Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilaisitteko joulupukin tässä tapauksessa vai ette?

Vierailija
11.12.2010 |

Meillä on 11v, 9v, 6v ja vauva.

Aikaisempina jouluina on aina pukki käynyt. Varsinkin esikoinen on aina puhunut, että Joulupukki on olemassa. Haluaa lapsellisesti uskoa siihen.

Nyt kävivät puhumaan, että meillä on aina käynyt tekojoulupukki.

Kaikki kolme siis tietävät, että kaikki pukit ovat olleet teko sellaisia.

Minä sanoin, että tänä vuonna meille ei tule pukkia. Jaetaan vaan itse lahjat kuusen alta.

Tästä nousi hirveä haloo.

Minä en ymmärrä mitään ja tietenkin pitää tulla joulupukki.

9v luki vielä eilen itse sanomalehdestä pukki-ilmoituksen. Kysyin, että pitääkö hänen mielstään siis tilata meille sellainen pukki, vaikka te tiedätte, että se on tekojoulupukki.

9 v sanoi, että se ilmoituksen pukki on pikkujouluihin ja sellaisiin, kyllä meille tulee oikea TEKojoulupukki.

Ihan oikea pukki ei kuulemma ehdi kaikille. Se on se siellä Joulupukin kuumassa linjassa, telkkarissa.

Vauvahan ei vielä ymmärrä tuleeko pukki vai ei.

Tuntuu vaan typerälle maksaa monta kymppiä esityksestä, jonka lapset tietävät olevan narrausta.

Mitä te tekisitte?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei enää käynyt pukkia, esikoinen oli 9v. Teimme molemmille lapsille henkilökohtaiset kirjeet "pukilta", jotka olivat ilmestyneet postiluukusta sillä aikaa, kun kävimme haudoilla. Kehua ja vähän kovistelua molemmille kuluneen vuoden suorituksista, mutta hyvässä hengessä. Ja kirjeistä kävi selville, mistä ja mihin aikaan lahjasäkin saattoi noutaa. Voi sitä odotusta! Pientä järjestelyä, mutta hyvin sujui :) Sama lienee tänä vuonna.

Vierailija
2/6 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtee käyttöön!!

meillä ei enää käynyt pukkia, esikoinen oli 9v. Teimme molemmille lapsille henkilökohtaiset kirjeet "pukilta", jotka olivat ilmestyneet postiluukusta sillä aikaa, kun kävimme haudoilla. Kehua ja vähän kovistelua molemmille kuluneen vuoden suorituksista, mutta hyvässä hengessä. Ja kirjeistä kävi selville, mistä ja mihin aikaan lahjasäkin saattoi noutaa. Voi sitä odotusta! Pientä järjestelyä, mutta hyvin sujui :) Sama lienee tänä vuonna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä ei vois tilata jos lapset sitä kuitenkin odottavat.

Vierailija
4/6 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menit siis 6-vuotiaallekin sanomaan, että joo, tekopukki on käynyt et taasko pitäis tilata? Itse olisin ehkä sanonut, että eihän sitä koskaan tiedä tuleeko pukki vai onko pukki pistänyt apurin liikkeelle, sen näkee sitten jouluna... (Jos siis lapset kuitenkin pitävät sitä kuuman linjan pukkia ihan oikeana).

En minäkään uskomalla uskonut varmaan toka- tai kolmosluokan jälkeen, mutta aina odotin yhtä innolla ja pukki kävi meillä ehkä vitosluokkalaiseksi asti (itse olin sisarussarjan nuorin) ja esitin aina pukille jotain musiikkia laulamalla tai soittamalla. Viimeisen kerran jälkeen aloin kulkea isäni mukana tonttuna aattoisin perheissä. "Laulava tonttu".

Vierailija
5/6 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menit siis 6-vuotiaallekin sanomaan, että joo, tekopukki on käynyt et taasko pitäis tilata? Itse olisin ehkä sanonut, että eihän sitä koskaan tiedä tuleeko pukki vai onko pukki pistänyt apurin liikkeelle, sen näkee sitten jouluna... (Jos siis lapset kuitenkin pitävät sitä kuuman linjan pukkia ihan oikeana).

että aina on ollut tekopukki. En lähtenyt väittämään vastaan.

Pitää miettiä tuota kirjeasiaa, kuulostaa ihan hyvälle idealle.

-ap

Vierailija
6/6 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilatun joulupukin 10min ja vähintään viidenkympin vierailulla, lapsen omiin henkilökohtaisiin asioihin saattoi paneutua huolella. Kyllä se 9-vuotiaskin totisena luki omaansa ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän