija
15/17 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diilin juttu, kun Hjallis palkkasi raskaana olevan.

Vierailija
16/17 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain vaiheessa. Sai silti paikan. Ja jäi kohta äitiyslomalle. No problem

Vierailija
17/17 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"se on Jumalan, Kaikkivaltiaan, Herramme Jeesuksen käsissä"

Tero