Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pullukat! Huomautteleeko perheenjäsenne painostanne?

Vierailija
12.12.2010 |

Mulla on kahden raskauden jäljiltä jonkin verran ylipainoa. Olen 170 cm pitkä ja painan 78 kiloa. Vaatekoko on 42-44, yleensä 44.

Ostin mielestäni ihanan romanttisen puseron, sellainen beigevalkoinen, mikä lähtee laskeutumaan tissien alapuolelta eli on löysä, ei siis kiristä vyötäröltä eikä mahamakkarat näy. Oikein nätti.

Kun äitini näki puseron, hän tuhahti:

- Minkä takia sinä et edes yritä laihduttaa? Luuletko, että ihmiset ei tuon puseron takia huomaa, että sulla on kauheesti ylikiloja? Miksi huijaat itseäsi vaatteilla, et sinä mikään hoikka ole! Ihan itsesi pettämistä tuommoinen, etät ostat tuollaisia vaatteita.

Tuli kyllä paha mieli... Olen hoitovapaalla ja rahat on muutenkin vähissä ja nyt pitäisi aattona laittaa päälle tuollainen pusero (maksoi melkein 60 euroa), jonka äitini on jo haukkunut ja haukkuu varmaan aattona taas uudestaan. Huoh!

Miten te muut pullukat, sanovatko perheenjäsenenne teille kiloistanne, esim tähän tyyliin kuin äitini?

Sanottakoon vielä että nuorin lapsi on 9kk. Uskon että kilot kyllä lähtevät, 10kg olen jo pudottanut. Normaalisti painan 62 kg.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa äitisi mölö, järkyttävää, että tuollaista päästää suustaan.

Mä olen 164cm/113kg ja kyllähän mies ja lapset välillä naljailee ja pojalla oli jossain vaiheessa oikea läskiksi haukkumisvaihe, mutta mies puuttui siihen ankarasti ja siitä on päästy. Mies on nähnyt lukuisat laihdutusyritykseni ja tietää, ettei se ole helppoa minulle. Hän itse kun pystyy syömään mitä vain eikä juuri näy kropassa. Ja mahdolliset pari ekstrakiloa lähtee viikossa-parissa kuin itsestään.

Oma äitini (joka painaa n. 140kg tällä hetkellä) nimitteli minua teini-iässä mm. palloperseeksi ja patisti sohvan pohjalla maaten minua lenkille. Mutta nyt aikuisena ei ole enää puuttunut asiaan.

Tsemppiä ap!

Vierailija
2/6 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilkeesti sanottu äidiltäs!!

isä joskus nälvii. ite soimaan itseäni kaikista eniten. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n äidin käytös oli todella epäempaattista ja asiatonta.

Koko 42/44 ei ole sentasoista ylipainoa että siihen pitäisi ulkopuolisten aggressiivisesti puuttua estääkseen pullukkaa kuolemasta läskeihinsä.

Vierailija
4/6 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin minulla on aina ollut tärkeää se, että minun henkilökohtaisiin asioihini (jota siis ylipaino on niin kauan kuin se ei välittömästi uhkaa henkeä ja terveyttä) ei puututa enkä minä puutu toisten ulkonäköön tai ylipäänsä valintoihin jotka eivät muita ihmisiä loukkaa. Mies ei ole koskaan maininnut painostani eikä perheeni. Ylipäänsä siitä on tavattoman kauan kun kukaan on viimeksi kommentoinut painoani (olen 164 72) eikä se omasta mielestäni edes kuulu fiksujen ihmisten tapoihin.

Vierailija
5/6 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei enää sen jälkeen kun menin naimisiin. miehen kanssa kuittaillaan molempien painosta eestaas mutta äidillä ei ole asiaa kilojani kommentoida.

Vierailija
6/6 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mikä ei kyllä varmasti ole helppoa, jos tuollaisia laukoo:-(

Mutta jos suinkin pystyt, sano hänelle että on todella ilkeätä kommentoida tuohon tyyliin eikä hän sillä ainakaan saa painoasi putoamaan.

Onko hän itse valmis kuulemaan ilkeitä kommentteja?

Jaksamisia, sukulaisissa on joskus todella kestämistä... ;-)

t. 85kg/160cm eikä kukaan huomauttele (tai huomauttelisi ainakin minulle viimeisen kerran yhtään mistään...)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä