Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mä en muutu ahkeraksi ihmiseksi vaikka miten yritän päättää

Vierailija
11.12.2010 |

ärsyttää saamattomuuteni. Koti ei ole koskaan niin tiptop siisti kuin haluaisin. En jaksa leipoa pullaa ehkä kokata mitään erikoisuuksia. Käsityötkin jäävät kesken. voiko ihminen muuttua vai olenko luonteeni uhri ja aina laiska?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaminen ja ja jaksaminen kulkevat eri polkuja, voi olla kyse vajaatoiminnasta, eikä luonteesta?

Vierailija
2/17 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaminen ja ja jaksaminen kulkevat eri polkuja, voi olla kyse vajaatoiminnasta, eikä luonteesta?

kunnossa ovat. Verensokeri kyllä on koholla. Sillä varmasti on vaikutusta jaksamiseen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi varmaan.

Sokeriarvothan oikeastaan määräävät kokonaan ihmisen jaksamisen.

Onko sinulla diabetes todettu?

Vierailija
4/17 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeriarvothan oikeastaan määräävät kokonaan ihmisen jaksamisen.

Vierailija
5/17 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaa selvittämällä onko kyse henkisestä vai fyysisestä jaksamattomuudesta.

Mainitut sokeriarvot ovat yksi juttu, kun taas henkinen aloitekyvyttömyys ja masennus toinen juttu.

Vierailija
6/17 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutuin ekan äitiyslomani myötä veltoksi: ensin lepäilin raskaana, kun ei saanut rasittaa itseään. Sitten vauvan kanssa, kun ei saanut mennä ulos (oli talvi ja paljon pakkasia) ja lopulta huomasin ettei kiinnostakaan mennä ulos. Tai tehdä mitään. Olin jonkin aikaa tuossa putkessa kunnes tajusin mistä on kyse: aloitin vaunulenkit yksi vuotiaan kanssa. Joka aamu 2km lenkki säällä kuin säällä ja illalla sama juttu. Muuta en aluksi itseltäni vaatinut (siivoamista, ruuanlaittoa tai mitään).

Kuukauden päästä päätin tehdä yhden aterian päivässä: aamupalan. Laitoin lenkin jälkeen oikein suuren ja runsaan aamupalan: välillä jopa pannaria tai piirakkaa jälkiruuaksi, ihania hedelmäsalaatteja jne. Ja söin katetusta pöydästä. Näin mentiin pari kuukautta.

Sitten aloin tekemään päivällisen aamupalan ja lisäksi. Ainoa vaatimus oli kauniisti katettu pöytä. Välillä tilattiin pizzaa ja välillä laitoin alusta asti kaiken, välillä oli einesruokaa kokonaan tai osittain.

Rytmin ja liikunnan mukana tuli myös oma jaksaminen: nykyään asiat kiinnostaa, olen keskittymiskykyisempi ja osaan realistisesti jaotella asioita: kaikkea ei ehdi mitä haluaisi. Siksi yhdelle viikolle on yksi juttu toiselle toinen. Siivoaminenkin innostaa paremmin, kun voi henkisesti ja fyysisesti hyvin.

Vierailija
7/17 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oivallettu se, että muutosta ei voi pusertaa hetkessä. On tehtävä hitaasti töitä saavuttaakseen pala palalta jotain.

Vierailija
8/17 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menetin mieheni alkoholismille, enkä usko, että voin koskaan enää rakastaa ketään toista. Suren vaan ja se kuluttaa.

Eli olen masentunut. Lääkärillä en ole käynyt, enkä tiedä, auttaisiko tähän mikään lääkitys tai terapia.

Ei ole voimia ottaa selville.

Vierailija
9/17 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö edes ruokaa laittanut/siivonnut? Kyllä nyt ihmisen pitää ruokaa laittaa joka päivä, siivota ja pyykätä, vaikka kuinka laiska ihminen olisi kysessä.

Joka aamu 2km lenkki säällä kuin säällä ja illalla sama juttu. Muuta en aluksi itseltäni vaatinut (siivoamista, ruuanlaittoa tai mitään). Kuukauden päästä päätin tehdä yhden aterian päivässä: aamupalan. Laitoin lenkin jälkeen oikein suuren ja runsaan aamupalan: välillä jopa pannaria tai piirakkaa jälkiruuaksi, ihania hedelmäsalaatteja jne. Ja söin katetusta pöydästä. Näin mentiin pari kuukautta. Sitten aloin tekemään päivällisen aamupalan ja lisäksi. Ainoa vaatimus oli kauniisti katettu pöytä. Välillä tilattiin pizzaa ja välillä laitoin alusta asti kaiken, välillä oli einesruokaa kokonaan tai osittain. Rytmin ja liikunnan mukana tuli myös oma jaksaminen: nykyään asiat kiinnostaa, olen keskittymiskykyisempi ja osaan realistisesti jaotella asioita: kaikkea ei ehdi mitä haluaisi. Siksi yhdelle viikolle on yksi juttu toiselle toinen. Siivoaminenkin innostaa paremmin, kun voi henkisesti ja fyysisesti hyvin.

Vierailija
10/17 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja terve olen kuin pukki. Olen toki väkisellä vääntänyt ja painanut töitä, mutta jos on vaihtoehto, en tee mitään.

Vierailija
11/17 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä toinen laiska joka on vielä läskikin. :(

Vierailija
12/17 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myös läski mutta en silti jätä ruokaa laittamatta/kotia siivoamatta.

T.10

Vierailija
13/17 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi joka ei jaksa töiden jälkeen muutakuin täysin pakolliset asiat, laitan lapsille ruoan ja se siinä. Tiskata en jaksa joka päivä ja imurointi jää hyvin vähälle puhumattakaan muista askareista. Hyvä kun jaksaa kävellä kotiin töistä.

Vierailija
14/17 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myös läski mutta en silti jätä ruokaa laittamatta/kotia siivoamatta. T.10

kyllä mäkin siivoon (ei uskois ku huushollii kattoo)ja ruokaa teen,mutta se into on johonkin hävinny.

t.se eka läski tästä ketjusta

Vierailija
15/17 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutuin ekan äitiyslomani myötä veltoksi: ensin lepäilin raskaana, kun ei saanut rasittaa itseään. Sitten vauvan kanssa, kun ei saanut mennä ulos (oli talvi ja paljon pakkasia) ja lopulta huomasin ettei kiinnostakaan mennä ulos. Tai tehdä mitään. Olin jonkin aikaa tuossa putkessa kunnes tajusin mistä on kyse: aloitin vaunulenkit yksi vuotiaan kanssa. Joka aamu 2km lenkki säällä kuin säällä ja illalla sama juttu. Muuta en aluksi itseltäni vaatinut (siivoamista, ruuanlaittoa tai mitään).

Kuukauden päästä päätin tehdä yhden aterian päivässä: aamupalan. Laitoin lenkin jälkeen oikein suuren ja runsaan aamupalan: välillä jopa pannaria tai piirakkaa jälkiruuaksi, ihania hedelmäsalaatteja jne. Ja söin katetusta pöydästä. Näin mentiin pari kuukautta.

Sitten aloin tekemään päivällisen aamupalan ja lisäksi. Ainoa vaatimus oli kauniisti katettu pöytä. Välillä tilattiin pizzaa ja välillä laitoin alusta asti kaiken, välillä oli einesruokaa kokonaan tai osittain.

Rytmin ja liikunnan mukana tuli myös oma jaksaminen: nykyään asiat kiinnostaa, olen keskittymiskykyisempi ja osaan realistisesti jaotella asioita: kaikkea ei ehdi mitä haluaisi. Siksi yhdelle viikolle on yksi juttu toiselle toinen. Siivoaminenkin innostaa paremmin, kun voi henkisesti ja fyysisesti hyvin.

Kuulostaa ihanteelliselta. Kateellisena luin. Pakko tehdä lapsille ruokaa - aamulla, päivällä ja illalla, joka päivä. Pyykit on pakko pestä ja tiskata ja jotain siivota.

Ap:lle en osaa vastata. Mulla ainakin tämä saamattomuus on jatkunut jo vuosia...

Vierailija
16/17 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja terve olen kuin pukki. Olen toki väkisellä vääntänyt ja painanut töitä, mutta jos on vaihtoehto, en tee mitään.

Tämä, niin tämä!

Vierailija
17/17 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koti tiptop. Toki lapsen leluja voi olla lattialla niin ku kuuluu.. Ruokaa laitan ja joskus leivon. Leivoksia toki harvemmin teen, kun kakkostyyppi.