G:Oletko lukenut Raamatun?
jos olet niin miksi, jos et ole, niin aiotko ja miksi ja jos et aio, niin miksi et?
Kommentit (12)
muistan kun joskus 12-vuotiaana luin opuksen kannesta kanteen; halusin tietää mitä siellä sanotaan ja kova lukemaan olin tuohon aikaan muutoinkin.
Hyvä että luin niin nyt ei enää tarvi.
kiinnosti
aika vetevää ja tylsää välillä, mutta sain sen luettua
Luin ensin Uuden Testamentin vuodessa läpi ja sitten päätin tarttua haasteeseen ja luin Vanhan testamentin. Aikaa meni reilut 3 vuotta.
Miksi? Uskon takia ja tietty myös siksi, että kyseessä on aikamoinen maailmankirjallisuuden klassikko, johon kulttuurimme pohjaa monelta osin.
sitten into hyytyi. Saattaisin tarttua urakkaan uudestaankin. Tosin nyt ole ajankohtaista. Silloin teininä tuli pohdittua uskonasioista ja välillä jopa käytyä joissain hengellisissä tilaisuuksissa.
Mutta tiedän parempiakin satukirjoja kuin raamatun.
Aloittanut lukemisen UT:sta. Sitäkään en silti ole vielä kokonaan lukenut ja VT on lähes kokonaan lukematta.
Mutta olen kristitty ja aion lukea! Harmi vaan, ettei koskaan tunnu oikein olevan aikaa siihen.
olen lukenut pari kertaa läpi.
syyt: 1. olen kasvanut kristillisessä perheessä. 2. mielestäni suuret uskonnolliset kirjat tai edes periaatteet kuuluvat yleissivistykseen. 3. uteliaisuudesta
terveisin uuspakana
Aloittanut lukemisen UT:sta. Sitäkään en silti ole vielä kokonaan lukenut ja VT on lähes kokonaan lukematta. Mutta olen kristitty ja aion lukea! Harmi vaan, ettei koskaan tunnu oikein olevan aikaa siihen.
ettei ole aikaa... Oikeasti juuri mikään ei ole niin tärkeää kuin Raamatun lukeminen. Ei edes palstailu ;))
Teininä ihan kiinnostuksen vuoksi. Aikuisempana sitten yhtä kirjallisuuskurssia varten, missä tarkasteltiin Raamatun vaikutusta länsimaiseen kirjallisuuteen.
Testamenttia lähinnä, enkä sitäkään kokonaan.
Pitäis lueskellä useammin.... Muutama vuosi sitten luin, mut sit se on taas jäänyt.
ala-asteella, tyyliin hauki on kala.
raskaimmat kirjat on jääneet lukematta. Uutta Testamenttia luen enemmän ja useammin.