G:Osaatko elvyttää?
Kommentit (10)
enkä tiedä niitä oikeita painallus/puhalluslukujakaan.
Olen EA-kortin (1&2) suorittanut kyllä yli 10 vuotta sitten...
EA1:stä on alle 2 vuotta. Juuri yhtenä päivänä mietin, että täytyy käydä uusimassa kurssi.
koulussa meille piti liikunnanope jotain ensiapuopetusta. Opetusvälineenä toimi pulpetti.
Eli jos teidän pulettien sydämet lakkaa toimimasta, niin sitten voin auttaa!
En voi sanoa että osaan, vaikka olenkin ollut muutaman kerran ea-kurssilla. Entiedä "osaanko" tosi paikan tullen.
Jos kerta oikea osaamisen taito syntyy vasta, kun puolen vuoden välein kertaa, niin enpä ole sitä tehnyt, joten täytyy sanoa, että en osaa.
Olen monesti miettinyt, että pitäisi käydä joku ensiapukurssi. Ihan kamalaa olisi jos joutuisi tilanteeseen, missä pitäisi elvyttää, enkä osaa!
usein oudun kertaamaan nuo oikeat painelumäärät, kun vaihtuvat usein. Pikkuisen nytkin olen epävärma, että oliko se nyt 30 painallusta ja 2 puhallusta. kertokaas menikö oikein. Uskon silti, että vaikka menisi vanhalla rytmillä, niin sekin olisi parempi kuin ei mitään. Olen myös oikeasti joutunut elvyttämään. Pienen lapsen painelusta en ole varma, oliko se 5 painallusta ja 1 puhallus vai miten..?
siis tuo 30 painallusta ja 2 puhallusta oli oikea rytmi. Ilmeisesti lapsen rytmi on nyt sit sama...
sekä armeijassa harjoiteltiin myös