Pintakuiva sekaiho + talvi
Olisiko suosituksia hyvästä kasvovoiteesta talven ajaksi pintakuivalle sekaiholle. T-alue rasvoittuu ja punottaa ärtyneesti. Poskipäät kuivuvat. Jee! Not...
Normaalissa käytössä on ollut Diorin Hydraction Sorbet Creme, joka on ollut sopivan kevyt. Mutta nyt talveksi se ei tunnu kosteuttavan riittävästi.
Yritin paikata tilannetta rasvaisemman oloisella BodyShopin merileväkosteusvoiteella, mutta se oli minun iholleni ihan susi. Ei kosteuta, vaan jättää ihon pinnan vain typerän rasvaiseksi. Punotus vain pahenee, rauhoittavuudesta ei tietoakaan.
Olisiko jollakulla hyvää vinkkiä?
Kommentit (14)
Säästät rahaa ja saat oikeasti toimivan voiteen joka kosteuttaa sekaihoa niin paljon että omien ihohuokosten (T-alueen) rasvoittuminen ei kiihdy.
Älä pese talvella yhtään kuumalla vedellä ihoasi, vaan pitäydy haaleassa, max kädenlämpöisessä. Näin punoitukset ja kiristykset voivat vähän rauhoittua.
Näin kylmällä on tullut pestyä kasvot aika kuumalla vedellä, kun se lämmittää kivasti :P
silmänympärysvoidetta koko kasvoilla.
Kertaakaan päivällä ei tule tunnetta, että pitäisi laittaa kasvoihin rasvaa.
Pari viikkoa käytöstä ja nyt taas kuiva naama. Pitää varmaankin viikottain alkaa käyttämään
Näin kylmällä on tullut pestyä kasvot aika kuumalla vedellä, kun se lämmittää kivasti :P
Ja linkkki vielä tuohon Oliv:iin.
http://www.ecodeal.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/22102008-1…
kuin oma ihoni: Minulla ei ole tänä talvena vielä kuivuus iskenyt kun olen käyttänyt Dermosil +35 ja Dermosil talvisalvaa poskipäissä. Ei edes näpyt puske läpi!
Nyt älysinkin, mistä toi Oliv on tuttu nimi. Karkkipäivä-blogista :)
Nyt älysinkin, mistä toi Oliv on tuttu nimi. Karkkipäivä-blogista :)
Kannattaa oikeasti kokeilla, ei ole pahan hintainen kokeilu vaikkei sitten lopulta kovasti pitäisikään tuotteesta.
Itselläni on ollut eri tavoilla hankala iho jo vuosikymmenet, olen kokeillut kaikki ihotautilääkäreiden perusrasvoista high-end Lancomeen ja Kaneboon jne. Ja oho, tällainen tuote sitten saikin jostain syystä ihoni tasapainoon. Käytän saman sarjan putsaria myös (vaatii kyllä kaverikseen kerta viikkoon kevyttä kuorintaa kun käytän meikkejä kuitenkin jonkin verran).
T.7
silmänympärysvoidetta koko kasvoilla.
Kertaakaan päivällä ei tule tunnetta, että pitäisi laittaa kasvoihin rasvaa.
silloin tällöin. Ostin juuri bionan kookosöljyä, kokeilen nyt sitä. Minulla pintakuiva iho, joka vielä pukkaa mustapäätä "kivasti". Millä ihmeellä niitä saisi vähennettyä? Kosmetologilla ei tohtisi alinomaa juosta.
Luonnonmukaisuuskin miellyttää :)
Frantsilan luomukosmetiikkaa. Parhaimpia noista on Hauschkan ruusuvesi ja -voide ja Frantsilan kuorintavoide ja yrttisavinaamio.
Mitä kuivempi iho sitä runsaammalla kädellä ruusuvettä naamaan + kosteusvoide siihen perään niin, että naama on vielä kostea ruusuvedestä.
Taidan tosin koettaa tuota yllä ehdotettua tuoteyhdistelmää itsekin, on niin halpa. Minulla tuo 100 ml ruusuvesi menee reilussa kuukaudessa.
Frantsilan luomukosmetiikkaa. Parhaimpia noista on Hauschkan ruusuvesi ja -voide ja Frantsilan kuorintavoide ja yrttisavinaamio. Mitä kuivempi iho sitä runsaammalla kädellä ruusuvettä naamaan + kosteusvoide siihen perään niin, että naama on vielä kostea ruusuvedestä. Taidan tosin koettaa tuota yllä ehdotettua tuoteyhdistelmää itsekin, on niin halpa. Minulla tuo 100 ml ruusuvesi menee reilussa kuukaudessa.
Niin kannattaa tilata vihreältä kosmetiikalta sitten ruusuvesi. Ainesosaluettelo on mukavan lyhkäinen ja todella raikas vesi (olen kokeillut mm. Dr Hauschkaa ja Madaraa vesien osalta myös, ovat minusta aika tunkkaisia. ).
T. 7, joka lähtee nyt taaperon nukutukseen
käyttänyt markettien Loreal-rasvoja, talvella ne eivät kuitenkaan kosteuta tarpeeksi. Ostin kokeeksi saman sarjan yövoidetta, joka on paljon paksumman oloista ja "rasvaisempaa", sitä käytän nyt myös päivisin ja kasvot tuntuvat pehmeämmiltä.
Älä pese talvella yhtään kuumalla vedellä ihoasi, vaan pitäydy haaleassa, max kädenlämpöisessä. Näin punoitukset ja kiristykset voivat vähän rauhoittua.