Onko kellään poistettu umplisäkettä?
Kuinka kauan jouduit olemaan sairaalassa?
Oliko avo- vai tähystyleikkaus?
Kommentit (8)
avoleikkaus Jyväskylässä. Avo siksi, että umppari oli jo puhjennut, muuten olisivat kuulemma tehneet tähystyksellä. 6 päivää sairaalassa antibioottitipassa, sen jälkeen kaksi viikkoa sairaslomalla kotona. En muista miten pitkään söin antibiotteja vielä kotona, mutta kyllä joku kuuri oli.
Olin kotona todella kipeä vielä viikon verran. Oli tulehtunut, muttei vielä niin pahasti että olisi näkynyt kuumeena tai CRP-nousuna.
"potilas kotiutettu hyväkuntoisena toisena postoperatiivisena päivänä". Näin lukee epikriisissä.
Olin muuttanut juuri Helsinkiin ja into toipumiseen oli kova, koska seuraavana päivänä oli Polilla hyvät teekkaribileet...
"potilas kotiutettu hyväkuntoisena toisena postoperatiivisena päivänä". Näin lukee epikriisissä.
Olin muuttanut juuri Helsinkiin ja into toipumiseen oli kova, koska seuraavana päivänä oli Polilla hyvät teekkaribileet...
jospa saisin rakkaani kohta kotia. Leikkaavat tänään.
Tosin crp 200 :(
Ei ollut kovin kipeä. Kipulääkettä tarjottiin joka käänteessä. Kotona en enää tarvinnut. On vieläkin vähän arka. Ei nuo läskikerrokset kai niin nopeesti parane.
Mulla ei crp kerinnyt nousta lainkaan, leukkarit vähän. Kipu alkoi aamuyöllä ja alle 12 h sen alkamisesta olin jo leikkuupöydällä. Saikkua sain 3 viikkoa kun työssä joutuu nostelemaan. Kipulääkkeitä söin varmaan säännöllisesti reilun viikon. Haava ei ollut kovin kipeä, musta tuntuu että läskimakkara auttoi siihen, ei venyttynyt koko ajan. Leikkaus tehtiin siis avona ja haava on kyllä aika iso, sitä on ihmetelty vähän kaikkialla. Kirurgilla oli varmaan isot kädet ;-)
Umppari oli ehtinyt puhjeta, joten olin 4 päivää sairaalassa antibioottitipassa. 3 tosi pientä jälkeä, ei enää ihossa huomaa juuri mitään.
Otin vain viikon saikkua, vaikka pari olisi annettu. Antibiootteja söin vielä sairasloman ajan ja kipulääkettä tarvittaessa.