Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahallisista syistä minä ja mieheni muutamme pian eriosoitteisiin ja ollaan muka eroamassa.

Vierailija
10.12.2010 |

Anteeksi, hyväksi käyttöä mutta ei voi muuta. Näin ainakin jonkin aikaa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olette liian laiskoja tienaamaan sen itse

Vierailija
2/27 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan miehen kanssa harkittu samaa, koska rahat eivät yksinkertaisesti riitä, vaikka kuinka yrittäisimme säästää.

Ja ennen kuin kukaan ehtii älähtämään lasten teosta kun ei ole varaa: Aina ei voi kaikkea ennakoida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme mieheni kanssa miettineet myös että pitäisikö noin tehdä. Nyt ei jää mitään säästöön. Mies töissä minä äp.rahalla kahden alle 3-vuotiaan kanssa kotona. VITUTTAA, kun tietää että jos "asuisimme erillään" meillä olisi paljon enemmän rahaa! >:/

Vierailija
4/27 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta näin, sen jälkeen minä menen töihin myös.

ap

Vierailija
5/27 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenki toisen asunnon vuokra,sähkö ja vesi kustannukset,varmaan huonekalujakin on ostettava jne.matkakustannukset tapaamisiin? jäättekö oikeasti plussalle+???????

Vierailija
6/27 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiset elinkustannukset alkaa olla meille liikaa näillä tuloilla. Ja kaikki maksut vaan nousee...

Vierailija
7/27 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta näin, sen jälkeen minä menen töihin myös.

ap

meillä tuo kestäisi sen aikaa, mitä miehen lomautus. Laskut vain kasautuvat ja me aikuiset olemme hermoromahduksen partaalla. Emme pysty enää sopimaan mitään, koska laskuja on jo siirretty.

Jos tämänkin olis tiennyt niin olisi miettinyt lapsentekoa kahteen kertaan =/

Vierailija
8/27 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sairastuin vaikeasti ja olemme olleet aivan helvetillisessä pulassa! En ole moraaliltani voinut rueta moiseen, mutta nyt alkaa kamelin selkä taittua. Joka paikasta pompotellaan hakemuksia, mies on pienipalkkainen duunari ja elämme täysin kädestä suuhun. Kun joka päivä olet ahdistunut, itket ja mietit, miten selvitä.

Mutta siltikään varmaankaan ei.

Vierailija
9/27 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenki toisen asunnon vuokra,sähkö ja vesi kustannukset,varmaan huonekalujakin on ostettava jne.matkakustannukset tapaamisiin? jäättekö oikeasti plussalle+???????

Vaikka olisi nuo em kulut, niin rahaa olisi siltikin enemmän! Huonekaluja kun ei valekämppään tarvitse ostaa (siellä mies olisi VAIN kirjoilla ja oleilisi normaalisti kotona) ja kun siellä ei aikaa vietä, ei mene sähköäkään. Me ainakin jäisimme roimasti plussalle!

Tosin tuskin tätä ajatusta toteutetaan, kun halutaan ostaa oma koti ja mennä ensi keväänä naimisiin. Nyt on vaan vuosi kitkuteltava, ellei mies satu löytämään parempipalkkaista työtä.

Vierailija
10/27 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pientä seikkaa että toisen asunnon kustannukset+vesi ja sähkö vievät paljon rahaa-jäättekö tosiaan plussalle??

Vierailija
11/27 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

NOT!

Vierailija
12/27 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pientä seikkaa että toisen asunnon kustannukset+vesi ja sähkö vievät paljon rahaa-jäättekö tosiaan plussalle??

on mietitty miehen kirjoje muuttamista vanhemmilleen. Ei kuluja meille tai heille.

7.

Vierailija
13/27 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
14/27 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA SITTEN TE MULKUT KÖYHÄT PASKAT TEHTAILETTE NIITÄ KAKAROITA LISÄÄ JA LISÄÄ JA SAMA PASKARINKI ALKAA ALUSTA.

VITTU MUA EI YHTÄÄN NAPPAIS ELÄTTÄÄ SAATIKKA KOULUTTAA TUOLLAISTEN VITUN PUMMIEN ÄPÄRÄ KAKAROITA. TURHA SELITTÄÄ ETTÄ HUPS TILANNE TULI YLLÄRINÄ, VITTU KUN EI OLE PERSETTÄÄN SAANUT SOHVASTA YLÖS TÖITÄ HAKEMAAN ON TARVINNU TEHTAILLA LISÄÄ LAPSIA.

AAARRGGG TUOLLAISET VITUN LUUSERIT SAIS LÄHETTÄÄÄ VENÄJÄLLE PERKELE!

Vierailija
15/27 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA SITTEN TE MULKUT KÖYHÄT PASKAT TEHTAILETTE NIITÄ KAKAROITA LISÄÄ JA LISÄÄ JA SAMA PASKARINKI ALKAA ALUSTA.

VITTU MUA EI YHTÄÄN NAPPAIS ELÄTTÄÄ SAATIKKA KOULUTTAA TUOLLAISTEN VITUN PUMMIEN ÄPÄRÄ KAKAROITA. TURHA SELITTÄÄ ETTÄ HUPS TILANNE TULI YLLÄRINÄ, VITTU KUN EI OLE PERSETTÄÄN SAANUT SOHVASTA YLÖS TÖITÄ HAKEMAAN ON TARVINNU TEHTAILLA LISÄÄ LAPSIA.

Olemme koulutettuja.

Meillä ei ole äpärää.

Lapsia on kaksi, ei ole kyse tehtailusta.

Ja minä menen töihin puolen vuoden päästä.

Mutta helpottiko sinua toi huutaminen? ap

Vierailija
16/27 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika työlästä tuollainen"huijaaminen"? eikö kuitenkin pidä ihan lastenvalvojalla yms käydä?

Mutta onhan siinä, saa yksinhuoltaja korotuksen, hoitomaksut nollaan(?), asumislisät ja ehkä toimeentulotukia... meillä jo hoitomaksuissa tulisi valekämpän kulut peitottua.

Vierailija
17/27 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan miehen kanssa harkittu samaa, koska rahat eivät yksinkertaisesti riitä, vaikka kuinka yrittäisimme säästää.

Ja ennen kuin kukaan ehtii älähtämään lasten teosta kun ei ole varaa: Aina ei voi kaikkea ennakoida.

Vierailija
18/27 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme koulutettuja.

Meillä ei ole äpärää.

Lapsia on kaksi, ei ole kyse tehtailusta.

Ja minä menen töihin puolen vuoden päästä.

Mutta helpottiko sinua toi huutaminen? ap

Toinen joka ei voi sietää loisia..

Vierailija
19/27 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis ei ikinä muutettu virallisesti saman katon alle ennenkuin talous antoi myöten...

Minulla oli lapsi ja opiskelin, mies oli vuoroin työssä ja vuoroin työtön.

Jos mies olisi muuttanut kirjansa meille isänsä luota, olis tappioo tullut hoitomaksun, yh-korotuksen ja täyden asumislisän verran per kk...

Vierailija
20/27 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille jää nyt enemmän rahaa kuin vuosiin, kun mies on työtön ja minä äitiyslomalla. Kun mies palaa töihin ja minä kouluun tulot romahtaa hetkessä: opiskelijan perheellisyyttä ei huomioida ollenkaan. Koska mies on töissä, niin hoitomaksut kolmesta lapsesta pitää maksaa, tukia asumiseen ei saada.

Vaihtoehtona siis, että

1)

mies jää työttömäksi eikä edes yritä hakeutua töihin muuta kuin muodollisesti /

2)

mies palaa töihin ja jännitetään joka kuukausi riittäkö rahat kaikkiin laskuihin- edes sosiaalitoimisto ei suostu auttamaan, jos ei riitä (pitäisi nostaa opintolainaa blaablaablaa) ja uhkana koko ajan luottotietojen menetys mitä kumpikaan meistä ei halua, kun aiotaan ostaa oma koti heti, kun valmistun ja työllistyn ja ollaan molemmat töissä /

3)

laitetaan mies kirjoille muualle, kun varmistuu milloin palaa töihin= ei hoitomaksuja lapsista, kun opiskelen. Lapsilisät nousee. Asumistukea saa riittävästi. Jos sähkölaskuun ei silti meinaa riittää rahat, niin voi hakea apua sosiaalitoimistolta JA MYÖS SAADA SITÄ. Samoin kuin lääkäri ja sairaskuluihin.

Mutta huutakaa te katkerat. Olen tehnyt työtä ja maksanut veroa niinkuin miehenikin. Aion myös vastaisuudessa palata työelämään niinkuin miehenikin. Mutta tällä hetkellä opiskelusta rangaistaan ja kenellä tahansa alkkiksella, vanhuksella tai kehitysvammaisella on varmasti paremmat tuet kuin opiskelevalla vanhemmalla on. Siksi saatamme joutua menemään samaa oikopolkua työelämään kuin ap. Onneksi on enää vuosi opintoja jäljellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi