Miksi minua rankaistaan joka joulu
Alle kymmenen hengen työyksikkö. Olen nuorin työpaikalla ja ainoastaan minulla pieniä lapsia, muilla aikuiset lapset.
Viime jouluna olin vain joulupäivän vapaalla, muilla oli enemmän vapaa päiviä. Ajattelin tänä vuonna että saan varmaan enemmän vapaata kuin yhden päivän. Yllätys yllätys, aatto vapaa ja muut päivät töitä ja tottakai kaikki paskimmat vuorot ja taas muilla enemmän vapaata.
Olen tosi pettynyt, miksi minulle aina näin. Mietin otanko asian puheeksi aamukahvilla. Mitä sinä tekisit vastaavassa tilanteessa+
Ja kyse ei ole siitä ettei voisi töiden takia antaa mulle eenemmän kuin yhden vapaan, koska kaikki tekevät samoja töitä.
Minusta tämä ei ole reilua
Kommentit (38)
työkavereiden kanssa mahdollisuutta vaihtoon, mutta sitten pitäis vaihdella vapaa päiviä viikoltakin kun tulis muuten liian monta päivää peräkkäin töitä ja siihen ei taas pomo suostu (kokemusta on).
Kyllä minustakin muuten kiva ollla pyhinä töissä mutta ei joka vuosi. Lapset kyselee miksi lähdet taas töihin. Lapsien iät 18, 14, 6 ja 4. Ja mieskin on töissä.
työkavereiden kanssa mahdollisuutta vaihtoon, mutta sitten pitäis vaihdella vapaa päiviä viikoltakin kun tulis muuten liian monta päivää peräkkäin töitä ja siihen ei taas pomo suostu (kokemusta on).
Kyllä minustakin muuten kiva ollla pyhinä töissä mutta ei joka vuosi. Lapset kyselee miksi lähdet taas töihin. Lapsien iät 18, 14, 6 ja 4. Ja mieskin on töissä.
Ei se oikeasti edes sille pomolle kuulu, jos ihan samoja hommia teette ja vuoroja vaihtelette keskenänne. Pomo voi alkaa jotain ruikuttaa, mutta sanokaa vaan, että mitäs teki niin typerät listat.
Otat asian puheeksi pomon kanssa ilman mitään lappusia ja lippusia. Se, että työkaverit sanovat, että heille on ok, vaikka sinulla olisi jouluna enemmän vapaata ei ole sama asia kuin, että itse ilmoittaisit pomollesi, että haluat pitää vapaata 24.-26.12. Pidä puolesi ja sano suoraan mitä haluat.
vaikka ihan siten ettet mene vaan joku muu halukas menee sun tilalle?!?!
olen itse pomo. Ja voin kyllä hyvällä omalla tunnolla todeta, etten pysty lukemaan ainoankaan alaiseni ajatuksia. Valitettavasti =)
on selvää uuden syrjintää, kokemusta on. Itse menin pomolle sanomaan, kun sama toistu seuraavana vuonna ja sitten alko työvuorot paraneen!! Jos ei sano mitään, niin tuut olemaan muiden kynnysmatto.
että meillä on kiertävä järjestelmä, joka ei syrji ketään ja pakota yhtä henkilöä toistuvasti töihin pyhinä.
olen itse pomo. Ja voin kyllä hyvällä omalla tunnolla todeta, etten pysty lukemaan ainoankaan alaiseni ajatuksia. Valitettavasti =)
jos jollain ollut monta joulua vaan yksi vapaa niin eikö pomolla pitäis sen verran raksuttaaa että antaa kyseiselle henkilölle vaikka kaksi vapaa päivää ja laittaa toiselle joka ed. vuonna ollut kaksi päivää vapaalla niin sille yksi vapaa. Ei kai samoille tarvitse aina esim laittaa se 1 vapaaa ja samoille aina 2vapaata. Eikö olis reilua vähän vaihtaa eri vuonna?????
vaan pomo laittaa niinkuin haluaa.
olen ollut työpaikassa yli 10 v. Pomo ollut ehkä 5v. Olen siis iältäni nuorin työpaikassa
Meillä ainakin istutaan pöydän ääreen ja katsotaan mikä päivä sopii kellekin. Lapsettomat ja lapselliset on ihan samalla viivalla ja yleensä joka päivälle löytyy vapaaehtoinen ja jokainen pitää jossain vaiheessa vapaansa. Ei näistä olla tapeltu!
jäät saikulle, kun teillä pörrää vatsaflunssa.
miksi meidänkin työpaikan mammat jatkaa arkipyhävapaitaan "lasten sairaslomilla". Kiitos hei vinkistä, mäkin taidan olla välipäivät "vatsaflunssassa" alennusmyynneissä!
mekin on toivottu tuollaista niinkuin teillä, mutta ei onnistu. Pomo haluaa itse tehdä niin kuin haluaa ja siksi ajattelinkin ottaa asian aamukahvilla puheeksi, että saataisin hänet ymmärtämään miten voisi toimia, niin kaikki olisivat tyytyväisempiä...
jossain eri asemassa lapsien takia, mutta kaikille vuorollaan.
teen työvuorolistat. Kesälomat meillä kiertää (ellei jotkut halua vaihtaa keskenään -> ei vaikuta kiertoon), mutta muutoin pyydän kaikilta lomatoiveet. Osa kun voi mielellään olla pyhinä töissä ja osa haluaisi olla vapaalla. Jos on päällekkäisiä toiveita, niin lomavuorot kiertää eikä ketään suosita ohi toisten - oli lapsia tai ei. Mulla on lomat kirjattuna vuosien takaa eli kiertovuoron voi tarkistaa tarvittaessa.
Ennen minun esimiesaikaani yhdellä vanhemmalla rouvalla (jolla oli paljon lomia) oli ollut tapana "hoksata" joulukuun puolivälissä, että hänellähän on pitämättömiä lomia ja ottaa ne sitten joulunpyhiksi "pakon edessä". Yritti mullekin samaa eikä siis ilmoittanut pyydetysti lomatoiveitaan. Iskin lomat sitten marraskuuksi siihen kohtaan, mihin kukaan ei ollut omia lomiaan halunnut. Kauhean haloonhan se siitä nosti, mutta en antanut periksi. Olin pyytänyt toiveet sekä sanallisesti palaverissa että sähköpostiviestillä tiettyyn päivään mennessä. Nykyään jokainen antaa lomatoiveensa ajallaan ja systeemi ei suosi ketään. :)
tuollaista pomoa minäkin toivoisin :)
Ois ihanaa, kun sais lomat oikeudenmukaisesti.
Nimimerkki Oisko jo ens kesänä mun vuoroni pitää loma heinäkuussa eikä taas lykätä sitä jonkun toisen sairasloman tai hoitovapaan tai muun kiukuttelun takia...
ihan naamatusten otat asian puheeksi, vaikka kehityskeskustekussa, että ens jounua haluat paremmat vuorot